PDA

Se fuld version : Nye problemer med min 1.7 CDTI...

Pennywise79
Mon 26 Oct 2009, 11:08
Ja så er det jo sket igen med min kære Corsa. Min begejstring for Corsa D kan snart ligge på et meget lille sted. :-(

Jeg har i uger 3 nu kørt med fejl i gløderør i bilen. Tilsyneladende fortæller mit Opel værksted mig nu, at noget så almindeligt som gløderør er i restordre i "hele Europa - der mangler 6000 stk.".

Jeg har kørt 48700km i bilen.

Sikke noget bullshit eller så er Opel generelt bare meget dårlige til logistisk.

I går aftes kulminerer det så og jeg har kraftig mistanke til en sammenhæng. Jeg starter bilen og kører små 2km og pludselig dør motoren midt på hovedgaden! Jeg prøver at tænde igen, men lige så snart jeg giver gas dør den igen. Lader jeg den stå i tomgang holder den sig måske kørende i 10-15 sekunder.

Jeg formoder, at det har en sammenhæng med det eller flere defekte gløderør. Bilen bliver hentet af Opel Assistance/dansk autohjælp og nu kører jeg så i en Citroen C2 som lånebil.

Er der nogle herinde, der har kompetencen til at fortælle mig om det ikke stinker bare en smule?

Det ender sgu nok med, at der snart er en 1.7'er til salg og så hopper jeg nok over i en Yaris. Jeg har fået nok!!!

Jeg tager så lige en klagesag igennem ankenævnet for biler først fordi jeg mangler noget retfærdighed her.

henrik002
Mon 26 Oct 2009, 14:38
det er ikke gløderørene der forsager at din bil går istå, er jeg ret sikker på, da de kun er aktiveret i 10 -30 sekunder under selve kold starten. tyder mere på et pumpe eller elektronisk problem men det er blot spekulationer fra min side lad os høre hvad opel siger når de har haft deres tech på.

BuzzFuzz
Mon 26 Oct 2009, 18:02
Det lyder pænt trist. har du nogen ide om hvad de gløderør heder om det er bosch eller hvad det er???
Kan sku ikke passe de er i restordre og ikke kan skaffes et andet sted fra..
Men som henrik skriver burde det ikke være dem der laver fejlen da de somregel kun er tændt kort under kold motor..

Pennywise79
Tue 27 Oct 2009, 18:32
Har ingen anelse om hvad gløderørerne hedder. Jeg ved man kan få originale Opel reservedele igennem merkonomen, men dem vil de selvfølgelig ikke bruge.

Opel hævder nu, at mit motorstop havde en sammenhæng med defekte gløderør.

Opel påstår, at der er flere tusinde gløderør i restordre.

BuzzFuzz
Tue 27 Oct 2009, 20:27
Har ingen anelse om hvad gløderørerne hedder. Jeg ved man kan få originale Opel reservedele igennem merkonomen, men dem vil de selvfølgelig ikke bruge.

Opel hævder nu, at mit motorstop havde en sammenhæng med defekte gløderør.

Opel påstår, at der er flere tusinde gløderør i restordre.Satme en mandags bil du har fået fat i må man sige men Opel må sku ind i kampen kan varen skaffes fra en ny eller andet steds fra så er det sku igang tor ikke på at bosch/beru eller hvem der lige laver til corsaen løber tør for sådan nogle gløderør uden de kan findes andre steder..
Men lad os endelig høre hvordan historien forløber..

Pennywise79
Wed 28 Oct 2009, 11:58
Det hjælper at brokke sig og selv undersøge sagen. Jeg fandt frem til, at nogle få Opel værksteder rundt om i landet havde nogle liggende på lager.

Det tip gav jeg værkstedet.

Jeg har netop nu fået en aftale om, at jeg får dem skiftet i morgen.

