Se fuld version : Rust i Corsa D?
Kim L.
Sat 12 Dec 2009, 14:06
Nu snakkede jeg forleden med en bekendt som også er mekaniker, og han sagde at sådan en Corsa D ville få rustproblemer. Er det noget i kan nikke genkendende til? For jeg har bare ikke hørt et kvik nogen andre steder fra med at corsa D skulle have rustproblemer...nu er min egen kun 6 måneder gammel, så ville hører om nogen af dem som har den første model fra 07 har haft sådanne problemer? eller det bare er noget lort mekanikeren har fortalt...
BuzzFuzz
Sun 13 Dec 2009, 12:56
Nu snakkede jeg forleden med en bekendt som også er mekaniker, og han sagde at sådan en Corsa D ville få rustproblemer. Er det noget i kan nikke genkendende til? For jeg har bare ikke hørt et kvik nogen andre steder fra med at corsa D skulle have rustproblemer...nu er min egen kun 6 måneder gammel, så ville hører om nogen af dem som har den første model fra 07 har haft sådanne problemer? eller det bare er noget lort mekanikeren har fortalt...Hvis han har den teori så må han jo komme med et svar på hvor og hvorfor.
Tror ikke det vil være anderledes end andre nyere biler.
Twinelium
Sun 13 Dec 2009, 16:58
tja. Nu er min fra januar 07 og jeg har da ikke skyggen af rust. Og kan ikke lige se hvorfor der skulle blive store problemer med det. Da den stadig er pæn under bunden. Men kunne måske godt tænke mig at høre noget mere om hans teori! Men hvis man frygter det, kan man jo altid give den en gang suvo!
Kim L.
Sun 13 Dec 2009, 17:24
ved heller ikke hvad hans teori var. Så meget fik jeg ikke spurgt ind til det, jeg synes bare det var en mærkelig måde han sagde det på. Og jeg har heller aldrig selv hverken hørt eller set noget om at der skulle være nogle problemer angående rust. Men nu fik jeg også selv min egen leveret undervognsbehandlet, så er heller ikke så bange for noget der...
BuzzFuzz
Sun 13 Dec 2009, 21:23
Opel har jo sit dårlige rygte for rust som de har haft svært ved at komme af med Og det er der sikkert stadig nogen der har en holdning til.. ;)
Kan kun sige at der er andre mærker som er VILDT probulære for tiden som også havde katastrofale problemer midt 90ér og et af de dyre mærker der havde problemer omkring 2000. Men meget kan holdes nede hvis det ikke bliver snakket om...
Taurus
Sun 11 Apr 2010, 21:52
Er bilerne ikke galvaniseret som de har været det de sidste 10 år, det burde vel andet lige hjælpe en del på rustproblemerne. Selvom jeg nu har hørt en mekaniker snakke noget om at fabrikkerne sparer på galvaniseringen og påfører tyndere lag på de nyere modeller i forhold til tidligere
BuzzFuzz
Tue 13 Apr 2010, 00:37
Er bilerne ikke galvaniseret som de har været det de sidste 10 år, det burde vel andet lige hjælpe en del på rustproblemerne. Selvom jeg nu har hørt en mekaniker snakke noget om at fabrikkerne sparer på galvaniseringen og påfører tyndere lag på de nyere modeller i forhold til tidligereHar på et tidspunkt læst at alle opel er galvaniseret efter 97´. Ja der bliver helt sikkert sparet hvor man kan..
budsted
Fri 14 May 2010, 13:24
Mekanikeren har ret angående dårlig rustbeskyttelse på Opel. Vi har en Opel Corsa D fra 2007. Vi har netop opdaget, at lakken buler ud på bagsmækken pga. indefra kommende rust. Der er 2 års lakgaranti og 12 års antirust garanti. Det betyder, at der ikke er nogen til at betale. Rustgarantien gælder kun, hvis der er hul i pladen (gennemtæring) dvs. man kan stikke en finger ind i baggagerummet.
I motorrummet er der også begyndende rust på møtrikker og flere motor dele er irret. Det skyldes, at Opel ikke monterer en beskyttende bundplade under motor til at beskytte mod vand og snavs fra vejen. Man kan se jorden når man kigger ned i motorrummet. Det er ikke god rustbeskyttelse.
Opel laver fine biler til prisen men deres svaghed er rust....
irmscher
Fri 14 May 2010, 15:55
Vores kører hver dag...kørt 81000 Km er reg. 1 gang feb. 2007 (produktionsdato ældre) Ingen rust overhovedet, intet er irret! På trods af bittesmå buler hist og her....Så undrer mig! Havde før den en C´er, ingen rust der heller...Den eneste der havde rust, var min gamle B´er de sædvanlige steder :-)
budsted
Fri 14 May 2010, 18:13
Vores er også fra februar 2007. Man skal også kigge godt efter for at se, at lakken buler ud et enkelt sted på bagsmækken. Det er kun fordi jeg vaskede bilen i hånden, tørrede den af og polerede den, at jeg opdagede problemet. Det er meget småt men der er ingen tvivl om hvad det er. Værkstedet mener det skyldes en reaktion mellem lakken og pladen. Der er ikke hul i lakken og man kan ikke se rust. Der går noget tid inden det for alvor bliver et synligt problem.
