PDA

Se fuld version : Corsa 1,7 D "Sygdomshistorie"

Pok
Wed 04 Nov 2009, 15:07
Hej alle
Lige lidt om min Corsa fra marts 08.Allerede første dag mislyd / raslelyd fra indsugning/turbo,trods diverse opdateringer er det stadig galt efter 39000 km.Så fik jeg et nyt dørstop mont. v.16000 km.Der efter nye baghjulslejer v.26000km.Derpå nye skiver foran,de første var skæve v.31000km.Nye "kødben" i forvogn v.33000km.Fik samtidig konstateret olie spild fra motorens krumtapudluftning.Det blev efterspændt.Men den lækker stadig! Dog ikke alvorlig,nu nærmer tiden sig for at garantien udløber,4 mdr.
Tør ikke lade være med at få et garantieftersyn hos FDM.
Ellers er jeg glad ved bilen.
Mvh.

Kim L.
Wed 04 Nov 2009, 18:00
det var godt nok noget af en historie må man sige... jeg har selv en 1,3 D, den har gået lidt over 13000 nu og har ikke haft en eneste ting med den endnu, (7,9,13)... min er dog også kun 7 måneder gammel... Men forstår godt hvorfor du vil have lavet en FDM test på den...

BuzzFuzz
Wed 04 Nov 2009, 23:20
Er det en 1,7 CDTI du har??
Ærgeligt der har været de ting der har været men udover den raslelyd fra motoren så lyder det ikke som mere alvorlige problemer og fejlene er blevet løst. Hvordan er fejlene blevet taklet fra opel med din bil??
Hjullejerne har vi hørt før der har været problemer med. Skæve bremsere kan man sige det burde ikke ske men der kan være mange årsager til at det sker.
Hvad var der galt med dørstoppet??
Tak for indlæget og velkommen til..:)

Pennywise79
Thu 05 Nov 2009, 09:28
Jeg har fået styr på mine problemer med min 1.7 cdti, men det er da utroligt, at en bil som Opel Corsa, der snart har været på markedet i 30 i år stadig kan blive ramt af en model med børnesygdomme.

Er der nogle herinde i forummet, der har en 1.7 cdti årg 2009 ? Det kunne være sjovt at høre om de har været igennem de samme irriterende problemer.

Det med mislyden fra turboen er stort set løst. Nu hvor jeg skriver stort set er det fordi, at bilen kan få en opdatering, hvor der ændres et eller andet i turboprogrammet, så lyden bliver så lav, så den ikke bemærkes. Bemærk - den forsvinder aldrig helt. Så selvom du får lagt den seneste opdatering på kan du - hvis du har god hørelse - stadig registrere den. Især hvis man skifter gear hurtigt og brutalt!

Jeg har også fået skiftet hjulleje på venstre baghjul ved ca. 25000km.

I sidste uge ved ca. 50000km har jeg fået skiftet samtlige fire gløderør.

Min garanti udløber til august, men gad vide hvor sjovt det bliver at være ejer af bilen derefter, hvis bilen skal på værksted med børnesygdomme med jævne mellemrum?

Hvad er forskellen på en 1.3 og en 1.7 udover motorstørrelsen?

Pennywise79
Thu 05 Nov 2009, 11:10
Meget apropos problemer på Opel efter garanti udløber. FDM fraråder nu, at man holder sig fra biler med kort garanti - det må Opel jo siges, at være med 2 år:

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1249360.ece

Pok
Thu 05 Nov 2009, 13:32
Hej igen
Ja det er en Corsa 1,7 CDTI jeg har.
Alt undtagen skiver har Opel lavet uden beregning,uden problemer..
Dørstoppet var rusten og "knirkede".
Angående turboen så har opdatering hjulpet,men der er stadig mislyd. Har fået skrevet det ind i bilens log,og fået et dokument fra værksted. Man ved jo ikke om der senere bliver problemer...
Måske kan man forstå de kun giver 2 års garanti....
Forskellen mellem 1,3 og 1,7 er blandt andet :gearing,bremser,totalvægt,påhængskøretøj, og så er der 3 forskellige 1,3 at vælge i mellem for at gøre forvirringen større. 1,3 er en Fiat motor.1,7 er en Izusu motor. Og der er helt sikkert også mange andre ting.
Mvh.

BuzzFuzz
Thu 05 Nov 2009, 15:51
Jeg har fået styr på mine problemer med min 1.7 cdti, men det er da utroligt, at en bil som Opel Corsa, der snart har været på markedet i 30 i år stadig kan blive ramt af en model med børnesygdomme.
Opel corsa D er jo en helt helt anden bil end de tidligere opel corsa og man må som producent regne med at der vil opstå børnesygdomme når bilen er en budget bil som corsa er og altid har været. Der er helt sikkert tænkt og sparret alle de steder der har været muligt. et godt eks. vil jeg gætte på var hjullejer men det kan jo også være leverandøren der ikke har levet op til deres standard. Det hele er selfølgelig en påstand som jeg ikke aner en disse om.. :mrgreen:

neller
Fri 06 Nov 2009, 17:25
hej!
Jeg har tillige en 1.7 cdti fra marts 2008 kørt nu 39000 km, har til dato kun den hvæsen fra turbo ved gearskift, kan da lige nævne at corsa har sammen platform som fiat punto, ja budget bil

mvh.

Pennywise79
Fri 06 Nov 2009, 18:37
Budgetbil? Sjovt nok er der mange - rigtig mange - konkurrenter i det prisleje efterhånden. Dvs. alle biler i den samme klasse er budgetbiler?

Jeg synes da ikke en 1.7 CDTI, som står i over 220000kr kan betragtes som en budgetbil?

Så må Toyota Yaris og den nye Polo jo også være "budgetbiler".

En budgetbil er i min optik Kia Picanto, Suzuku Swift, C1/Aygo/107 mfl. De koster alle væsentligt mindre end en Opel corsa 1.7 eller 1.3d for den sags skyld.

Til de penge må man vel kunne forlange noget kvalitet. Jeg er overbevist om, at min 1.7'er bliver min sidste Opel. Der er så mange andre gode mærker på markedet til de samme penge og med kun 2 års fabriksgaranti synes jeg ligesom Opel har udspillet sin rolle i det segment.

Kia mener det sgu da seriøst når de nu har 7 års garanti på bilerne!

irmscher
Tue 10 Nov 2009, 12:33
Først vil jeg lige sige at vi ingen problemer har med vores, den har rundet 70000 og er fra feb. 2007, dog en 1.4. Ingen er bedre end det svageste led, vi skiftede værksted på vores tidligere Corsa og vupti: alle problemer endte! Så det er ikke kun bilen, men også de personer der piller ved bilerne og deres indstilling til tingene.

ALLE biler er på den ene eller anden måde "budgetbiler". Du nævner at en 1,7 cdti koster 220000...ja, men "grundbilen" sælges til 120000. Der er ikke nogen forskelle på selve plasticen i bilen. Et eksempel, den nye Polo bliver alle steder rost, MEN: man skal holde sig fra laveste udstyrstrin, da denne er væsentligt ringere end de andre! Skulle vi købe en Polo idag og have een med nogenlunde samme udstyr i, ville vi nærme os 300000. "Budgetbil" er så ikke lige rammende længere...! Den nye Ford Fiesta er også en flot bil, men har ligeså mange børnesygdomme som alle andre, iøvrigt samme platform som en Mazda 2. Ja, en corsa deler platform med en Fiat Grande Punto, men det gør den også med Alfa MiTo!! Som bestemt er en fin bil og en del dyrere og burde være bedre! Men der kører ikke mange af dem endnu og kommer der nok heller ikke til, danskerne er et "kedeligt" folkefærd når vi snakker biler, de vælger Skoda Fabia, Polo (som jeg synes er en flot, men kedelig bil) og så er der de franske, fatter ikke hvad man vil med en Pug. 206! Kender 5 personer der har een og ikke een af dem kan sige sig fri for problemer!!. De helt små biler du nævner er der jo ingen plads i og de ER budgetbiler! Må ikke sammenlignes med en Corsa.

Skulle jeg vælge en Corsa med dieselmotor blev det en 1.3 og med 75 Hk og ikke en motor fra en fabrikant der stort set kun laver varebiler (den samme motor med 100 Hk i Meriva fejler stort set aldrig noget?!!). 1,3´eren er en Fiat motor som er rost alle steder og det er den der er færrest problemer med (i 75 Hk udgaven). Den bruges mange steder også i en Ford Ka/Fiat 500. (igen 2 biler der deler samlebånd, men Ka ´en er billigere!! Ved godt det ikke ligefrem er en racervogn me den 1,3 dcti, men det er min 1.4 aut. heller ikke. ;-) Men den kører fandme godt, klarer fint en tur til Italien med 3 voksne og bagage.

Kia og 7 års garanti!! Lad os nu se hvordan det går....lad der lige gå et par år mere, så begynder balladen (det er iøvrigt ikke en helt billig bil). Det er sikkert en rigtig fin bil, men synes bare den mangler personlighed, noget som tyskerne mestre bedre en koreanerne!

Min pionte er: Uanset hvad man vælger, så kan man få en "mandagsbil", men det handler også om omhu og pleje! Har studeret prislister hos stort set alle og skal vi have en med automatgear, klimaanlæg, fartpilot og hvad der ellers er i en Corsa D Sport (foruden vores Flex-Fix cykelstativ, som ingen andre har) så lander jeg konstant i omegnen af 250-300000. (uden rabat etc.) Så næste gang vælger jeg nok igen en Corsa eller den nye Astra, når GTC modellen kommer, som dog er lidt dyrere :-)

Håber ikke jeg støder nogen, men har bare mine "forvrængede" holdninger og meninger, som jeg gerne deler med andre :-)

stjo
Tue 10 Nov 2009, 13:12
Min 1,7CDTI´er fra jan08 er jeg i bund og grund rigtig glad for og nu runder den snart 50.000km.