Så nu kan det være mit humør lige steg et par grader ;-)

Nu håber jeg så ikke der bliver mere bøvl før jeg skal til 60000km's service.

stjo
Wed 28 Oct 2009, 15:45
Min, 1.7 fra Jan08 kørt 46000, er begyndt at Tænde motorlampe, og taber jo så krafter, under kraftig acceleration, den går ujævnt i tomgang når man lige er kørt fra motorvejen efter måske 25-30km ved 125/130km/t jævn fart, har somme tider også ujævn tomgang ved koldstart, samt en fæl bankelyd (lidt ligesom en slags ventilbanken) de første ca 2-300m.

Lidt træls for en ellers fin og sjov bil..

Fejlkoden siger et eller andet med forkert eller uens tryk i grenrør ???? :?

BuzzFuzz
Thu 29 Oct 2009, 23:04
Det hjælper at brokke sig og selv undersøge sagen. Jeg fandt frem til, at nogle få Opel værksteder rundt om i landet havde nogle liggende på lager.

Det tip gav jeg værkstedet.

Jeg har netop nu fået en aftale om, at jeg får dem skiftet i morgen.

Så nu kan det være mit humør lige steg et par grader ;-)

Nu håber jeg så ikke der bliver mere bøvl før jeg skal til 60000km's service.Lyder godt hvordan gik det så?? Fik ikke skrevet tilbage men undersøgte også hvad rørene skulle hede og at de er på lager ved flere grosister herhjemme i mærket BERU (GN104).

Min, 1.7 fra Jan08 kørt 46000, er begyndt at Tænde motorlampe, og taber jo så krafter, under kraftig acceleration, den går ujævnt i tomgang når man lige er kørt fra motorvejen efter måske 25-30km ved 125/130km/t jævn fart, har somme tider også ujævn tomgang ved koldstart, samt en fæl bankelyd (lidt ligesom en slags ventilbanken) de første ca 2-300m.

Lidt træls for en ellers fin og sjov bil..

Fejlkoden siger et eller andet med forkert eller uens tryk i grenrør ???? :?Har du kontaktet forhandleren og er de på sagen??
Vi vil meget gerne høre om problemer med bilerne og hvad løsningerne samt forløbet går.

Pennywise79
Fri 30 Oct 2009, 08:55
Fik skiftet 4 stk. gløderør i går (dem alle åbenbart) og nu er lampen forsvundet og forhåbentlig får jeg ikke motorstop igen.

Tak fordi du har gidet undersøge om Opel påstand virkelig var forkert eller ej. Er du selv Opel mand?

stjo
Fri 30 Oct 2009, 08:56
Jo jeg er i en god dialog med Opel, og de har som sagt fået udlæst fejlkoden og der ud af tolket, at der er (måske endda periodisk) et eller andet galt med brændstoftrykket eller en føler. Jeg venter på en opringning fra dem med et (be)handlingsforløb, som de synes fornuftigt i forhold til at det ikke er en konstant fejl, men en som forekommer sommetider med helt op til 2mdr mellemrum. :? - så det KAN jo være lidt svært at lokalisere præcist.

BuzzFuzz
Fri 30 Oct 2009, 14:59
Fik skiftet 4 stk. gløderør i går (dem alle åbenbart) og nu er lampen forsvundet og forhåbentlig får jeg ikke motorstop igen.

Tak fordi du har gidet undersøge om Opel påstand virkelig var forkert eller ej. Er du selv Opel mand?
Nej er ikke selv opel medarbejder Men kommer en del rundt på forskellige værksteder da jeg har en del kammerater i branchen. Er hos mekonomen for tiden på halv tid efter ulykke. Har været med på dette forum siden start og har selv fået meget god hjælp og forsøger at holde det igang så andre også kan få det ud af det som jeg selv har fået.(y)

BuzzFuzz
Fri 30 Oct 2009, 15:01
Jo jeg er i en god dialog med Opel, og de har som sagt fået udlæst fejlkoden og der ud af tolket, at der er (måske endda periodisk) et eller andet galt med brændstoftrykket eller en føler. Jeg venter på en opringning fra dem med et (be)handlingsforløb, som de synes fornuftigt i forhold til at det ikke er en konstant fejl, men en som forekommer sommetider med helt op til 2mdr mellemrum. :? - så det KAN jo være lidt svært at lokalisere præcist.
Det har du ret i en periodisk fejl kan være et marreridt for en mekaniker.

stjo
Tue 05 Jan 2010, 09:11
Opel-guruer mener at fejlen kommer pga defekt grenrør.
Grenrøret er nu skiftet for ca 14dage siden.

