Se fuld version : Corsa D
Emil_manby
Thu 06 May 2010, 14:12
Hej alle sammen!
Jeg er temmelig ny her på forummet, da jeg ikke har brugt det så meget...
Men jeg er i situationen at jeg vil have mig en ny/nyere bil, som jo så skal afløse den B'er jeg har nu...
Har prøvet Grande punto, og nu en Corsa 1,3 90 HK... Og lige corsaen går rent ind synes jeg...
Men der er nogle ting jeg ikke er sikker på..
Er det værd at give 6000 for org. radioen?..
Er der nogen her inde der har en anden radio i, hvordan fungere det?
primo-ct
Thu 06 May 2010, 14:23
hej hvis du skal bygge videre på dit anlæg synes jeg ikke den org radio er god. men ellers er den god nok. hvis du køber en helt ny corsa skal du lige huske der ikke er højtaler bagi. det skal du betale ekstra for. så vidt jeg ved.
der er jo også den mulighed at købe en 2din radio med f.eks navigation i. det har jeg i min bil og den er jeg glad for.
Emil_manby
Thu 06 May 2010, 14:27
Hej primo - nej det er også det jeg tænker... Men jeg tænker også, at det vil være rart at have display og ratfjernbetjening med... Ved ikke lige hvor let det er at få til at fungere med eftermonteret radio?
primo-ct
Thu 06 May 2010, 14:35
det er ikke noget problem. der hvor du køber din radio siger du bare den skal i en corsa d og display og ratfjernbetjening skal virke. tror det koster 800kr men så virker det hele. det er en interface du skal ha mellem radio og bil.
Emil_manby
Thu 06 May 2010, 14:37
Er det så fucking let?....
Så skal jeg satme ikke bruge 6000 på den orginale :o
En pioneer/jvc eller lign. til 3000 kan gøre det mindst lige så godt...
primo-ct
Thu 06 May 2010, 14:45
du kommer nok også til at bruge en radio ramme. den org radio fylder hele hullet ud. det gør de andre ikke. så der skal nok en ramme rundt om. den kan du sikkert også købe der hvor du køber radioen.
irmscher
Thu 06 May 2010, 19:17
http://www.corsasport.dk/forum/showthread.php?t=8551&highlight=radio
Men personligt ville jeg vælge den org.!!! Sådan er vi forskellige!! :-)
Emil_manby
Thu 06 May 2010, 19:38
Irmscher >> Den er super fed den du linker til der... Nice..
Men landet ligger sådan at jeg faktisk har en pioneer AVIC3HDII tror jeg den hedder liggende... og hvis ikke den bliver solgt, skal den nok i - men har du prøvet den du linker til?
personligt kan jeg også godt se fidusen i den orginale, da den ser godt ud og jo naturligvis er 100% harmonisk med bilens teknik... men jeg vil på et tidspunkt nok alligevel lege med nye højtalere osv. og der ved jeg ikke hvor super at den er?
irmscher
Thu 06 May 2010, 22:30
Har ikke prøvet den, men den er nu helt ok tror jeg!! Men da der kan tages noget line out på den org. kan den jo sagtens benyttes i et "udbygget" anlæg! Men selvføllgeligt ville en mere avanceret radio som Pioneer da kunne bruges om end måske bedre :)
Men det ville den anden nu også, for tror nu det indeni er det samme! Idag er det jo sådan at mange bruger de samme stumper til elektronik, det er billigere, eller rettere stumperne er billigere jo flere der bruger de samme stumper...!! (dette gælder sjovt nok ikke de af dem som kører i Audi/VW/Seat/Skoda)....!!??
Det fedeste ville jo være en DVD100 radio....men det er sgu lige lidt i overkanten prismæssigt, men igen fordi jeg ville vælge den org.
Alternativet ville jeg vælge den jeg har linket til, da jeg ikke har en Poineer radio liggende.. ;) Men til sidst, igen, jeg har den ganske alm org. CD30 MP3 og er fint tilfreds. Du skal vælge den bedste, billigste løsning! Det må være at beholde din radio og smide den i den nye bil!! For som alle ved med bilstereo, man får ikke en krine igen for det man smuíder i bilen! Mht. den bil du vælger, forstår jeg så ikek at du vælger diesel, medmindre du kører langt!!?? Ny ell3r brugt?? For den nye med 95 Hk er helt anderledes og det er den nye 100 Hk benzin også!! Men nok mest fordi jeg vælger automatgear og det er kun den 100 Hk der fåes med det!
Emil_manby
Fri 07 May 2010, 00:40
Jamen så er vi jo i bund og grund enige irmscher...
