PDA

Se fuld version : 1. uge med Corsa'en

kpk
Sun 01 Aug 2010, 19:18
Så har vi haft vores nye Corsa 1.3 Cdti i ca. en uge, og det er blevet til næsten 800 Km.

Det hele startede med at at vi mandag eftermiddag kørte op til BMC biler i Brande for at hente bilen. Det første indtryk blev dog lidt ødelagt af at bilen ikke stod og skinede til os, men mere gav udtryk af at have været ude at køre i regn. Så ingen Showroom shine til os. Men ellers var den lige som den skulle være. Bilen kommer dog nok ikke til Brande igen. Både fordi det er langt fra hvor vi bor, og at servicen ikke føltes helt i top. (og fordi flensborg er tættere på og billigere)

Konen tog den første tur hjem, da det skal være hendes bil, men jeg har dog taget revance siden.
Vi har haft ferie og derfor haft god til til at køre rundt, og det er blevet til ture både på landevej og motorvej.
På en langtur på motorvejen fra Kolding og til Århus og tilbage til Vojens målte jeg forbruget via BC til 5.1/100 med 2 voksne og 2 børn i bilen, og senere med kun 1 voksen og 1 barne + 8 kasser sodavand kunne jeg køre fra Vojens til Tyskland med et forbrug på kun 4.8/100 så det er helt efter forventningerne. På landevejen er den sjælent over 4.0/100 km.

Ved første tankning regnende jeg forbruget ud til at være 20.6 km/liter så nu håber jeg at fruen kan lære at spare på forbruget også, da hun har en tung højre fod. Jeg har dog fået hende lært at bruge fartpiloten så det hjælper forhåbentligt.

Alt i alt er jeg rigtig godt tilfreds med bilen, som er vores bil nr. 2, men den vil nok hurtigt blive førstevalget da vi sagtens kan være 5 i den.

Kenn

BuzzFuzz
Mon 02 Aug 2010, 14:01
Det første indtryk blev dog lidt ødelagt af at bilen ikke stod og skinede til os, men mere gav udtryk af at have været ude at køre i regn. Så ingen Showroom shine til os.
Det var sku da også en fesen måde at aflevere en ny bil på..:-k
Men tillykke med den..:D

Kim L.
Mon 02 Aug 2010, 16:46
vil give dig helt ret i at det er en fesen måde at aflevere en ny bil på. Jeg har faktisk købt samme sted, men jeg har slet ikke fået den omtalte behandling. Min nye bil stod endda indenfor på værkstedet og var ved og blive poleret da jeg kom og skulle hente min. Tror godt det kunne have noget at gøre med at der er ferie hos BMC Brande lige nu... men det er dog stadig en dårlig undskyldning for ikke at have bilen pæn og ren til afhentning... men mange gange tillykke med bilen, den skal du nok blive glad for...

Pennywise79
Tue 03 Aug 2010, 12:18
Tillykke med dytten!

Hvis du bor i Vojens-området - hvorfor har du så ikke valgt at handle med Tegllund i Haderslev eller Opel i Skrydstrup? Bare nysgerrig...

kpk
Tue 03 Aug 2010, 21:58
Hej

jeg valgte at handle i Brande, da vi på arbejde har en ansat som ikke laver andet end at forhandle biler, så der har vi mulighed for at købe med flåderabat. Så det er grunden:)

Sorte Bisse
Thu 23 Sep 2010, 20:32
Tillykke med den nye bil. Jeg har haft min Corsa i 2 år nu, eneste problem har været en lille raslelyd fra fronten når bilen startede, "problemet" blev dog hurtigt løst på værkstedet. Jeg valgte Corsaen fordi den i de tyske fejlstatistikker havde et godt ry, så jeg tror I kan se frem til at blive rigtigt glade for den, bare husk at give den en gang Pava/Dinitrol mens den er helt ny.