PDA

Se fuld version : Garanti

haugaard
Tue 06 Apr 2010, 22:11
Hejsa,

Hvordan er det nu med garantien på Opel Corsa, er den landsdækkende? Dvs. jeg kan gå til min lokale Opel forhandler/værksted, eller skal man gå til forhandleren hvor bilen er købt, hvis der opstår et problem?

- Haugaard

neller
Tue 06 Apr 2010, 23:02
Garantien dækker hvorsomhelst i hele EU, men den skal være serviceret på godkendt opelværksted.

haugaard
Wed 07 Apr 2010, 18:03
Det lyder godt!

Er der nogen der rent faktisk har benyttet sig af dette? Dvs. har fået noget lavet under garantien på et andet opel værksted/forhandler end der hvor bilen er købt. Og var der ingen problemer i det?

- Haugaard

irmscher
Wed 07 Apr 2010, 22:27
Ja, vi har købt vores privat, den var købt i middelfart, men fik vores garanti serviceret hos Opel i Hobro!! Men, en af fælgene krakelerede samt en forkert radio monteret fra start og det ville de helst gerne lave/bytte i Middelfart!! Helt ok med det...De kunne huske bilen og synes det var sjovt at se den igen...!! :-)

Var i italien sidste år (tager derned igen) der kunne de også udføre ganranti, men nu er den over garantien, men vi påtænker staidg at få den lavet dernede denne gang da vi kun giver 30 euro i timen.....!!!!??

Så vi holder ferie sammentid med at bilen får lavet en del ting til biilige penge....:-)

Skal iøvrigt se fabrikken i Rüsselheim denne gang...glæder jeg/vi os til....:-))

neller
Wed 07 Apr 2010, 22:40
jeg har lige fået lavet hjullejer i sakskøbing selvom jeg har købt bilen i fredericia no problem

haugaard
Wed 07 Apr 2010, 22:51
Jamen så virker det jo :)

Gik i direkte til jeres lokale opel værksted eller havde i først fat i den oprindelige forhandler?

Jeg har selv lige købt en Corsa fra aug 2008, og jeg regner med at få lavet en FDM garanti test inden garantien udløber. Bilen er oprindelig fra Næstved, men jeg bor i Århus. Så det vil da være rarest at få tingene lavet lokalt, hvis der skulle vise sig noget.

- Haugaard

neller
Wed 07 Apr 2010, 23:42
du går bare til lokale

haugaard
Thu 08 Apr 2010, 09:10
Tak for svarene!