Se fuld version : Rabat på ny Corsa D 1,7 CDTI
Aquadi
Mon 26 Apr 2010, 20:07
Jeg har i gennem længere tid været på udkig efter en afløser til B'eren, og er på trods af alle skræk historierne herinde ret varm på en 1,7 CDTI - alternativerne hedder Fabia 1,9 TDI RS, Fiat Grande Punto 1,7 etc...
Jeg har som sagt en B'er som jeg regner med at skille mig af med privat - både fordi jeg jo nok kan få en anelse mere for den på den måde, men også fordi jeg regner med der måske lettere kan forhandles pris ved forhandleren når han ikke skal tage noget gammelt møg i bytte.
Pakken jeg er ude efter ser sådan ud:
Grundpris: 202.050
Komfortpakke+: 5.275
CD-MP30: 5.990
Total 213.315
Jeg er fristet til at skippe CD MP30'eren til fordel for et Pioneer 2 DIN Navi men nu må vi se.
Hvad er realistisk mht. pris? Jeg vil gerne have leveret den med vinterdæk i stedet for sommerdæk - det mu kunne gøres uden beregning, men hvad kan jeg ellers forvente at kunne handle mig til?
Bilen bliver enten købt ved Uggerhøj i Aalborg eller ved Thybo Biler i Thisted - nogen erfaringer med nogen af dem?
Mvh. og på forhånd tak!
Andreas
stjo
Tue 27 Apr 2010, 08:41
Hej Andreas,
Jeg kan godt forstå at du er lidt "forelsket" i en Corsa D 1.7CDTI, for det er super velkørende og sjov bil, som har MASSER af kræfter og stadig er ret økonomisk (Min tog motorvejen til Østrig med et gennemsnit på lidt over 15km/l selv om vi ofte lå med 150-180km/t) Min har nu kørt næsten 60.000km med et totalt gennemsnit på 15,7km/l.
Jeg tror heller ikke du skal være "bange" for at købe 1.7´eren trods diverse skrækhistorier - blandt andet min - for så længe din forhandler / dit værksted tager godt vare på de dårlige oplevelser og langt hen ad vejen får det vendt til noget, som er ret positivt, så er det jo kun et irritationsmoment at skulle undvære bilen, samt det bøvl det ellers giver ved værkstedsbesøg.
STOR ROS TIL MIT OPELVÆRKSTED.
Som jeg også skriver i en anden tråd, er jeg egentligt stadig meget glad for min bil, trods bøvlet.
Oven i det hele får du jo også en opdateret udgave (130HK/300Nm) i forhold til min (125HK/280Nm) pga at en ny og forbedret turbo, som blandt andet skulle gøre, at man ikke oplever så meget turbo-tøven, som på min.
DET kan det hele kun blive meget sjovere af....
Alt i alt tror jeg det er vigtigst, at du får udvalg din forhandler med omhu, for at sikre dig selv bedst muligt, hvis der opstår problemer.
Jeg "kender" desværre ikke nogle af de forhandlere du nævner, men et god råd ville, fra mig, være at lægge godt mærke til deres all-over hjælpsomhed når du "dukker op" i salgafdelingen eller ved værkfører.
Jeg kan i hvert fald sige, at personligt har jeg bedst erfarringer med de værksteder, hvor personalet hele tiden ser travle ud og render rundt, men så til gengæld koncentrer sig 100% om een, når de så henvender sig.
Hvor imod, et sted hvor personalet dårligt gider kigge op fra deres skærm, når man henvender sig, eller ikke engang "opdager" du er kommet ind...
.. sådan et sted ville jeg ALDRIG lægge X-antal 1000-lapper for en bil
;) - håber bare lidt at dette er brugbart... :-k
/// Stig
Pennywise79
Tue 27 Apr 2010, 16:18
Hej Andreas.
Go for it. Jeg ville trods de problemer jeg har oplevet stadig vælge en 1,7'er den dag i dag. Som Stjo også nævner får du også den nye opdaterede motor med 130hk i stedet for 125hk.
Det er en super fed bil at køre og se på. Det er så fryd, at ingen af de andre biler i den samme klasse har modeller, der matcher eller outperformer 1,7'eren mht. bundtræk/økonomi i dieseludgaverne.