Bilen kører godt og er RIGTIG sjov, MEN det er sgu lidt ærgerligt med de irriterende småfejl, som dukker op af og til:

Da bilen var ny (første vinter) kunne bilen ikke finde tomgangsniveau ved frostvejr - tomgang = ca 2500 omdrejninger. Denne fejl ikke konstateret senere.

Ved ca 30.000km blev begge baghjulslejer skiftet.

Ved koldstart under 10grader er der en bankelyd, der lyder lidt, som en ventil der banker - denne lyd forsvinder efter 300-500m kørsel - eller hvis bilen går i tomgang nogle minutter.

Periodisk tænder nødprogramslampen under acceleration - Opel siger at fejlkoden har noget med brændstoftilførselen at gøre - venter på at Opel kontakter mig med en "handlingsplan" for fejlretning.

Generelt synes bilen at mangle lidt kræfter ved tørt og varmt vejr mens der når det er køligt og fugtigt er godt gang i "hestene" - ved ikke om det kan være en lettere defekt luftmassemåler.

Tror sgu nok at bilen skiftes til den nye astra 1,4 100HK eller Turbo 140HK omkring jan 2011, da min nummer 2 bil er en 2006 astra 1,4 - Har ALDRIG stødt på så driftsikker og økonomisk bil - Kører i praksis stort set lige så lang på en liter Benzin som Corsa´en gør på en liter Diesel , og servicepriserne er stort set latterlige - altså til den gode side....

BuzzFuzz
Tue 10 Nov 2009, 19:56
Budgetbil? Sjovt nok er der mange - rigtig mange - konkurrenter i det prisleje efterhånden. Dvs. alle biler i den samme klasse er budgetbiler?

Jeg synes da ikke en 1.7 CDTI, som står i over 220000kr kan betragtes som en budgetbil?

Så må Toyota Yaris og den nye Polo jo også være "budgetbiler".

En budgetbil er i min optik Kia Picanto, Suzuku Swift, C1/Aygo/107 mfl. De koster alle væsentligt mindre end en Opel corsa 1.7 eller 1.3d for den sags skyld.

Til de penge må man vel kunne forlange noget kvalitet. Jeg er overbevist om, at min 1.7'er bliver min sidste Opel. Der er så mange andre gode mærker på markedet til de samme penge og med kun 2 års fabriksgaranti synes jeg ligesom Opel har udspillet sin rolle i det segment.

Kia mener det sgu da seriøst når de nu har 7 års garanti på bilerne!Inden for opel er der jo ikke alternativer dvs. det er jo ikke en Vectra/insignia det var det jeg mente med det.. Hvis man snakker andre mærker er der jo ikke noget jeg kan komme på som gør at corsaen er fortrukken ud over design og mærket men design er jo også en smagssag. Du har ret i at køber man en Opel burde den også leve op til deres kvallitet men da corsa D kom var de ved eller var fusioneret med fiat og nu helt købt hvis jeg har fulgt ordentligt med og det vil jeg også tro har haft en indvirkning på det hele..
Men alt i alt har vi herinde ikke hørt til andre svagheder end hjullejer på alle modeller og så enkelte diesel motorer. Men vi vil meget gerne høre om alle problemer så man kan give råd og vejledning til evt. køb vedligeholdelse behandling osv..

BuzzFuzz
Tue 10 Nov 2009, 20:03
Min 1,7CDTI´er fra jan08 er jeg i bund og grund rigtig glad for og nu runder den snart 50.000km.

Bilen kører godt og er RIGTIG sjov, MEN det er sgu lidt ærgerligt med de irriterende småfejl, som dukker op af og til:

Da bilen var ny (første vinter) kunne bilen ikke finde tomgangsniveau ved frostvejr - tomgang = ca 2500 omdrejninger. Denne fejl ikke konstateret senere.

Ved ca 30.000km blev begge baghjulslejer skiftet.

Ved koldstart under 10grader er der en bankelyd, der lyder lidt, som en ventil der banker - denne lyd forsvinder efter 300-500m kørsel - eller hvis bilen går i tomgang nogle minutter.

Periodisk tænder nødprogramslampen under acceleration - Opel siger at fejlkoden har noget med brændstoftilførselen at gøre - venter på at Opel kontakter mig med en "handlingsplan" for fejlretning.

Generelt synes bilen at mangle lidt kræfter ved tørt og varmt vejr mens der når det er køligt og fugtigt er godt gang i "hestene" - ved ikke om det kan være en lettere defekt luftmassemåler.

Tror sgu nok at bilen skiftes til den nye astra 1,4 100HK eller Turbo 140HK omkring jan 2011, da min nummer 2 bil er en 2006 astra 1,4 - Har ALDRIG stødt på så driftsikker og økonomisk bil - Kører i praksis stort set lige så lang på en liter Benzin som Corsa´en gør på en liter Diesel , og servicepriserne er stort set latterlige - altså til den gode side....
Lad os høre hvordan det bliver grebet an.. (y)

irmscher
Tue 10 Nov 2009, 21:36
ps. Vi har ingen problemer haft, heller ikke med hjullejer!! KUN at computeren rent faktsik registrerede at olien i gearkassen skulle skiftes, ved 60000, som vi "ramte" på vej på ferie...:-) det blev skiftet og alt ok derefter...!!

primo-ct
Sun 22 Nov 2009, 23:35
Hej jeg har også lige lidt at tilføje. Jeg har også en 1,7 fra april 08. den har også det med turbo lyden det har de jo alle men jeg har haft noget med en ankerplade som gjorde den havde en mislyd bagfra når man skulle dreje til venstre.
Så har jeg fået skiftet rat da læderet gik løst.
Har også fået lavet mine bremser ligesom POK.
Den har også det problem med når det er koldt skal man lige køre 500m inden den køre normal den kan slet ikke tag noget gas. Det skriver STJO også om.
Lige nu kæmper jeg med at blæseren ikke altid virker og det er jo pisse træls i den her tid.
Så er lidt bange for at det bliver en dyr bil at køre i når der ikke er mere garanti på om 5 måneder.
Så overvejer da om jeg skal af med den inden det er for sent.
Den har faktisk været mere på værksted end min gamle astra G som jeg havde i 8år.
Jeg har altid kun haft opel. Havde håbet på den ville være lige så pålidelig som de andre jeg har haft. Så ved ikke rigtig om det bliver min den sidste opel.

BuzzFuzz
Mon 23 Nov 2009, 18:29
Inden for opel er der jo ikke alternativer dvs. det er jo ikke en Vectra/insignia det var det jeg mente med det.. Hvis man snakker andre mærker er der jo ikke noget jeg kan komme på som gør at corsaen er fortrukken ud over design og mærket men design er jo også en smagssag. Du har ret i at køber man en Opel burde den også leve op til deres kvallitet men da corsa D kom var de ved eller var fusioneret med fiat og nu helt købt hvis jeg har fulgt ordentligt med og det vil jeg også tro har haft en indvirkning på det hele..
Men alt i alt har vi herinde ikke hørt til andre svagheder end hjullejer på alle modeller og så enkelte diesel motorer. Men vi vil meget gerne høre om alle problemer så man kan give råd og vejledning til evt. køb vedligeholdelse behandling osv..Skal lige tilføje her at GM har besluttet sig for at beholde Opel bla. pga. et rigtigt godt salg i år.

Pennywise79
Tue 24 Nov 2009, 10:10
Det er fandme trist, at så mange har problemer med 1.7'eren. Spørgsmålet er om de overhovedet er til at sælge til en rimelig brugtpris, hvis man vil af med den?

jeg frygter også selvom alle mine problemer er løst pt. at bilen får andre mærkelige "sygdomme" både før og efter garantien udløber. 2 år er simpelthen for kort tid på en bil i dag.

Hvad tror I at en 1 1/2 år gl. 1.7'er (med komfortpakken) 50000km på bagen ville kunne indbringe?

Det var derfor jeg kom på en anden ide. Hvad med om at vi 1.7 ejere "rottede os sammen" og indbragte en klage først til Opel - dernæst til ankenævnet for biler? Jeg synes simpelthen ikke Opel kan slippe afsted med det her med de sædvanlige undskyldninger/bullshit. Der skal økonomisk kompensation til - vi er da trods alt en flok efterhånden, som er blevet plaget af biler med børnesygdomme. Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at ejerne er dyrt betalende "beta-testere".

primo-ct
Tue 24 Nov 2009, 19:35
Det er fandme trist, at så mange har problemer med 1.7'eren. Spørgsmålet er om de overhovedet er til at sælge til en rimelig brugtpris, hvis man vil af med den?

jeg frygter også selvom alle mine problemer er løst pt. at bilen får andre mærkelige "sygdomme" både før og efter garantien udløber. 2 år er simpelthen for kort tid på en bil i dag.

Hvad tror I at en 1 1/2 år gl. 1.7'er (med komfortpakken) 50000km på bagen ville kunne indbringe?

Det var derfor jeg kom på en anden ide. Hvad med om at vi 1.7 ejere "rottede os sammen" og indbragte en klage først til Opel - dernæst til ankenævnet for biler? Jeg synes simpelthen ikke Opel kan slippe afsted med det her med de sædvanlige undskyldninger/bullshit. Der skal økonomisk kompensation til - vi er da trods alt en flok efterhånden, som er blevet plaget af biler med børnesygdomme. Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at ejerne er dyrt betalende "beta-testere".

Jeg har spurgt min opel mand om jeg ikke bare skulle skynde mig at sælge min bil igen og så købe en anden men så siger han at den har ikke flere fejl end andre opelér f.eks. skulle astra H ha lige så mange fejl som en corsa D. nu ved jeg så ikke lige med andre bil mærker men måske er det bare sådan at købe en ny bil i dag???
kan nogen af jer bekræfte om en corsa d har de samme antal fejl som andre biler?
tror sku jeg prøver at ringe til FDM og høre dem ad.