Udover ovenstående har bilen fået skiftet defekt blæser samt 2 bag ruder på garantien (el bagruden i stykker). Bilen har kørt 55.000 km
budsted
Mon 24 May 2010, 10:42
Der er gode nyheder. Selvom garantien kun dækker gennemtæring har Opel netop meddelt, at de vil male bagklappen pr. kulance. Det er god service. Omvendt så manglede det bare på en 3 år gammel bil.
Kim L.
Mon 24 May 2010, 12:21
det eneste rigtige Opel har valgt at gøre...
irmscher
Mon 24 May 2010, 13:18
Ja jeg har lså lige nærkigget HELE bilen! Der er kun EEN lille plet....Det er mellem højre bagskørm og kofanger! Der skaller lakken af/bobler...Så må lige høre Opel hvad de siger!! Det er kun et lille stykke på 1,5 cm....!! Så I andre, tjek lige samlingerne der :-)
opel ole
Sun 17 Apr 2011, 12:16
Min Corsa d GSI er fra Jan 08 og er begyndt i bagskærmkanter
irmscher
Sun 17 Apr 2011, 22:20
her...i højre side, det ruster ikke (endnu) , men lakken er skallet af. det ville de ikke dække....:-/
stjo
Fri 13 May 2011, 09:50
Min er for ca. en måned siden rep for rust (eller rustudtræk) i bagskærme.
Iflg værsted pga for lidt tollerance mellem bagkofanger og skærme, så kofangeren "gnaver" lakken af skærmene.
Dette blev udbedret kvit og frit.
Det var iflg mit værsted set på flere biler....
Min bil er en....
opel ole
Sun 03 Jul 2011, 22:09
min Corsa d gsi fra 08
har både haft rust i motorhjælmen og i bagskærm kanter
bilen bliver vasket 1 til 2 gange ugelig
Aquadi
Sat 30 Jul 2011, 18:52
Jeg har netop været til 3 års/90000 km service med min 1,7'er hvor der er decideret rust i motorhjelmen og et par små bobler på 1-2mm i begge bagskærme. Hjelmen bliver uden meget brok skiftet per kulance. Boblerne ville de ikke sige ja eller nej til.
/ Andreas
Thor_R
Sat 06 Aug 2011, 04:51
Nu er vores Corsa kun ca. 9 mdr. gammel, så der er selvfølgeligt ikke rust i karossen endnu, men jeg kan da se, at de saltede vinterveje allerede har angrebet udstødningen, så den kommer ikke til at leve evigt. Der er også kommet en del ir i motorrummet. Karossen er galvaniseret og skulle derfor være udmærket rustbeskyttet, men stenslag kan altid danne grobund for et hurtigt rustangreb, så hurtig udbedring af lakskader og evt. et ekstra slidlag rustbeskyttelse i undervognen i løbet at de første år, er nok fornuftigt, hvis man vil beholde sin Corsa længe.
Henry H
Thu 18 Aug 2011, 00:03
Nu snakkede jeg forleden med en bekendt som også er mekaniker, og han sagde at sådan en Corsa D ville få rustproblemer. Er det noget i kan nikke genkendende til? For jeg har bare ikke hørt et kvik nogen andre steder fra med at corsa D skulle have rustproblemer...nu er min egen kun 6 måneder gammel, så ville hører om nogen af dem som har den første model fra 07 har haft sådanne problemer? eller det bare er noget lort mekanikeren har fortalt...
Jeg har Corsa D, 1,3 cdti 90 hk. reg. 21.4.08 (jeg har haft den fra ny) her er der udbredt rust i det forreste af motorhjælmen (området er på størrelse med format A5. Har talt med Opel. Der er ikke tale om gennemtæring, så jeg skal selv dække reparation af rustskaden. Har endnu ikke fået en pris på dette. 12 års rustgaranti - rend mig! Er der andre steder jeg skal se efter rust????
Henry H
Thu 18 Aug 2011, 00:09
Glemte at skrive, at det er på undersiden rusten sidder, malingen kan skrabes af i flager.
suspekt
Thu 18 Aug 2011, 11:11
du skal holde øje med dine skærme, jeg havde rust i mine forreste skærme hvor malingen faldt af i flager. Opel ville ligesom med dig ikke dække det, da de sagde det ikke var gennemtæring. fik det så erstattet af forsikringen efter jeg havde indbrud i bilen og skærmene bliv ridset, da idioterne smadrede ruderne. så det var da lidt positivt.
Kim L.
Thu 17 Nov 2011, 13:30
Jeg har nu lige haft min corsa ude og få lavet rust i begge bagskærme, det betalte opel fuldt ud. Jeg betalte ikke en krone, så det var super dejligt... Bilen er nu 2,5 år gammel. Bilen blev endda vasket poleret og støvsuget, så det var en meget positiv oplevelse. Jeg fik lavet min bil hos bmc opel i brande...
Aquadi
Tue 22 Nov 2011, 22:09
Glemte at skrive, at det er på undersiden rusten sidder, malingen kan skrabes af i flager.
Hvilken forhandler har du været hos og har du overholdt service?
Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til Opel direkte - min havde som tidligere nævnt i tråden også rust i hjelmen og den fik jeg skiftet gratis uden det mindste brok fra Opel. Det er et meget velkendt problem for dem!
Mvh.
Andreas
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.