PDA

Se fuld version : Vejledning til afmontering af dørsider (3dørs)

østdahl
Tue 25 May 2010, 21:58
Hej jeg er blevet en lykkelig ejer af en corsa d 1,7 cdti sport 3 dørs og kunne godt bruge en billedeguide til afmontering af dørsiderne.

Vil gerne have lyddæmpet dørsiderne og monteret nye højtalere

Nogen der har et link eller noget hvor man kan se hvordan man gør

mvh.

jacob østdahl

Tkjeldsen
Mon 31 May 2010, 20:04
Det behøver du ikke en billedforklaring til.
Jeg afmonterede mine dørsider uden hjælp nogen steder fra.

Start med at afmontere de sorte lister på håndtaget. De skal trækkes af. Jeg prøvede først med neglene, men det kan ikke anbefales.
Brug et lille stykke træ, det ridser ikke hvis det smutter.

Skru de 2 skruer af inde i håndtaget og de 2 skruer rundt på beklædningen.

Bank blødt på beklædningen nede fra og den glider op og slipper ved vinduet.

Resten giver næsten sig selv.
Afmonter Elrude kontakten, stikket til diskanten og kablet til låsen.

Det tog mig 30 min at afmontere dørbeklædningen, montere nye højtalere og montere dørbeklædningen igen..

De højtalere jeg monterede kan ses på flg link.
http://www.pioneer.dk/dk/products/25/131/201/TS-Q172C/index.html

De kan anbefales og er custom fit til opel. Der skal lige gøres plads til et kabel, men passer ellers 100 %..

God arbejdslyst.. :-)

BuzzFuzz
Mon 31 May 2010, 23:02
Det var da nogle nice højtalere ser det ud til spiller de efter hvordan de ser ud?? hvad bruger du af headunit?? Er der gjort andet?? :)

Tkjeldsen
Tue 01 Jun 2010, 17:36
Jeg bruger den originale radio.
Jeg har ikke lavet andet, men jeg vil gerne have monteret højtalere bagi under sideruderne.
Jeg har dog forgæves ledt efter en vejledning til det, da jeg ikke er sikker på om der er forberedt til højtalerene..

Højtalerne spiller fint, men de er ikke voldsomt bedre end de originale.
Jeg tror dog at de ville komme bedre til deres ret hvis der var nogle højtalere bagi der gjorde det tunge arbejde.. :-)

østdahl
Tue 01 Jun 2010, 20:42
Det er også svar nok tak for hjælpen.

Med hensyn til de højtalere du har monteret så hjælper de ikke meget med std cd afspiller.

Jeg har selv monteret en alpine 9887r (topmodel) med 4x60w ice power og den laver en noget bedre lyd på std højtalere samt der er mere tryk i bassen. Så pioneer højtalerne kan du sagtens få mere ud af.

Tkjeldsen
Tue 01 Jun 2010, 21:55
Kan den Alpine betjenes af ratbetjeningen og hvad med displayed..??
Fylder den hele hullet ud eller skal der en anden ramme til??

østdahl
Wed 02 Jun 2010, 16:29
Du skal bare købe et Canbus - iso adapter det er en din 1 så der skal en anden ramme på kan købes ved f.eks thansen, carsound.

Men med canbus adapter så virker rat betjening og display visning. Der er også mulighed for at styre ipoden over rat betjeningen.

Adapteren kan købes ved bilxperten, og den er nem at koble til der er tegning med.

Alpine cda-9887r er en rigtig lækker afspiller som ofte er på tilbud nogle steder der er mulighed for at tilkoble en microfon som justere hver enkel enhed i bilen for at få en mere naturtro lyd. Har prøvet det i min gamle bil og der er noget af en forandring. Fik carsound til at gøre det for 500kr fordi microfonen ikke følger med men er ekstra tilbehør.

Kan se den er på bud ved carsound. se link: http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=6021&pk=2&produkt=Alpine_CDA-9887R_Autoradio

Der er os den fordel med sådan en afspiller at man kan bygge videre hvis man får lyst med tiden.

En anden afspiller som osse er lækker er den her som osse er på tilbud http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=7080&pk=2&produkt=Pioneer_DEH-P88RSII_Autoradio

Men jeg ville vælge alpinen hvis du ikke vil montere forstærker i bilen.

Tkjeldsen
Wed 02 Jun 2010, 19:51
Jeg må nok indrømme at jeg ikke er helt hook på at skifte den originale radio ud. Umiddelbart er den fin til mit brug, men man kan aldrig vide.
Det er jo heller ikke fordi at det er så uoverkommeligt hverken på pris eller det arbejde man skal ligge i det.
Jeg vil sige at det næste for mig er montering af højtalere i bag. Jeg skal bare lige finde tid til at afmontere det hele for at se hvad der er inde bagved.

østdahl
Sun 01 Aug 2010, 15:44
Ja giv lige lyd fra dig når du har prøvet at afmontere siderne bagi.

Har nemlig også højtalere sidende der. Kunne være rart at vide om der evt kunne side lidt større højtalere i med en anden adapter. Synes ikke udvalget af 4" er så stort.

Tkjeldsen
Sun 01 Aug 2010, 20:16
Hold op, er det kun 4" der sidder i originalt......!!!?????

Jeg havde nu regnet med at købe nogle 6"x9"..
De skal jo være en hvis dimention for at give noget bund i bassen...

Jeg havde også overvejet at smidde en sub i hvor reservehjulet plejer at ligge. Det må da kunne give rigeligt bund.... 8)

østdahl
Tue 03 Aug 2010, 14:41
Jeg har lige købt nye højtalere til fordørene som jeg virkelig synes er lækre. link til dem http://www.pioneer.dk/dk/products/25/131/201/TS-C171PRS/index.html

har købt en adapter til dem så håber de passer ellers laver jeg selv en i træ hvis det bliver nødvendigt.

Men tror ikke det bliver nødvendigt med højtalere bagi for mit vedkommende. Så nøjes med en sub i reservehjuls brønden som du os nævnte. Har heldigvis nogle lækre forstærker og en kræftig bas. Så nu er det bare om at komme i gang.

Men vil lige have fat i noget dæmpnings matriale til dørene inden da.

østdahl
Tue 03 Aug 2010, 21:23
Tkjeldsen

Du snakkede noget om at der skulle gøres plads til et højtalerkabel. Vil du ikke lige forklare hvordan og hvorfor?