Kan nu heller ikke forstå at der ikke skal være en lov i danmark som siger at der skal være 5 år garanti på en bil. Alle ved jo at i danmark koster en bil ALT for meget. Når de nu bestemmer at der er 180% afgift i danmark skal forbrugeren da så sikkers på en fornuftig måde.

BuzzFuzz
Tue 24 Nov 2009, 21:16
Jeg har spurgt min opel mand om jeg ikke bare skulle skynde mig at sælge min bil igen og så købe en anden men så siger han at den har ikke flere fejl end andre opelér f.eks. skulle astra H ha lige så mange fejl som en corsa D. nu ved jeg så ikke lige med andre bil mærker men måske er det bare sådan at købe en ny bil i dag???
kan nogen af jer bekræfte om en corsa d har de samme antal fejl som andre biler?
tror sku jeg prøver at ringe til FDM og høre dem ad.

Kan nu heller ikke forstå at der ikke skal være en lov i danmark som siger at der skal være 5 år garanti på en bil. Alle ved jo at i danmark koster en bil ALT for meget. Når de nu bestemmer at der er 180% afgift i danmark skal forbrugeren da så sikkers på en fornuftig måde.
Opel skulle jo gerne have regnet prisen på garanti reperationer ud over alle dem de regner med at sælge men Danmark får jo bilerne til absolut spotpriser (uden afgift) nettop pga. afgiften er så høj herhjemme og derfor tror jeg at Danmark bliver svigtet når det gælder tilskud til garantien. Skal dog siges jeg lige har læst at aller fabrikanter har valgt at presse citronen til det yderste for at spare på garanti reperationerne.. Og nej jeg tror skam ikke en opel (corsa D)har flere eller mindre fejl end alle andre biler.

primo-ct
Tue 24 Nov 2009, 22:35
Opel skulle jo gerne have regnet prisen på garanti reperationer ud over alle dem de regner med at sælge men Danmark får jo bilerne til absolut spotpriser (uden afgift) nettop pga. afgiften er så høj herhjemme og derfor tror jeg at Danmark bliver svigtet når det gælder tilskud til garantien. Skal dog siges jeg lige har læst at aller fabrikanter har valgt at presse citronen til det yderste for at spare på garanti reperationerne.. Og nej jeg tror skam ikke en opel (corsa D)har flere eller mindre fejl end alle andre biler.

Hvis jeg forstår det rigtig hvad du skriver så vil det sige at opel f.eks. heller gir en corsa købt i tyskland 5års garanti og helst ser at en dansk købt corsa med 2års garanti.

Men som forbruger er man da lidt ligeglad med hvad opel gerne vil. Vil de sælge biler i danmark eller ikk. Men kan godt se hvad du mener 5 år garanti = dyre grund pris i danmark.

De bliver i hvert fald nød til at gør noget ved deres garanti i fremtiden. Tror det er noget folk vil gå meget op i.

Twinelium
Wed 25 Nov 2009, 09:28
Tja, 5 års garanti så skulle vi jo give fuld pris for bilen, er det en 10-15 tkr. plus 180% i afgift, så bliver det jo alligevel en 40 tkr. ekstra..

Men tror ikke Corsa D gennerelt er en dårlig bil (har selv en og har ingen problemer haft), men tror bare at Opel har været uheldig med 1,7'eren fordi det er første motor de får fra Izusu, de små fiat motorer fejler jo hellere ingen ting.
Men syntes også at opel har været fair nok til at reparer de første fejl der blev fundet. Og mon ikke de fleste fejl er blevet elimineret, når motoren er blevet ordnet.

BuzzFuzz
Fri 27 Nov 2009, 18:17
Hvis jeg forstår det rigtig hvad du skriver så vil det sige at opel f.eks. heller gir en corsa købt i tyskland 5års garanti og helst ser at en dansk købt corsa med 2års garanti.

Men som forbruger er man da lidt ligeglad med hvad opel gerne vil. Vil de sælge biler i danmark eller ikk. Men kan godt se hvad du mener 5 år garanti = dyre grund pris i danmark.

De bliver i hvert fald nød til at gør noget ved deres garanti i fremtiden. Tror det er noget folk vil gå meget op i.
det var det jeg mente ja. Som forbruger ville du komme til at stå i den situration at du ikke vidste hvad opel var og ikke kunne købe den hos en dansk forhandler. Som twin skriver ville prisen jo så nok stige 40.000,- eller mere. Men tror da at opel kommer med på de 5 år på et tidspunkt for at følge med udviklingen.

Wahl
Thu 03 Dec 2009, 11:17
Har i aug 09 købt en 1,7 cdti, sport. med 41000 km. bag sig.
Den har nu rundet 62000 (kører 300+ km. om dagen)
Havde den hos Opel i Køge lige inden garantien udløb, til et sidste "opdateringstjek"
I dens levetid er der blevet skiftet baghjulslejer, komplette bremser hele vejen rundt (ok efter 60.000 i en lille bil med 125 hk - den kører jo sjovt :))
Fik opdatering til motoren loadet i, men var faktisk ikke ramt af mærkelige turbo lyde.
Ligeledes er den leveret med Pioneer 900 2din navi, som 2 gange har futtet ratbetjeningsfunktionerne af, denne lille box er nu igen skiftet og virker.
Den har som andre også den lille finte med at være morgensur de første 300 m., men så længe ingen kender løsningen, så lever jeg fint med det.
Har 2 gange måtte nulstille bilen, pga diskolys i lamperne, (mortorlampen osv.), men det er igen mindre detaljer.
Kan kun være enig i at det ville pynte på Opel med lidt længere garanti, men det er jo et valg man skulle træffe da bilen blev købt, så det hjælper ikke meget at tude over det nu.
Apopos rustgaranti, så skal jeg lige love for at den blev gået GRUNDIGT efter, mit fine lille skema i værkstedsbogen, ligner en hel stjerne himmel efter en eller anden Opel mekanikker har haft luppen med ud til min motorhjelm, de kunne lige så godt frasige sig ALT garanti på motorhjelmen, bevares den har rundet 60000 men den står altså FLOT, med kun et lille synlidt stenslag for et normalt øje. Men ok, mekanikkeren kender nok Opel fra "gamle" dage og tager sine forbeholdsregler efter det. :(
Jeg er MEGA glad for bilen, og har ingen forventninger om at har flere/færre besværlige fejl end alle mulig andre nye biler, og så længe Opel i stejler, men blot løser tingene U/B så ingen onde ord her fra.
Og så har det vist ikke så meget at sige mht børnesygdomme, om bilen koster 200K eller 800K, spørg bare de nye ejere af MB E-klasse, godt de fleste er Taxaér, så de alligevel skal forbi service ofte, så små fejlene samtidig kan fixes.
Men ellers kommer der jo hvert år en lille rapport fra tyskland hvor alle brugte biler bliver tjekket for fab. fejl, og der ligger Opel jo normalt midt i feltet, hvilket for nogle måske ikke er godt nok?!
Husk nu at nyde jerres lille sjove køretøj, istedet for at ærgres over alt det der ikke virker, og som i MÅSKE kunne have fået bedre et andet sted.

stjo
Mon 07 Dec 2009, 15:31
Jeg er idag (7/12/2009) netop blevet ringet op af mit Opel-værksted, omkring min fejlkode, og jeg har fået en tid til næste uge, hvor de nye dele skulle lande.

Problemet skulle iflg. Opel-guruer ligge i selve "tryk-grenrøret" og det skal skiftes....

Så nu glæder jeg min rigtig meget til at se, om det løser fejlen.

BuzzFuzz
Thu 10 Dec 2009, 22:47
Jeg er idag (7/12/2009) netop blevet ringet op af mit Opel-værksted, omkring min fejlkode, og jeg har fået en tid til næste uge, hvor de nye dele skulle lande.

Problemet skulle iflg. Opel-guruer ligge i selve "tryk-grenrøret" og det skal skiftes....

Så nu glæder jeg min rigtig meget til at se, om det løser fejlen.Lyder godt lad os høre om det hjælper...:)

stjo
Tue 05 Jan 2010, 09:05
Grenrøret er nu skiftet for ca 14dage siden.

Vejret / føret har jo ikke været til rigtigt at prøve tingene af - mht fejlsætning under acceleration, men jeg synes dog der er nogle forskelle:

1. Den tidligere nævnte "ventilbankelyd" er væsentligt mindre (nærmest ikke til stede)
2. Bilen vil igen tage gas de første 300-500m.
3. MEGET jævnere tomgang efter udkobling - især efter kørsel på motorvej.

Jeg må jo så vente og se om der er flere ting udskiftning af det grenrør har hjulpet på! - Men ind til videre ser det da noget lysere ud.

BuzzFuzz
Tue 05 Jan 2010, 16:32
Lad os høre om det fungerer i længden..

neller
Fri 29 Jan 2010, 17:11
Ja, så blev det sgu min tur til at få skiftet baghjulslejer, kørt 49740km, godt der stadig er garanti 2 mdr endnu, ska der komme mere, ska det sgu være nu.

mvh

BuzzFuzz
Fri 29 Jan 2010, 22:44
Ja, så blev det sgu min tur til at få skiftet baghjulslejer, kørt 49740km, godt der stadig er garanti 2 mdr endnu, ska der komme mere, ska det sgu være nu.

mvhEr det begge sider??

neller
Sat 30 Jan 2010, 21:20
Dav Buzz !