Min kører i snit 16,6km/l på en tank, så det er jo lidt mere end stjo's. Jeg kører primært motorvej. Jeg er sikker på, at bilen er mest oplagt til at køre landevej i. Der kan du fint få økonomien tæt på hvad den er opgivet til. Til bykørsel skal du vælge en 1,3'er. Jeg har kørt snart 70000km i min.
På motorvejen skal man passe på ikke at miste kortet, da der ikke skal så meget tryk på speederen før den passerer de 160km/t. ;-)
Jeg synes ikke min har "turbo-tøven" hvad det så end er, men trækker super godt hele vejen igennem. Man skal dog lære at køre den. Jeg har aldrig kørt diesel før denne.
Jeg tror de fleste problemer, der har været med den er nu en saga blot.
Husk du også kan få flåderabat.
hotnielsen
Sat 22 May 2010, 13:59
Hej
har kun gode erfaringer med uggerhøj i ålborg
har selv en 1,7 cdti der er gået 70.000 km
og den har fået lavet ca 10 stk garenti rep.
de har altid været meget imødekommende når jeg er er kommet med problemer.
Fejlene på min har bestået af:
2x nye baghjul lejer efter 13.000 km og igen efter 55.000 km
1x nyt luftspjæld i klimaanlæget efter 45.000 km
1x ny motorstyring 35.000 km
1x dørstopper i føre døren var begyndt af ruste 30.000 km
3x udbrænding af partikkelfilter
1x blæsermotor til ventilationssystem
og så ska vi ha kigget på motor/partikkelfilter på mandag i næste uge
men kan kun sige god for værkstedet i ålborg
Thybo biler i thisted har jeg osse gode erfaringer med købte min forrige bil der en astra st.car 1,7 dti. Det er maget rimelige priser på værkstedet. Men man ska lige være lidt obs på når der er tale om rep der kan indvoldvere deres bosch autoteknik værksted, der har jeg været udsat for at de ikke har valgt den billigste løsning. Men ellers et godt værksted
Aquadi
Mon 07 Jun 2010, 14:38
Mange tak for input!
Efter en del travlhed med andre ting er bilkøbet ved at være aktuelt igen...
Må tilstå jeg er blevet lidt forskrækket over værditaabet jo mere jeg tænker over det, og kigger så småt efter noget brugt!
Nogen der ved hvad der er af forskelle på før efter facelift udover +5HK og lidt roligere styretøj?
Pennywise79
Tue 08 Jun 2010, 13:15
Værditab?!?
Jeg er blevet budt 140k i ren handel hos en forhandler for min 1,7'er fra 08/2008 - 70000km. Dvs. jeg vil sætte ca. 80k til på 2 år. Det er vel som forventet.
Nu vil jeg så ikke sælge ;-)
Jeg tror det gælder for alle biler i øjeblikket. Min kollega har en Fiat Grande Punto 1,3 diesel han vil af med. Årg 08 og ca. 70000km. Fin bil...
Sælger kun fordi han flytter tættere på job og det er bil nr. 2.
Det er jo "næsten" en Corsa... Han er ikke blevet budt meget af forhandler fo den.
irmscher
Wed 09 Jun 2010, 22:00
Efter hvad jeg har fundet ud af er det knappen til lyset der er ændret, ud over det du nævner....!! + Sport modellen er ikke sænket som den "gamle" var...fra fabrikken!
Nakkestøtte i midten er ekstra udstyr, dobbelt bund i bagaerum koster ekstra....listerne har vist nok været ekstra i længere tid...men ellers ikke de vilde ændringer! For os er det stadig en dårlig forretning at skifte...for skal slippe med alt for meget for at få den som vi har den idag!! Ville nu ellers gerne have een med den nye 100 Hk og spare de årlige afgifter på Kr. 1000....men det holder jo ikke længden...Ville "Kun" få en indre nervøs bil i styretøj og måske een der ville gå lidt længere end de ca. 12 Km/l...! Men da vi købte fik vi den til super pris...så at skifte ville være alt for dyrt...
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.