PDA

Se fuld version : dieseløkonomi 1.3 Cdti

kpk
Thu 19 Aug 2010, 17:18
Hej.
I dag havde jeg ikke travlt. Derfor var det tidspunktet for at finde ud af hvor langt jeg kunne få "sparegrisen" til at kører. Jeg skulle kører 2 * 100 km, og selv om en del af turen skulle køres på motorvej fik den kun lov til at kører 110 maks. Bilen stod med ca. 200 km på triptælleren og et forbrug på 4.3 på Bordcomputeren. Efter turen frem og tilbage havde jeg kørt ialt 400 km på triptælleren og forbruget var skåret helt ned til 3.7 l/100. På store dele af turen lå forbruget under 3 l/100 uden at jeg lå i læ eller på anden måde kørte uforsvarligt tæt på forankørende.
Det er sku´da meget godt. Glæder mig til at tanke næste gang for at se om forbruget også i virkeligheden er så lavt.

Kenn, som nu har kørt 3000 km i corsa.

BuzzFuzz
Thu 19 Aug 2010, 21:17
Det er da rimeligt ok.. næsten lige så langt som en lupo 3L så. :)
Men har du prøvet at tanke bagefter og se hvad den i virkeligheden går??

kpk
Fri 20 Aug 2010, 09:04
Nej, desværre var vores tankstation "offline" da jeg ville tanke, så det må blive i eftermiddag. Jeg skal nok vende tilbage med resultatet.

kpk
Tue 24 Aug 2010, 08:07
Så har jeg tanket, efter at konen har "ødelagt" det fine resultat lidt med 200 km ekstra kørsel endte resultatet på 24.8 km/l over 600 km. \\:D/
Så må hun lærer det, ellers må hun nøjes med den gamle toyota så far her kan få sparegrisen (y)

Pennywise79
Tue 24 Aug 2010, 08:40
Hvor er vildt og flot med det forbrug!

Kim L.
Tue 24 Aug 2010, 17:21
det skal man satme ikke klage over... rigtig flot resultat...

BuzzFuzz
Tue 24 Aug 2010, 20:03
Top dollar..!!! (y)

kpk
Sun 05 Dec 2010, 20:26
Så har bilen rundet 15000 km. Uden at der har været grund til at besøge værkstedet eller på nogen måde unoden som er værd at nævne.

I gennemsnit har bilen kørt over 20 km/l hvilket vel er tilfredsstillende, da en stor del af dem er motorvej eller småture.
Konen glæder sig i sær over at have fået varme i sæde og rat i denne kolde tid, en luksus som ellers ikke fåes i mange biler i den størrelse. Jeg må hellere se om ikke jeg skal have bilen med på en sparetur igen for at se om det har ændret på forbruget at det er blevet koldt og at der er kommet vinterdæk på.