Skal på værksted d. 16, de vil skifte begge sider, tror de er i tvivl, men jeg syntes også det er svært at fastslå, lige hvor det kommer fra, kunne se at de havde været 2 ude at køre i den samtidig, jeg har tillige bedt dem om at kigge på udrykkerleje også da den periodisk godt kan små pive ved udkobling, men du ved, det sgu svært lige at få den til det, når du holder nede ved Opel, jeg vender tilbage efter d.16

mvh

Neller

BuzzFuzz
Sun 31 Jan 2010, 16:40
Dav Buzz !

Skal på værksted d. 16, de vil skifte begge sider, tror de er i tvivl, men jeg syntes også det er svært at fastslå, lige hvor det kommer fra, kunne se at de havde været 2 ude at køre i den samtidig, jeg har tillige bedt dem om at kigge på udrykkerleje også da den periodisk godt kan små pive ved udkobling, men du ved, det sgu svært lige at få den til det, når du holder nede ved Opel, jeg vender tilbage efter d.16

mvh

NellerOk. Syntes det er rigtigt super du vender tilbage med de forskellige ting. (y)

Pok
Tue 09 Feb 2010, 12:39
Ja så har jeg været hos FDM og fået lavet et garantieftersyn.Der blev konstateret olielækage ved turbo samt rust under stoplygte i bagklap.Skal til 2 års eftersyn i næste uge,så jeg forventer alt bliver udbedret ligesom de plejer på garanti.....

BuzzFuzz
Tue 09 Feb 2010, 22:07
Ja så har jeg været hos FDM og fået lavet et garantieftersyn.Der blev konstateret olielækage ved turbo samt rust under stoplygte i bagklap.Skal til 2 års eftersyn i næste uge,så jeg forventer alt bliver udbedret ligesom de plejer på garanti.....
ok det var jo ikke alverden..
Må jeg høre hvor tit du ca. vasker bilen og hvor hvordan du kører til hverdag??
Har du evt. mulighed for at ligge et billede op af det rust så andre eller brugtkøbere kan få gavn af opmærksom på det??
Super god feedback.

irmscher
Tue 09 Feb 2010, 23:39
Vi fik også lavet en FDM brugtbilstest, det var dog efter de 2 år var gået! Sådan ca. da den var 2,5 år gl. Eneste anmærkning var en ødelagt støddæmper støvhætte bagi! Formentligt ødelagt af en sten der er slynget med rundt. Ellers intet andet, ingen rust!

Mht. til rust omkring bremselygte, det forstår jeg ikke lige...?? Mig bekendt er det panel ikke i stål, som bremselyten sidder i, eller har jeg "set/mærket" forkert..??
Men selfølgleigt er selve klappen indenunder i stål...meeenn...?? Nu står jeg også med spidsen af en klud og fjerner skidtet nede i revnen...lidt hysterisk, men sådan er jeg ;-)

Pok
Wed 10 Feb 2010, 10:07
Har du evt. mulighed for at ligge et billede op af det rust så andre eller brugtkøbere kan få gavn af opmærksom på det??
Super god feedback.

Her om vinteren går der nok 3-4 uger imellem hver vask,mht. til kørsel så er det mest almindelig landevejskørsel.Det rust der er at se,sidder inde under bremselygten og er "løbet" ud i v. side. Det er ikke meget men det er en hvid bil så det er nemt at se....

stjo
Wed 10 Feb 2010, 11:01
Så var den gal igen med baghjulslejerne! - fik nye ved omkring 30000km og nu har bilen kørt 54000km - Men Opels værkfører oplyste at denne gang havde reservedelene fået nye varenumre, hvis normalt betyder de er ændret eller kommer fra en anden leverandør.

Synes også det er lidt irriterende, hvis lejerne skal skiftet årligt!

Nå, men desuden fejler bagrudeviskermotoren nu - Mit Opelværksted undersøger nu, om Opel vil dække (kullance) da garentien udløb 22/1-10

BuzzFuzz
Wed 10 Feb 2010, 19:02
Så var den gal igen med baghjulslejerne! - fik nye ved omkring 30000km og nu har bilen kørt 54000km - Men Opels værkfører oplyste at denne gang havde reservedelene fået nye varenumre, hvis normalt betyder de er ændret eller kommer fra en anden leverandør.

Synes også det er lidt irriterende, hvis lejerne skal skiftet årligt!

Nå, men desuden fejler bagrudeviskermotoren nu - Mit Opelværksted undersøger nu, om Opel vil dække (kullance) da garentien udløb 22/1-10Det med lejerne er jeg sikker på er løst efter de nye lejer da det er et generelt problem og du nok har været som en af de første der har fået skiftet inden de havde konstateret eller fundet en løsning på det.
Med henhold til bagrudeviskeren så er det jo ærgeligt at garantien lige er udløbet men hvis opel er lidt vakse sniger de den med under garanti men man bliver jo også nød til at have en grænse.

Her om vinteren går der nok 3-4 uger imellem hver vask,mht. til kørsel så er det mest almindelig landevejskørsel.Det rust der er at se,sidder inde under bremselygten og er "løbet" ud i v. side. Det er ikke meget men det er en hvid bil så det er nemt at se....Ok ved ikke hvad folk og FDM siger og der er mange holdninger til vask af bilen.. men jeg prøver selv at overholde at vaske bilen hver 14 dage her om vinteren.
Ved godt det er surt og bilen er lynhurtigt beskidt igen. men så skulle der ikke gerne side salt osv. og gnave. og så 3-4 uger om sommeren..
Da din bil også er hvid og hvid har jeg hørt ikke har noget pigment som skulle hjælpe med at holde rust væk. Dette er ikke noget jeg aner en skid om men har hørt det et sted engang.
Men jeg vil stadig mene det er for tidligt noget må have gnavet..

H3nrik
Sat 27 Mar 2010, 22:57
Hej,

Jeg har også en 1,7 fra August 08. den har lige rundet 55.000. Den har jeg ingen fejl oplevet med, udover som jer andre, at den har fået skifte leje i højre side i bag.

Dog kan jeg godt nikke genkende til det med at den ikke rigtig reagere de første meter om morgenen.

Ligeledes "hvæser" min turbo også jævnligt, det har den gjort fra ny af, og har egentlig tillagt at det måtte skyldes at den sender overtryk ud et sted. Ellers har den bare kørt uden problemer. Men vil da lige få dem til at kigge efter hvilken Software den er udstyret med når den skal til service inden så længe.

Dog syntes jeg mine bremser i bag er blevet slidt hurtigt, de er næsten mere slidt end i for!

Hvor får i andre lavet service henne? jeg plejer at få lavet ved opel i flensborg.

MVH
Henrik

Pok
Tue 30 Mar 2010, 21:09
Super god feedback.

Ja så kan jeg tilføje at mens jeg ventede på at stumperne til turboen så gik det venstre baghjulsleje igen.ringede til værksted og fik 2 nye lejer hjem,alt blev udskiftet på en gang.god service.og på garanti selvfølgelig

neller
Fri 02 Apr 2010, 13:36
nå fik jo skiftet baghjulslejerne så det kører indtil videre, nævnte tidligere at den godt kunne pive ved udkobling, der har så kun været 1 gang efter lige inden frosten slap vejret, men nu jeg godt i tvivl da en kollega lige har købt en magen til 3 dørs hans kan godt stå og køre lidt op og ned i piveri når vi står ved siden af bilen, så mystisk

Kim L.
Fri 02 Apr 2010, 22:11
det med at den piver lidt er nok din rem til generatoren, især i koldt vejr skal generatoren jo arbejde noget mere, og så kommer der jo mere modstand, min har også gjort det en smule her i vinters.

stjo
Thu 08 Apr 2010, 12:52
Skylder vist lige at sige, at bagrudeviskerens motor blev dækket 100% af Opel selv om bilen lige var nået uden for garantiperioden.

...og den mere triste part....
Bilen har nu kørt 57500km og nu larmer gearkassen for vildt :skyd:
Den HYLER som en gris især i 5 og 6gear, med dog kun lidt i 1-3.
Dog er der umiddelbart ikke noget i (eller meget lidt) i 4. gear.
Opels vurdering er, at hovedlejerne i gearkassen er slidt.

Googlede og fandt en tysk værksted omkring Flensborg - de kunne montere en ombytningsgearkasse for omkring 3700,- euro incl. alt.

MEN TRÆLS...

stjo
Mon 12 Apr 2010, 09:11
Lige en update...

Opel vil ikke rep gearkassen, men dække alle omkostningerne til en ny eller en ombytter, så det er jo egentligt mægtigt!

***** SUPER SERVICE OPEL !!! *****

Glad for at min bil er serviceseret på et autoriseret værksted...

Pennywise79
Mon 12 Apr 2010, 14:16
Det er fandme fjong!

Kan du ikke når du får den udskiftet høre om det har været et problem på flere 1,7'ere?

stjo
Mon 12 Apr 2010, 15:16
Det var det tilsyneladende ikke rigtig noget, som tyder på - heldigvis for alle I andre stakler, som også ejer en 1.7´er - for jeg spurgte min Opel-værkfører, og han plejer at være meget ærlig. Men han kunne jo ikke udelukke, at Opel ville være særligt interesserede i at ingeniørerne kunne "obducere" min gamle gearbox, og at det måske var derfor Opels Euro-Tac Team så hurtigt besluttede sig for at udskifte den.... det er da trods alt en temmelig bekostelig affære.

Men må da sige at det er Super Service, set fra kundens / mit synspunkt.

Men, men, men det er bare SUPER ÆRGERLIGT, at den lille fine og sjove bil, som jeg i bund og grund er meget glad for, skal drille SÅ meget og have SÅ mange skavanker!

