Se fuld version : Chips!
RHV
Thu 01 Jan 1970, 01:00
hejza... tak for de enkelte svar jeg kunne bruge til noget vedr. skørtesættet til min corsa...... Jeg ville måske bare gerne have lidt flere muligheder.... Det er jo herinde eksperterne er Ikke?
HEHE....
By the way - hvad er jeres erfaring med chiptuning?
Har i chips i jeres biler - hvis ja var resultatet tydeligt... Evt., nogle nøgletal vedr. acceleration mv.?
Mvh. Rasmus
BuzzFuzz
Thu 01 Jan 1970, 01:00
Hej med dig det der med chip er en dårlig investering hvis du senere vil have lavet andet ved din bil (Flere HK.) da en chip somregel kun er lavet til en standard bil.... :?
Jeg har selv fået bearbejdet (portet) mit toppstykke samt monteret andre knaster, men efter den omgang var det lige som om at den ikke fik nok benzin eller lignende så jeg ofrede 5000 KR. på en justerbar boks der virker som en chip men kan justeres om igen.... :D
Før boksen blev monteret havde bilen 104 HK og efter havde den 112 HK.
Har ikke de store erfaringer kun med en chip..... :wink:
Corsa_jesper
Thu 05 Sep 2002, 18:25
Hej! Angående skørtesæt, så har jeg købt mit i England hos noget der hedder prosport. Deres hjemmeside er : www.prosport.uk.com, her kan du se forskellige bodykits, spoiler og skørter. Jeg ga' ca. 3500kr. for at for en ny front og sideskørter, men det var uden fragt. Håber du finder lidt inspiration. :)
Jasber
Fri 20 Sep 2002, 13:56
Yall,
Jeg har en Corsa B fra 1995 (60 lidt for vilde heste), og ville meget gerne høre om nogen havde erfaring med Chiptunning, og hvem der montetrer disse på Corsa'er - Jeg har pt. et KN57i (injektion kit) på gryden.
Nogen der ved hvor man kan få Corsa'en sænket 40mm til en fornuftig pris. Jeg bor i KBH området.
Venligst
Corsa16v
Fri 20 Sep 2002, 14:43
chip har jeg dårlig sansen for på så små motorer...
anker
Mon 23 Sep 2002, 21:36
jeg har lige fået chippet min. det har kun givet 9 hk men det føles som meget mere, jeg hade en power box fra mantzel og andet luftfilter på min 1,4 16V med det hade den 117 hk nu har den jo så 126 og 143 nm.
Men problemet før var at den jo kun kunne tage 6800 omdr. nu er den flytted til 7300 og har ikke det døde punkt mellem gearene.og hvis jeg nu får lavet mere tager de kun time lønd for jeg jo chip der et program på.
BuzzFuzz
Fri 27 Sep 2002, 09:12
Hvor har du fået den chippet????? 8)
Snehvide
Sun 03 Nov 2002, 20:01
hej. Det skal lige siges at det kommer vist an på hvem der laver de chips, nogle ved hvor de skal pille og justere andre gør ikke, jeg har en Corsa A med pt. 140 hk, på min gav det " kun " 4 hk men procentvis fik jeg meget mere udnyttelse af mine hk nede i de første gear, plus omdrejningsbegrænseren nu først slår til efter den har ydet max. hk, hvorimod den før slog fra før den havde nået max, men har du planer om turbo og des lige så lad vær.
mvh snehvide
kivtuning
Mon 27 Jan 2003, 01:36
anker, hva slags chip er det du har? Å hva slags bil?
Snehvide
Mon 27 Jan 2003, 16:28
Lige et råd ang chip´s, lad være og købe de der standardlavede, kør til et sted hvor du kommer på rullefelt og alt bliver stillet til lige nøjagtig din bil, det er det eneste der dur optimalt. :lol:
-= GJ =-
Mon 27 Jan 2003, 18:52
Lige et råd ang chip´s, lad være og købe de der standardlavede, kør til et sted hvor du kommer på rullefelt og alt bliver stillet til lige nøjagtig din bil, det er det eneste der dur optimalt. :lol:
Hvad er prisen på sådan en omgang? Jeg har nemlig overvejet det i noget tid nu... :o
Snehvide
Tue 28 Jan 2003, 23:59
Gå ind på siden www.rh-motorsport.dk og kontakt dem de har bare tjek på tingene. Du skal nok regne med 3-4000 kr, men så er alt stillet tiptop. det dur :lol:
anker
Tue 04 Feb 2003, 19:35
Hej ja det er ved RH-mortorsport jeg har fået det lavet og ja de har styr på det. :lol:
Søndergaard
Tue 04 Feb 2003, 20:30
Angående Chip tuning så er der som sakt ikke meget at hente på en standart motor, jo ældre motoren/bilen er jo mindre er de som regl at hente, dette skyltes at jo ældre bilen er jo laver forurenings krav er der.
På nyere biler kan man i nogle tilfælde hente 10%, men der er jo også andre paremeter der spiller ind, man kan få motoren til at gå meget bedre. Køb aldrig de standart chip da de ikke er lavet specielt til motoren :!:
Til sidst men ikke mindst så hænger det også sammen med hvordan motoren er/bliver kørt :twisted:
-= GJ =-
Sun 09 Feb 2003, 22:57
Er der noget der har prøvet at chippe en Si'er fra 94, m. 82 hk..?
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.