Se fuld version : boardcomputer
have25
Fri 26 Feb 2010, 21:07
hej ville høre om der var nogle som ved om man kan ændre fra liter pr 100 km til kilometer pr liter. ??? jeg har en opel corsa 1,7 cdti fra 2008:)
garmin
Sun 07 Mar 2010, 19:56
Hej
Det vil jeg osse rigtig gerne vide.:D
irmscher
Thu 11 Mar 2010, 23:20
det kan man ikke....desværre, men man lærer efterhånden at "omregne"...:-)
Kim L.
Fri 12 Mar 2010, 20:09
jeg kan på min, men der vises boardcomputer også på den store udgave af infodisplay. altså det display hvor man også ser radio og sådan... jeg kan ændre på mit inde i settings/system/enheder. Der kan jeg så vælge 4 forskellige visninger... men den boardcomputer i snakker om er den der sidder sammen med tripcomputer ikke?
Kim L.
Fri 12 Mar 2010, 20:13
Hvis i er i tvivl om hvilken slags display jeg snakker om så kig mine fotos her...
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=166629
irmscher
Fri 12 Mar 2010, 21:24
Så er det uden Km/l...:) Det er magen til det vi har !!
Kim L.
Sat 13 Mar 2010, 11:14
det er ikke uden km/l. jeg kan se momentant forbrug hele tiden, så hvis jeg bare ligger og patter den, så kan den vise 26,7 km/l og hvis jeg få sekunder efter laver en overhaling og skyder den af, så ryger den ned på 7 km/l. den ændre sig hele tiden... og kan også se hvad jeg i gennemsnit kører pr. km/l... ellers skal jeg lave en lille video hvor i kan se det hvis det er? hehe
Kim L.
Sat 13 Mar 2010, 11:15
jeg kan også se min rækkevidde tilbage på tanken... Jeg har lige lagt et nyt billede op på min bilgalleriprofil så i kan se hvad jeg mener...
primo-ct
Sat 13 Mar 2010, 14:30
man skal vælge Japan i menuen så er det km/l ved stor display.
irmscher
Thu 18 Mar 2010, 12:33
Aha...Det har jeg ikke prøvet endnu, da der ingen steder i vejl. står noget om det! Men vores er det "store" der minder een om forbruget hele tiden, men den med de 7 Km/l kan jeg nu godt "slå", slevom det jo ikke ligefrem er nogen heltedåd . Det vil iøvrigt altid være det store i en bil med klimaanlæg.
Men måske der er en forskel på softwaren?? Vores er fra feb2007. Det kan formentligt opdateres! Vil prøve senere idag..:-)
Kim L.
Thu 18 Mar 2010, 17:53
det med softwaren er jeg ikke klar over, men som du selv skriver så burde det kunne opdateres i såfald... kan skam også godt få den under de 7 km/l, men det var mere for at forklare min pointe... hehe... Ja det er altid den store når man har klima, jeg fik iøvrigt monteret den forkerte radio til at starte på, der manglede 2 knapper, en OK knap og en BC knap, det resulterede så i at når ude temperaturen var under de 3 grader, så kommer den frem med en advarsel om muligt glat vejfører, og den kunne jeg så ikke slå fra når jeg ikke havde den OK knap... men det er blevet fikset nu..
irmscher
Fri 19 Mar 2010, 14:05
Det var vores også, altså forkert model monteret!
Vi købte jo bilen brugt, men forhandler af bilen fortalte os at de havde sendt flere breve til tidligere ejer som bare ikke gjorde noget ved det...Men vi fik så en ny radio i :-)
Iøvrigt virker det med "japan" :-))
Mht. "ok" knap....Har du ikke knapper i rattet? Der er drejehjulet jo "ok" hvis du trykker ind på den!!
Kim L.
Fri 19 Mar 2010, 20:53
jo jeg har knapper på rattet, men forstår ikke helt hvilken knap på rattet der skal kunne sige "ok" også? der er vist enten noget jeg ikke forstår, eller ved om min egen bil... hehe
primo-ct
Sat 20 Mar 2010, 08:43
det er den knap der sidder længst til venstre på rattet. den kan du trykke op og ned men den kan også trykkes ind. når du trykker ind på den er det ligesom at trykke på ok når den med glatføre kommer frem.
Kim L.
Sat 20 Mar 2010, 13:06
arh... smart smart... det var jeg sku slet ikke klar over... hehe... så blev man så klogere...
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.