DET FATTER JEG SIMPELTHEN IKKE !!! :-k

Har da aldrig ejet en Opel med så mange fejl, og vi har da trods alt haft 6 andre "Op´ler" - også nogen med adskillige flere km på "klokken" (y)

Pennywise79
Mon 12 Apr 2010, 21:59
Jeg forstår dig sgu godt. Jeg kender dog heldigvis også et par andre 1,7 ejere og de har aldrig haft problemer. Jeg tror bare ikke man hører så meget fra dem, som er tilfredse. Det er altid lorte historierne, som bliver bragt frem i lyset.

Min gamle Corsa B var også bundsolid og den billigste bil i drift.

Det er det samme med Toyota for tiden. De laver jo egentlig nogle af branchens mest fejlfri biler, men har det svært for tiden med de forskellige bremseproblemer de har.

Pok
Tue 13 Apr 2010, 00:17
Lige en update...

Opel vil ikke rep gearkassen, men dække alle omkostningerne til en ny eller en ombytter, så det er jo egentligt mægtigt!

***** SUPER SERVICE OPEL !!! *****

Glad for at min bil er serviceseret på et autoriseret værksted...

Jamen det er godt at høre Opel har lidt nosser:D

BuzzFuzz
Tue 13 Apr 2010, 00:27
Selvfølgelig hører man mest om fejlene man skal lige stille det op mod hvor mange der kører på gaden.

stjo
Wed 14 Apr 2010, 12:29
Jo, jo da - selvfølgeligt kører der jo, trods alt, nok flere Corsa 1.7CDTI´er rundt på de danske landeveje, end de få "fejlbehæftede", som har været nævnt herinde, selv om 1.7´eren jo nok ikke er den variant, som der er solgt flest af.

MEN i må da, her i forumet, endlig ikke misforstå mig, og tro at jeg er eddike-sur og skide utilfreds, for det er jeg faktisk ikke, for jeg er jo i den (måske heldige) situation, at mit Opel værksted har behandlet mig godt, og ind til nu fået løst de fejl som er opstået. - Så derfor er jeg heller ikke utilfreds - OVERHOVEDET :mrgreen:

Grunden til jeg egentligt "gider" skrive alt det, omkring de fejl der er på min bil, er jo bare ment som en hjælp til andre, som har eller får problemer med deres bil, så kan de jo "se", hvordan Opel via mit Værksted har forholdt sig til der fejl der er opstået på min bil. Her ud fra kan de jo så drage deres egne konklussioner omkring fx serviceniveau på deres værksted, og hvad deres værksted / værkfører "gider" slås med Opel om at evt. dække. :-k Er det ikke også den slags til forum´et er til for.... eller har jeg misforstået noget? :roll:

Jeg kan i hvert fald kun sige, at jeg er i bund og grund MEGET tilfreds med servicen på mit værksted. (y)

BuzzFuzz
Sat 17 Apr 2010, 16:25
Grunden til jeg egentligt "gider" skrive alt det, omkring de fejl der er på min bil, er jo bare ment som en hjælp til andre, som har eller får problemer med deres bil, så kan de jo "se", hvordan Opel via mit Værksted har forholdt sig til der fejl der er opstået på min bil. Her ud fra kan de jo så drage deres egne konklussioner omkring fx serviceniveau på deres værksted, og hvad deres værksted / værkfører "gider" slås med Opel om at evt. dække. :-k Er det ikke også den slags til forum´et er til for.... eller har jeg misforstået noget? :roll:
Nej det er lige precis det.. Og det er rigtigt godt du gider dele det.. (y)

stjo
Thu 29 Apr 2010, 08:43
Jamen det gider jeg da....

En lille update....

Så blev der sat en dato for ny gear-box.

10. maj og jeg glæder mig meget, for nu har bilen ca. kørt 59.000km - det vil sige at jeg snart har kørt 2000km med den defekte gear-kasse, og det har så absolut ikke gjort noget godt for hyle-lyden.... :-&

Corsa´en er sgu snart ikke til at holde ud at køre i mere, og jeg er stort set holdt helt op med at bruge 6. gear, da hyletonen her, direkte er tinitusfremkaldende :suicide:

Pennywise79
Mon 03 May 2010, 13:47
Min Corsa er begyndt at "brumme" svagt. Det lyder som en boring i udstødningsrøret (som på en gammel Manta), men lyder som om det er kun kan høres inde i bilen.

Jeg har kørt 68000km nu.

Jeg skal forbi Opel i løbet af ugen, men Opel har mistanke til at det kunne være det andet baghjulsleje i højre side, der er gået. Hvorfor fanden skifter de ikke i begge sider ?

Pok
Mon 03 May 2010, 16:25
Min Corsa er begyndt at "brumme" svagt. Det lyder som en boring i udstødningsrøret (som på en gammel Manta), men lyder som om det er kun kan høres inde i bilen.

Jeg har kørt 68000km nu.

Jeg skal forbi Opel i løbet af ugen, men Opel har mistanke til at det kunne være det andet baghjulsleje i højre side, der er gået. Hvorfor fanden skifter de ikke i begge sider ?

Jeg har fået udskiftet baghjulslejer 2 gange,på 50000 km.Bad værksted om at gøre det i begge sider hvorefter de gjorde det:)må bare håbe de har en længere levetid nu.

Pennywise79
Mon 03 May 2010, 21:42
Ovenstående har jeg forlængst fortrængt siden i eftermiddags!

Ved 16-tiden blev min kære Corsa udsat for serie-hærværk ved Kolding Storcenter. Der er såmænd nogle møgunger, der har lavet "Ruko-testen" hen af dørene i passagersiden. Den ligner nu noget der er løgn!

Heldigvis har jeg friskade, men det er fandme da utroligt, at man ikke kan have sin bil i fred. Der indløb på samme tid flere anmeldelser til Kolding politi omkring hærværk på biler ved storcentret.

Nu har jeg bare mere der skal laves på bilen og mon ikke om jeg ikke skal undvære den også?

stjo
Tue 04 May 2010, 09:11
TIL DE IDIOTER, SOM UDFØRER RUKO-TESTS PÅ BILER: Få Jer dog et liv - I, respektløse spader! :x :evil:

TRÆLS! - Ked af det på dine vejne....

Mht. Baghjulslejer, så er de skiftet i begge sider begge gange på min Corsa.
Sidste gang oplyste Værkføreren på mit værksted, at de havde fået nyt varenummer/lagernummer, hvilket normalt betyder, at Opel har fået ny leverandør....
....hvilket kun er at håbe. :-k

//

stjo
Tue 11 May 2010, 09:07
SÅ!....

...kom der ny gearbox i Corsa´en og bilen kører igen uden mislyde.

DEJLIGT! (y)

Igen var det en meget positiv oplevelse mht værkstedet, for da jeg ankom kl 7:30 stod der en næsten ny Corsa 1,4 (Cosmo) klar til mig, så jeg kunne komme videre på arbejde. Kl. 12:30 ringede værkføreren og sagde at nu var min bil klar igen, så jeg kunne komme forbi, når det passede mig.

Det gjorde jeg så til fyraften, og alt var helt kvit og frit.

DET ER SGU DA SERVICE - ENDDA AF DEN RIGTIGT GODE SLAGS! (y)

llb
Sat 21 Aug 2010, 11:45
Hej,

Jeg har også en Corsa 1,7 CDTI fra april 2008, kørt 31.000 kr. Den har ligeledes en mislyd, men jeg er i tvivl om det har noget med turboen at gøre, så kan nogle beskrive lyden lidt mere præcist? Lyden kommer når jeg skifter gear, som regel i de lave gear, 1., 2. og 3., ved lav hastighed, omkring 50 km/t. Men også når bilen ikke er i gear og jeg giver den omkring 2.000-2.500 omdrejninger. Kunne godt være omkring de 2.300 omdrejninger hvor turboen sætter ind. Jeg tror lyden kommer fra højre side af motorrummet (når man sidder i bilen). Det lyder mest som noget metal der skurer mod hinanden, fx rustne bremseskiver, og det synes jeg ikke lige burde have noget med turboen at gøre? Der er desværre ikke garanti på den længere, så jeg frygter det bliver dyrt.

deuz
Sat 21 Aug 2010, 23:05
Jeg har en 1,7 også fra april 2008. den siger det samme. Jeg har haft min inde ved opel og de siger at den lyd kommer fra turboen og sådan skal den bare lyde. Man kan kun høre lyden inde fra bilen. Udenfor giver den kun det lille "pfff" som kommer når luften lukkes ud.

Opel siger bl.a. at det er noget kunderne ikke har kunnet vende sig til og derfor har de nye modeller af 1,7 fået en ny turbo som giver mindre turbo lag og mindre hvæse/knase lyd.

Pennywise79
Tue 24 Aug 2010, 09:39
Jeg er overbevist om, at det I oplever er den oprindelige lille - men irriterende mislyd - som corsa 1,7 årg 08 er "født" med.

Jeres beskrivelse matcher nøjagtig det jeg selv kan huske omkring den.
Der findes en opdatering til styreboxen, der fjerner lyden 90%.
Som jeg er blevet fortalt har den ingen praktisk betydning - bilen er ikke "syg" eller fejler noget andet som kan udløse en dyr regning.

Sådan lyder den bare!

Jeg ville bede om at få opdateret styreboxen ved næste service.

Jeg har læst at Kia Ceed skulle have det samme problem og det muligvis har noget at gøre med bilens kraftige moment, der gør at lyden ikke kan undgås.

Pok
Thu 30 Sep 2010, 22:56
Ja så er den gal igen,denne gang er det en gul advarselslampe med motor/værktøj.Har læst i indstruktionsbogen at det enten er fejl på motorelektronik eller vand i brændstoffiltret....Håber på det sidste:x

husi
Fri 01 Oct 2010, 09:45
Corsa 1,7 CDTI fra 2008 - efterhånden kørt 90.000 - er heldigvis snart historie, idet bilen skal sælges.
Lidt synd for den nye ejer - men sådan er det desværre. Jeg er blevet fyret og derfor skal bilen væk - og hurra for det - for jeg har ikke haft andet end problemer med den.
Først gik venstre baghjulsleje - så gik varmsystemet i stykker (heldigvis under 2 års garantien) - men lige så snart garantien udløb, så gik det andet baghjulsleje. Derudover springer der pærer - så jeg på et tidspunkt overvejede at importere et større parti pærer :D

I hele min ejertid har turboen "hvislet" - værkstedet siger, at det gør alle - men det er lidt irriterende (det er min 5. turbomodel).