Jeg vælger diesel fordi at ja, jeg køre langt... og så er jeg bare vild med den måde de motore går på.... :) det er en splinter ny 90 hk 6gear jeg har i tankerne
Er der andre her inde der køre med andet end en CD30?
stjo
Fri 07 May 2010, 07:49
Ja, det er der...
...jeg fik min Corsa Sport leveret med "DIN-Hul" og ISO-stik, altså til en standard radio - Dette lavede OPEL og da midterkonsollen i Sport er sølvfarvet, monterede jeg min "gamle" Blaupunkt MP74" med et Blaupunkt-OPEL fakra rat-interface.
DET VIRKER Totalt OK!
Jeg købte yderligere et Blaupunkt Bluetooth interface, så jeg kan bruge min Mobilos håndfrit incl Bluetooth musikstreaming - det gav et USB-interface i Bonus, hvor man kan tilkoble USB-pen eller HDD og så tror radioen bare at du har monteret en CD-skifter med mulighed for 999 "skiver" (mapper) med hver op til 9999 numre i hver...
Så her virker alt med en "uoriginal" radio.
primo-ct
Fri 07 May 2010, 08:46
vil lige sige at det originale spiller godt fordi det er lavet til at spille sammen. er næsten helt sikker på at den org radio´s equalizer er tilpasset de org højtaler. på den måde for man billige højtaler til at lyde af lidt mere.
så hvis du er uheldig vil det måske komme til at lyder dårligere med din pioneer end org radio. ved ikke om din pioneer har en equalizer du kan stille på?
jeg har en pioneer avic-f900bt og rainbow højtaler. det lyder sku ikke meget bedre en org. jeg valgte avic-f900bt på grund at alt det den kan og ikke på grund af lyden.
hvis du vil ha god lyd. skal du smide 30000-40000kr efter min mening.
så hvis du ikke går efter lyden eller en avanceret radio. så gå efter det originale:-)
stjo
Fri 07 May 2010, 10:08
Det lyder måske meget rigtigt, at den originale radios eq er matchet de originale HT, Men jeg kan sige at min Blaupunkts eq er sat til "flat" eller liniær - Det spiller rigtigt super. God fast bund og rimeligt luft i mellemtone og diskant, så absolut et OK HT-system, selv om det er orig mont.
Self. kan man opnå endnu mere ved dyre HT-systemer, og der har jeg også været i mine "yngre dage" host host, med Både SONY, JBL og Infinity kappa/kappa perfect. Men det koster....
Største faldgrube er helt klart, efter min mening, at den indbyggede forstærker i mange af de japanske "plastic-radioer" ganske enkelt lyder dårligt og ingen magt har over HT.
Her henviser jeg endda til nogle af de lidt mere kendte mærker, men ingen nævnt, da jeg ikke gider hænge nogen ud, for smag og behag er MEGET forskellig....
...Så mit råd er helt klart: LYT DIG FREM - hehehe det er det ørerne er til for! ...benyt dig af returret hvis du ikke er tilfreds efter ganske kort tid.
Taurus
Sat 08 May 2010, 22:35
Hvad med at kigge efter en brugt originalradio, f.eks på Den Blå Avis...så er de penge da sparet
Emil_manby
Sun 09 May 2010, 17:07
Taurus, ja... men synes ikke rigtig at finde nogen? :O...
Er der nogen der ved om det overhovet kan lade sig gøre? bare at finde en orginal radio? den er ikke kodelåst eller lign.?
PeterBao
Wed 12 May 2010, 18:58
Jeg har faktisk en original liggende og samler støv:-) Den kan du da få billigt hvis du bestemmer dig for at du skal have en original. Send mig en mail på Baole_86@hotmail.com hvis du er interesseret.
østdahl
Tue 25 May 2010, 22:32
Jeg har skiftet den ud med en alpine 9887r med imprint modul. Den levere 4x60w ice power og der er noget mere bund og luft i toppen selv om det er standart højtalere, der sidder i. ps har 7 højtalere i min.
kpk
Sat 29 May 2010, 22:29
Hej
du skal også være opmærksom på at hvis du vælge en orginal radio leveres bilen med 7 højtalere som standart i stedet for 2. Samtidig får du også sat et stik i til MP3 afspiller foran gearstangen.
derfor valgte jeg en original radio vi den bil vi lige har bestilt.
(kun 8 uger til levering:-k)
ville dog vælge 95 hk modellen da styrtøj og undervogn er gået efter og forbedret i forhold til 90 hk modellen. (+ den skulle kunne køre lidt længere på literen.)
Kpk
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.