PDA

Se fuld version : Udskift af forlygter på min Corsa GSI D

corsa-opc
Tue 16 Mar 2010, 12:12
Er der nogen som kender en, der kender en - som har forstand på at udskifte sådan nogle forlygter på en Corsa GSI D ?

Da jeg bor i KBH. området skal det meget gerne være en fra nævnte området.

Jeg har tidligere talt med en fra Ballerup/Smørum/Måløv området som har fået skiftet sine lygter på sin GSI men jeg har sku fået smidt hans navn og adresse ud :(

Takker på forhånd hvis der skulle være en venlig sjæl som kan hjælpe :)

corsa-opc
Wed 17 Mar 2010, 05:48
Så er der en venlig sjæl som har meldt sig på banen !

BuzzFuzz
Wed 17 Mar 2010, 11:42
Så er der en venlig sjæl som har meldt sig på banen !hvad for lygter vil du have monteret?? smid evt. nogle billeder når de er monteret..(y)

corsa-opc
Wed 17 Mar 2010, 13:06
Dayline sorte....

Twinelium
Wed 17 Mar 2010, 14:31
Ellers kan jeg muligvis hjælpe.. Har fået skiftet mine lygter til OPC..
Men bor i jylland, så kan ikke fysisk hjælp..

irmscher
Thu 18 Mar 2010, 12:25
Hvad er lige forskellen på en Sport/GSI og OPC forlygte...??
Ved at org. forlygter findes i chrom og sort samt med og uden AFL+ !!

Twinelium
Thu 18 Mar 2010, 15:47
Der er ingen forskel, de tidligere sport havde dog ikke sort indmad.. Min er jo en enjoy, med chrom, disse er så blevet skiftet til opc med mørk baggrund..

Men han vil skifte til nogle aftermarket lygter..

irmscher
Fri 19 Mar 2010, 14:12
.... når man kigger på 2010 specs, så er det kun Sport og GSI der har lygter med sort indmad, OPC har så noget andet, eller...?? Men der må jo holde en "rigtig" OPC 2010 eet eller andet sted (den der går 13,7 KM/l), for billederne på nettet er af den gamle...!

Er bare nysgerrig på om der er andre forlygter på en 2010 OPC..??

Vores er en Sport fra feb. 2007, formentligt produceret sidst i 2006 (har ikke lige tjekket)..??

Har aldrig set en Sport UDEN sorte lygter...?? Men forstår ikke dem der skifter dem, synes faktisk de chrom farvede er flotte...Ville hellere have haft det hele sort inde i lygten, evt. kun lige med selve "kransen" i krom...!! :-)

Forstår slet ikke dem der montere uorg. , men det er jo nok bare mig der er ved at blive gammel...For har jo selv haft en b´er med adskiledlige både for og baglygter...*GG*

Haakansson
Sun 18 Apr 2010, 22:32
Hvis du kan opfylde disse krav kan du selv skifte lygtesættet.

- købe sættet
- bruge en skruetrækker/fastnøgle
- have en 1-5 timer alt efter evnerne til at benytte skruetrækkeren :P

For at komme ind til lygterne skal man have fronten af hvilket er super nemt.
Du skal enten benytte skruetrækker eller en af disse fastnøgle/topnøgle/skiftenøgle til at frigøre dem med.

- Der sidder 2 skruer inde i skærmkassekanten foran dækket.
- mener det er 5 under bilens front
- 4 i motorrummet

Derudover er der 3 stk. på hver lygterrammerne.

Syntes du skulle prøve at hoppe ud i det. Evt. se bilen efter de ovenstående ting (hvilket typer skruer og hvor de sidder (mener det er en 8-stjernet skrue))

Held og lykke.

Mvh. Håkan