Derudover har den momentane udsæt i motoren - Opel Vejle, Opel Middelfart og Opel Flensborg kan ikke finde ud af, hvad det er. Computeren melder ingen fejl..... Ikke desto mindre, så fortsætter disse udsæt - og det er ikke noget jeg kan fremprovokere ved en speciel kørsel eller lignende. Jeg har så lært at leve med det - også fordi det har været der stort set siden jeg fik bilen (da havde den kørt 20.000).
Har indtaget en lidt afvæbnende holdning - hvis den går i stykker - så må den jo repareres. Men forløbig har disse udsæt ikke haft indflydelse, selvom jeg har kørt 70.000 km. i den.
Min næste bil bliver nok ikke en Opel - selvom jeg er stor tilhænger at biler fra Europa.

Pennywise79
Sat 02 Oct 2010, 03:31
Trist at høre. Vi er desværre nogle stykker som har været uheldige med 1,7 udgaven af Corsaen. Min har nu kørt upåklageligt de sidste 20000km, så det er jo dejligt nok.

Det med turbohvislen gør min også stadig, men meget svagt efter diverse opdateringer blev lagt på. Jeg tror heller ikke jeg vil have en Opel næste gang. Der er så mange andre gode biler i prislejet efterhånden (i hvert fald til prisen af en 1,7'er).

Jeg er spændt på at høre hvad du kan hive hjem for den. Sælger du selv eller lader du en forhandler aftage den og hvad regner du med at få for den?

Pok
Fri 03 Dec 2010, 11:49
Hej igen,så er corsaen endelig ordnet,denne gang var det et gløderør der var gået.Det var brændt fast i topstykket,og værkstedet sendte bud efter en specialist,han borede/fræsede røret ud af topstykket.Har i dag fået regningen,værkføreren skriver:Vi har ikke taget arbejdsløn vedr.gløderør skift/udmåling. Så det er kun en regning for specialisten samt et nyt rør.....I alt 1400kr.
Det er sgu da service,Bilen er 8 mdr. over garantien

husi
Sun 05 Dec 2010, 18:55
Min Corsa 1,7 CDTI har i lange tider haft et lille momentat udsæt i motoren - typisk mest ved start og i 1. gear. Ind imellem skete dog også, når motoren var varm.
Men det var ikke noget, som jeg kunne fremprovokere - og det skete selvfølgelig aldrig, når jeg var på værkstedet og ville have dem til at se på det.
Udover en masse andre reparationer (bilen er kun 2½ år gammel) - som jeg ikke vil trætte med - opstod til sidst situationen, at motorlampen begyndte at lyse. PANIK.
Luskede dog på værkstedet, for motoren kørte fint.
Her konstaterede man, at det var EGA ventilen, som var i uorden. De ringede til Opel Danmark - men her fik de en returmelding, at en EGA ventil ikke kunne gå i stykker - så det måtte være noget andet.
Opel i Vejle og en uautoriseret mekaniker kunne kun henvise til deres måleinstrumenter, som sagde : Det er EGA ventilen.........
Til sidst kørte jeg til Tyskland - det er trods alt Opels hjemland :) - og her havde de åbentbart de rigtige måleinstrumenter - og fik konstateret, at det er en bi-ventil til EGA ventilen.
Denne blev så skiftet - og iøvrigt blev også EGA ventilen renset i samme omgang - og siden har der ikke været udsæt.
Om det skyldes bi-ventilen eller den beskidte EGA ventil (EGA´en var godt nok sodet til) :( - skal være usagt.
Oplever du lidt det samme problem - så prøv i første omgang at nøjes med at få renset EGA ventilen. En operation, som tager under 1 time..... (og ikke ca. 4 - 5 timer, som Opel i Vejle oplyste !!:x)

husi
Sun 05 Dec 2010, 18:57
Jeg fik også et nyt gløderør i - i Tyskland - det kostede Euro 30,- !!!! (uden arbejdsløn - for det tog under 5 minutter - så det gad de ikke beregne........)

Pok
Wed 09 Feb 2011, 19:29
Nu har Corsaen været til 3 års service,fik skiftet begge baghjulslejer for 3 gang.Fik at vide at problemer med lejerne kun gælder 5 huls nav.....

BuzzFuzz
Wed 09 Feb 2011, 19:56
Nu har Corsaen været til 3 års service,fik skiftet begge baghjulslejer for 3 gang.Fik at vide at problemer med lejerne kun gælder 5 huls nav.....
Ok trist men tak for info.
Hvor mange killometer har du så kørt nu??

Pok
Wed 09 Feb 2011, 20:47
76000 km.....

BuzzFuzz
Wed 09 Feb 2011, 22:45
76000 km.....Ja det er sku for kort tid. Snakkede de så noget om andre typer/mærker lejer eller noget?

Pok
Fri 11 Feb 2011, 21:29
Ja det er sku for kort tid. Snakkede de så noget om andre typer/mærker lejer eller noget?

Nej,bare at der så er fornyet 2 års garanti på rep......

BuzzFuzz
Mon 14 Feb 2011, 10:04
Nej,bare at der så er fornyet 2 års garanti på rep......Det burde der ihvertfald være..
Husk at gemme kvitteringer til evt. bevis.

Pok
Mon 14 Feb 2011, 17:59
Det burde der ihvertfald være..
Husk at gemme kvitteringer til evt. bevis.

Det er skrevet ind i bilens log...

BuzzFuzz
Mon 14 Feb 2011, 18:07
Det er skrevet ind i bilens log...super.. (y)

stjo
Tue 01 Mar 2011, 09:30
TJAAA.

Min fik også skiftet baghjulslejer i januar sidste år, og de skal nu efter endnu 25.000 km skiftet endnu engang.

Siden sidst jeg skrev er "læderet" på rattet også begyndt at falde af....

MEN VÆRST af alt - så er der kommet rust i bagskærmene! - Værkstedet mener at bagkofangeren fra fabrikken er monteret med for lille tolerance til bagskærmene, og den har derfor "gnavet" lakken af i begge sider, og så ved man jo godt hvordan det går.

Pok
Tue 01 Mar 2011, 20:25
Øhhhhh er det noget lakgarantien dækker?

BuzzFuzz
Thu 03 Mar 2011, 16:56
TJAAA.

Min fik også skiftet baghjulslejer i januar sidste år, og de skal nu efter endnu 25.000 km skiftet endnu engang.

MEN VÆRST af alt - så er der kommet rust i bagskærmene! - Værkstedet mener at bagkofangeren fra fabrikken er monteret med for lille tolerance til bagskærmene, og den har derfor "gnavet" lakken af i begge sider, og så ved man jo godt hvordan det går.Hvad siger garantien så til det?? Hvis de selv siger den er monteret forkert fra fabrikken af så burde der jo være garanti på det..

Pennywise79
Sat 12 Mar 2011, 21:50
TJAAA.

MEN VÆRST af alt - så er der kommet rust i bagskærmene! - Værkstedet mener at bagkofangeren fra fabrikken er monteret med for lille tolerance til bagskærmene, og den har derfor "gnavet" lakken af i begge sider, og så ved man jo godt hvordan det går.

Du er simpelthen for uheldig med din 1,7'er.

Jeg har lige haft min til service og der var intet at bemærke. Jeg kører lige knap 100k i bilen i nu.

Hvad mener du med at læderet er ved at falde af rattet? Skaller det lidt? Det har mit nemlig gjort tidligere, men det gik i sig selv.

Hvad angår rust og baghjulslejer - det er jo simpelthen totalt utilfredsstillende! Du skal klart holde på, at rusten skal laves på garantien. Faktisk burde du også få skiftet baghjulslejer u.b.

Det kan ikke passe at baghjulslejer ikke holder mere end 25k - de burde holde bilens levetid ud!!!

BuzzFuzz
Sun 13 Mar 2011, 11:04
Du er simpelthen for uheldig med din 1,7'er.

Jeg har lige haft min til service og der var intet at bemærke. Jeg kører lige knap 100k i bilen i nu.

Hvad mener du med at læderet er ved at falde af rattet? Skaller det lidt? Det har mit nemlig gjort tidligere, men det gik i sig selv.

Hvad angår rust og baghjulslejer - det er jo simpelthen totalt utilfredsstillende! Du skal klart holde på, at rusten skal laves på garantien. Faktisk burde du også få skiftet baghjulslejer u.b.

Det kan ikke passe at baghjulslejer ikke holder mere end 25k - de burde holde bilens levetid ud!!!Pennywise har helt ret.. du skal ikke finde dig i det. Kontakt evt. FDM og få dine rettigheder bekræftet.

Pennywise79
Mon 14 Mar 2011, 08:53
Satme om jeg ikke også har opdaget en fejl på min 1,7'er igen.

Her til morgen, da jeg holder stille lægger jeg mærke til at bilen går uregelmæssigt i tomgang. Den gør det også selvom den er i gear.

Er det noget man skal køre på værksted med eller bare skal man blot ignorere det?

irmscher
Mon 14 Mar 2011, 10:32
Ingen tvivl! Jeg ville søgeværksted! Men der er alternativer, til de autoriserede! Prøv at kontakte nogle af de SERIØSE der tuner biler. Ikke fordi du skal have den tunet, men mere fordi at de måske har mulighed for at optimere den. Har på fornemmelsen at de fleste Opel værksteder "bare" software opdaterer? Der findes nok nogen atu. værksteder der gider at gøre et ordentligt forsøg!?

Har læst mange indlæg via andre forum og bilsider, at Bell Add renseprodukter kan gøre underværker. www.landberg.dk er seriøs og sælger ikke bare tuning, hvis ikke han mener det komme rnoget godt ud af det. F.eks. sagde han ærligt til mig at det var spild af penge at chiptune en "sugemotor". Der var så få tilfælde at det gav noget.

Ved ikke om det i dit tilfælde vil ændre noget, men andres erfaringer er positive.

Pok
Mon 14 Mar 2011, 16:41
Satme om jeg ikke også har opdaget en fejl på min 1,7'er igen.

Her til morgen, da jeg holder stille lægger jeg mærke til at bilen går uregelmæssigt i tomgang. Den gør det også selvom den er i gear.

Er det noget man skal køre på værksted med eller bare skal man blot ignorere det?
Jeg tror det er helt normalt.Var motoren varm? så er det bare partikelfilteret der regenererer.

Pennywise79
Tue 15 Mar 2011, 11:32
Takker Pok. Jeg tror sgu jeg er ved at blive en "Corsa-hypokonder" :-)

Jeg skal alligvel have lavet en bule i forskærmen i næste uge, så der beder jeg lige værkstedet checke om der er noget.

Thoma
Sun 01 May 2011, 23:00
Hvorfor har jeg ikke fundet dette forum før hehe
Troede jeg var den eneste med en corsa cdti 1,7 hehe
Og i hvert falde den eneste med problemer med baghjulslejer..Uggerhøj i Aalborg (autoriseret) opfører sig som om de aldrig har hørt om andre med problemer end mig.
Har fået skiftet begge bagpå ved 60.000, 120,000, og nu da jeg fik skiftet til sommerdæk for et par uger siden opdagede min uautoriserede mekaniker at den ene allerede var røget igen ved de 167.000. Heldigt jeg kører så mange km at jeg let runder de ca 60.000/årligt før de ryger igen. For så længe fabriksgarantien hedder 2 år, skal Opel have lov til at skifte dem u/b igen og igen, så længe jeg ejer bilen. Altid en trøst det så også koster Opel. Min flinke uautoriserede siger forresten at det er den der alu-prop på lejen der ikke er tæt. Der ryger fugt og skidt ind og det tærer lejerne op. Virker mere end plausibelt i min verden.
Jeg døjer med en anelse rust ved bagskærmene. 1 tændrør gået, et lysrelæ, 4 forlygtepærer. Før garantien udløb, fik jeg den testet ved fdm. Det eneste var noget rustpletter ved bukningen på selve motorhjelmen. Det blev rettet på garantien.
Desværre er min undervognsgaranti ødelagt. Jeg har ikke fået den tjekket ved opel 1 gang årligt, for det anede jeg intet om man skulle. Jeg ved intet om biler, og det er min første. Burde være sådan noget man fik at vide ved købet... Havde jeg bare vidst man skulle gøre det og at det var gratis...men det har de jo ingen interesse i at fortælle folk. "Det står i manualen"...ja flot...hvor mange læser hele manualen og fatter bare det halve? Nå men det var hvad man kunne forvente af Uggerhøj Aalborg. De løj da de solgte mig min første bil, og de har løjet om flere forskellige ting lige op i mit ansigt om samme.
PS: en 01/2008

corsa-opc
Mon 02 May 2011, 11:56
Har en Corsa D GSI fra 09.2010 hvor rattet også er ved at smuldre i læderet.

Kontaktet Andersen & Martini i Ballerup hvor den er købt og de udskifter mit rat gratis - Opel Danmark dækket 70% og de resterende 30% dækker A & M.

God service her i Ballerup hvor jeg altid er blevet godt behandlet..

corsa-opc
Mon 02 May 2011, 12:02
Vedr. baghjulslejer.

Jeg har også for ca. 1år siden fået skiftet mine baghjulslejer hos A & M ballerup på garanti her sagde man at dette er et kendt Opel Corsa D problem...

deuz
Wed 04 May 2011, 22:05
Jeg har lige haft min til service 56000... der var begge baghjullejer også gået.....

det er sgu da ufatteligt at de ikke laver det ordentlig når så mange har problemer med det.....

Kan man skrive et klage brev til opel og henvise til denne side?

Pok
Wed 04 May 2011, 22:22
Jeg har lige haft min til service 56000... der var begge baghjullejer også gået.....

det er sgu da ufatteligt at de ikke laver det ordentlig når så mange har problemer med det.....

Kan man skrive et klage brev til opel og henvise til denne side?

Tror ikke det hjælper noget,det værste er at man skal bruge tid og så irritationen hver gang det er galt.... I mit tilfælde foreløbig 3 gange på 3 år

Wahl
Thu 05 May 2011, 15:37
Puha, nu gik det lige så godt, men Opel Køge er blevet mestre i at pille en en ellers GLAD opel ejer ned.
Var til 120000 km. eftersyn (som koster 3000 kr.), da den "flinke" dame fra Opel ringer og giver mig en status på bilen, lyder regningen på 18600!!! Var sgu lige ved at sluge tungen.
Bilen har overholdt ALLE service hos Opel (Vejle/Køge), og fået lavet gængse Corsa D problemer (2x SW opdateringer U/B, 2x hjullejer U/B, 1,5x skiver Betalt, 2x navi styreboks U/B, 4x Pærer (Betalt 400 for skift!))
Den blev indleveret med skurelyde fra bagbremser, og klonkelyd fra bagvogn ved 4 pers i bilen.
Og hvad får man så hos Opel Køge for 18600 kr inkl. moms (hvorfor er det vigtigt at nævne priser UDEN moms til private!)., jo service 3200,-, SW opdatering 355,-, filtrer/olie/miljø 1200,-, skiver/klodser bag (2 gang på 120000km) 2000,-, 2 bagstøddæmpere (plast mancheten har løsnet sig, men kan ikke skiftes derfor helt nye dæmpere), olieslange til turboen (det havde Opel ALDRIG set før, hvilket jo er løgn, hvis man læser med i dette forum) 7500,- baghjulsleje KUN 1 stk (IGEN U/B)
Så er det jeg har svært ved at forstå teksten på opelshjemmeside:
Dit autoriserede Opel værksted lover dig og din Opel:
■Vi forebygger uforudsete reparationer og reducerer derved udgifterne, når vi årligt servicerer din Opel
■Vi er loyale over for dig, når du er loyal over for os – også ved reklamationer i det tredje år
FLOT OPEL, jeg har virkelig svært ved at fatte regninger på 18600, når man er trofast og benytter det samme AUTORISERET værksted hver gang. Hvordan kan de så opfinde regninger i den størrelsesorden. Bad dem kontakte Opel Danmark, for at høre om det var fast procedure at præsentere kunderne for sådanne oplevelser, det var "kun" lejerne der kunne blive tale om at skifte på garantien. Man måtte jo forvente et vist slid når man kører 40000+ om året.
Var bare ikke klar over at Opel´s biler kun var til udstilling, og ikke til brug...
Lever stadig fint med små hyggelige turbolyde, og lidt morgensurhed på kolde dage, samt at Navi hver 10 dag nulstiller sig selv, og alle personlige POI.
Har ellers været SÅ glad

BuzzFuzz
Thu 05 May 2011, 20:11
18600,- vil sku gerne se den kvittering. Enten er delene sygt dyre eller også har det taget 2 hele dage at lave den?? lyder vildt i mine øre.

Og ja det der uden moms pis er så latterligt. moms burde afskaffes.. :mrgreen:

7500,- for en olieslange WTF..??? er den af guld??

suspekt
Fri 06 May 2011, 09:49
generelt så er opel i Køge et møgsted at komme. sjovt nok så har de haft min opc stående nu i 3 måneder uden forsæder (se evt. tyveri tråd.). de har også lavet service på min bil, og jeg har fundet ud af, at de er så meget dyrere end andre steder. og jeg tror ikke de aner hvad ordet service betyder. når jeg engang om 1 million år har fået min bil tilbage, så er jeg ihvertfald færdig med at bruge dem.

irmscher
Fri 06 May 2011, 13:30
Ja der er mange sygdomme, men der er også nogle Corsa D ejere, der IKKE har disse problemer. Lejer har jeg aldrig fået skiftet, de ruller uden problemer! Dæmperne bagi, ja der skal det hele skiftes, da manchet ikke er en "løsdel"...Men pyt, de er skfitet og det er de fordi jeg engang valgte en bus indkørsel og troede lige jeg kunne være der, men BANG sagde det og der røg manchetten (ikke dæmperen).
Har kun nu observeret et meget lille slid mære på rattet, men det kan nu reddes med læderfedt inden det bliver værre.
Alt ialt har der ikke været noget vildt og voldsomt , som det er tilfældet med 1,7 diesel. Men der må da være bare EEN der har et ekspmlar der IKKE har været noget galt med , eller?? Vores er fra 2007 , feb. måned og runder lige om lidt 106000.

Pennywise79
Fri 06 May 2011, 14:31
Jeg kan jo ikke ligefrem prale med ikke at have haft problemer, men jeg har kørt ca. 50000km siden jeg fik skiftet baghjulslejer sidste (er skiftet i begge sider)og der har intet været andet end årligt service.

Jeg tror ikke Corsa 1,7 er en ringere bil end så meget andre, men den soder altså til, hvis den ikke bliver krudtet af og det resultererer i dyre værkstedsregninger.

I denne uge har der været en del fokus herpå:
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1549170.ece

Min bil kører 80% af tiden på motorvejen og jeg kører ikke morfar hvorfor mit forbrug har stabiliseret sig omkring 17,5 km/l på en hel tank og det er jeg ganske tilfreds med. :-)

Pok
Wed 11 May 2011, 21:02
Jeg kan jo ikke ligefrem prale med ikke at have haft problemer, men jeg har kørt ca. 50000km siden jeg fik skiftet baghjulslejer sidste (er skiftet i begge sider)og der har intet været andet end årligt service.

Jeg tror ikke Corsa 1,7 er en ringere bil end så meget andre, men den soder altså til, hvis den ikke bliver krudtet af og det resultererer i dyre værkstedsregninger.

I denne uge har der været en del fokus herpå:
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1549170.ece

Min bil kører 80% af tiden på motorvejen og jeg kører ikke morfar hvorfor mit forbrug har stabiliseret sig omkring 17,5 km/l på en hel tank og det er jeg ganske tilfreds med. :-)

Jeg tror det er rigtig hvad du skriver,en diesel motor skal have noget pedal en gang imellem for at få løsnet sod,og for at få brændt partikelfiltret af.Jeg tilsætter også et additiv til dieselolien en gang imellem,det renser og smører i indsugning,pumpe,samt dyser. Samtidig får man en blødere motorgang........

Wahl
Thu 12 May 2011, 12:20
Da Opel Køge ikke ville dække nogle af omkostningerne til "service" for 18600, blev jeg stædig. og kontaktede Opel Danmark, for at få dem til at se på sagen.
1) man kan kun kontakte dem via en formular på hjemmesiden. På den måde har man ikke mulighed for at referere til en E-mail korrespondance senere hen.
2) medarbejderen der ringede mig op var IKKE særlig service mindet, hun startede med at fortælle mig at jeg var nød til at skrive en længere begrundelse end blot: "ekstra omkostninger vedr. 120.000 km service". Ikke det fedeste at blive angrebet når man i forvejen er "lidt" mistroisk overfor deres [I]service
3) jeg skrev d. 5/5 om formiddagen, og blev ringet op samme dag om eftermiddagen, medarbejderen skulle så bruge MINDST en uge på at gennemgå min sag, da jeg fortalte hende at jeg havde tid på værkstedet 12/5, så ville hun prøve at nå det til 11/5 (hvorfor SKAL det tage mere end en uge at svarre på en kundehenveldelse?)
4) 11/5 16.27 ringer hun så fra Opel og lægge en besked om at hun har nyt i sagen, og jeg kan ringe tilbage. Der er telefontid til 16.30!!!
Idag har jeg så kørt den til Køge for at få bagstøddæmpere og olieslange til turboen monteret. glæder mig ikke til at betale regningen, for imellemtiden har Opel Danmark så ringet og fortalt at de jo allerede har dækket en del af omkostningerne (jo tak baghjullejerne som der er garanti på!), og desuden har værkstedet givet mig 10% på olieslangen, og jeg måtte jo forvente at der var løbende vedligeholdelse når man bruger bilen. Så ingen kulance dækning fra Opel.
Hvorfor at det så lige at man er tro mod originalvækstedet???
Tak for LORT OPEL, det var så sidste gang den kommer på besøg hos jer. fremover får den lokale mekanikker vist bare lov at kigge den efter i sømmene.
Må på det kraftigeste fraråde Opel i Køge, hvis man altså værdsætter SERVICE.

P.S. så godt din OPC holdt dernede da jag var forbi sidst

stjo
Fri 13 May 2011, 09:08
Tja...

...det er grufuld læsning, stort set ALT, hvad jeg læser.

Men jeg gentager, hvad jeg tidligere har skrevet her i dette forum.

Min bil har været fejlbehæftet - JA! - og mange af dem - JA!
MEN har der været problemer med at få det løst hos Opel - NEJ, SÅ ABSOLUT IKKE!

...og det hjælper altså meget på humøret, når ens bil igen overrasker med en irriterende fejl, at det bliver løst - kvit og frit.

Det må jeg sige at det er blevet på mit værksted.
Sidste fejl var rust i bagskærme, som værkstedet mente skyldtes fejlmonteret bagkofanger. For lidt tollerance gjorde at kofangeren havde "gnavet" lakken af skærmene.

Nuvel jeg ventede nok "nogle" uger på en afgørelse men problemt blev løst, og eneste udgift var 75,- kr pr. dag for at slippe for 3000,- i selvrisiko på lånebilen (En stort set sprit ny COSMO EDIT 1,4)

stjo
Fri 13 May 2011, 09:26
Bare lige for at opsummere nu hvor bilen nærmer sig 85K Km.

Hjullejer Bag Skiftet i begge sider 3 gange (30.000, 55.000. 79.500km)
Motorlampe tændes periodisk - defekt grenrør - ingen problemer efter skift.
Defekt bagrudevisker motor.
Ca. ved 54.000 og 3mdr efter garantiudløb - defekt gearkasse
Ved ca. 66000km forreste bremseklodser skiftet, da belægningen havde sluppet basen.
Ved ca. 77000km bagerste bremsekloder skiftet, da belægningen havde sluppet basen. - og rust i bagskærme konstateret ved samme serviceeftersyn (3år).

Så den eneste irriterende "fejl", som er tilbage på bilen er, at rattet "skalder af", men det lever jeg OK med, bare bilen virker.

Det gør den så absolut i øjeblikket, og efter sidste service, med opdatering, så går bilen "længere på literen".
Det mærkes i praksis med i hvert fald en dags mere kørsel til og fra job (75-80km) inden optankning og boardcomputeren melder nu ved kørsel på motorvej 120-125km/t samme gennemsnit, som tidligere ved landevej ca 85-90km/t - det mærkes
Jeg synes også at "turbo-ralden" igen er blevet lidt mindre.

stjo
Fri 13 May 2011, 09:41
Men, men, men.....

Nu er bilen så også blevet solgt, for nu "tør" jeg ikke rigtigt beholde den længere, nu hvor den hastigt nærmer sig 3½ år.

Så nu håber jeg bare at "den holder" de sidste 2mdr, som jeg har den.
For ca. 10/7 lander min nye bil. :)

Så tænker I nok her i forum - "Han er blevet klogere...."

... men NEJ. :mrgreen:

Jeg har købt en helt ny:
2011 CORSA 1.7CDTI Sport Edition.
Men denne gang med AFL-lys og OPC-line kit 1.

Det glæder jeg mig til, og jeg tror simpelt hen ikke på, at jeg kan være så uhelding med en Opel en gang til.

...og ja, overvejelsen har været der - "hvad så, hvis du så alligevel er uheldig en gang til" - ja så må jeg jo sige at OPEL/værksted jo så absolut har vist vilje og vej til at løse problemerne. :roll:

Så grin bare ... <-o)

Jeg synes summa sumarum at bilen er så herlig, at jeg prøver igen.

Pok
Mon 06 Jun 2011, 16:38
Jamen tillykke med den nye,du er en modig mand.....Min tålmodighed slap op,da jeg rensede lakken for flyverust,konstaterede jeg 4 forskellige steder på bilen at det er hul i lakken,begge bagskærme,bagklap ved bremselygte,samt kølerhjælm på indersiden....Der ligefrem "boblede" lakken flere steder i forkanten.Efter at have kontaktet forhandler har de søgt Opel danmark om kulance,svaret kom og de vil dække 50%forhandleren 25% og så må jeg selv betale resten.Hvorfor forhandleren vil dække 25% ved jeg ikke,men det er da meget pænt af dem.....Men som sagt så magter jeg ikke Corsaen længere.Den er solgt og jeg får en ny Citroen DS3 HDI på fredag,det har været underholdende og følge med på disse sider,men der er nok ikke meget mere fra mig i fremtiden.Lykke til med jeres Corsaer.mvh.POK

stjo
Wed 08 Jun 2011, 13:15
Jamen jeg KAN sagtens forstå dig POK, og TILLYKKE med din nye bil.

...men....

Jeg synes, når jeg læser om problemer med den 1.7´er så er det altid årgang 2008 - Jeg har ikke set noget omkring 2009-2010.

Måske mig, som er blind eller nogle "børnesygdomme" som er løst.

Jeg synes i hvert fald at bilen skal have endnu en chance, og bliver der problemer, så bliver det benzin næste gang.

OG NUVEL PSA-biler er jo også kendt for at være problemfrie :-k
Så god fornøjelse.

Min svigerfar er i hvertfald rigtig meget glad for deres Peugeot 407SW
Har lige fået ny Turbo - 16.000kr og nu er klima-anlægget røget. Peugeot mener det er kompressoren eller i heldigste tilfælde "køleren" men ellers er det omkring 12-13.000,- denne gang.

OG her er der altså "0" kullance - SURT. - så jeg krydser fingre med din "Citroen"

Jeg vil i hvert fald hellere have en problembil, hvor problemerne løses uden omkostninger - end en hvor man selv må punge ud!

Men vi er jo heldigvis forskellige.

Pennywise79
Tue 14 Jun 2011, 21:57
Nu har min Corsa 1,7 kørt 107500km - og der har ingen fejl eller reparationer været ved den siden 55000km, hvor jeg fik skiftet baghjulsleje.

Jeg tror og håber derfor at jeg ikke får nogle dyre overraskelser - jeg skal i hvert fald have bilen 2 år endnu og regner derefter med sælge den videre til kærestens lillebror en 21-årig knægt til den tid :-)

BuzzFuzz
Tue 14 Jun 2011, 23:46
Nu har min Corsa 1,7 kørt 107500km - og der har ingen fejl eller reparationer været ved den siden 55000km, hvor jeg fik skiftet baghjulsleje.

Jeg tror og håber derfor at jeg ikke får nogle dyre overraskelser - jeg skal i hvert fald have bilen 2 år endnu og regner derefter med sælge den videre til kærestens lillebror en 21-årig knægt til den tid :-)
Det er jo så positivt. måske de har løst alle børnesygdommene alligevel..(y)