Vejret / føret har jo ikke været til rigtigt at prøve tingene af - mht fejlsætning under acceleration, men jeg synes dog der er nogle forskelle:

1. Den tidligere nævnte "ventilbankelyd" er væsentligt mindre (nærmest ikke til stede)
2. Bilen vil igen tage gas de første 300-500m.
3. MEGET jævnere tomgang efter udkobling - især efter kørsel på motorvej.

Jeg må jo så vente og se om der er flere ting udskiftning af det grenrør har hjulpet på! - Men ind til videre ser det da noget lysere ud.

BuzzFuzz
Tue 05 Jan 2010, 16:29
Det lyder da super godt at der er kommet en løsning på sagerne lad os høre om det holder i længden..

stjo
Thu 08 Apr 2010, 12:59
Ser ud til at udskiftningen af grenrøret har afhjulpet DEN fejl....

Men lige efter garantiperiodens udløb - gik bagrudeviskers motor.
MEN bagrudeviskerens motor blev dækket 100% af Opel selv om bilen lige var nået uden for garantiperioden.

...og den mere triste part....
Bilen har nu kørt 57500km og nu larmer gearkassen for vildt :skyd:
Den HYLER som en gris især i 5 og 6gear, med dog kun lidt i 1-3.
Dog er der umiddelbart ikke noget i (eller meget lidt) i 4. gear.
Opels vurdering er, at hovedlejerne i gearkassen er slidt.

Googlede og fandt en tysk værksted omkring Flensborg - de kunne montere en ombytningsgearkasse for omkring 3700,- euro incl. alt.

MEN TRÆLS...

Der er vist "gået mandag" i min bil...

Bare lige for at opsummere fejllisten:
2x Begge baghjulslejer skiftet (GARANTI)
1x Grenrør i brandstoftilførsel (GARANTI)
1x Motor for bagrudevisker (KULANCE)
1x Gearkasse - endnu ikke fejlrettet.

BuzzFuzz
Sat 10 Apr 2010, 23:04
Med henhold til gearkassen hvis ikke du har fået skiftet den så prøv at starte med at få skiftet olien..

stjo
Mon 12 Apr 2010, 08:49
Ja, jeg spurgte godt nok om den ikke skulle have tjekket olien og evt skulle have den skiftet. - Opel siger at det er gjort - altså tjek - ved sidste serviceeftersyn...

... Men det er egentligt også lige meget, for værkføreren fra mit Opel værksted ringede i fredags og fortalte at Opel havde besluttet at dække alle omkostninger - de ville dog ikke rep gearkassen, men give en ny eller en ombytter....

Så det er nok bare her man tænker: "Fuck, det var godt jeg lod min bil servicere på et autoriseret værksted!"

*** SUPER SERVICE - OPEL !!! ***

... kan jeg kun sige til det! - bilen er jo trods alt næsten 3mdr over garantien.

stjo
Thu 29 Apr 2010, 08:41
En lille update....

Så blev der sat en dato for ny gear-box.

10. maj og jeg glæder mig meget, for nu har bilen ca. kørt 59.000km - det vil sige at jeg snart har kørt 2000km med den defekte gear-kasse, og det har så absolut ikke gjort noget godt for hyle-lyden.... :-&

Corsa´en er sgu snart ikke til at holde ud at køre i mere, og jeg er stort set holdt helt op med at bruge 6. gear, da hyletonen her, direkte er tinitusfremkaldende :suicide:

stjo
Tue 11 May 2010, 09:09
SÅ!....

...kom der ny gearbox i Corsa´en og bilen kører igen uden mislyde.

DEJLIGT! (y)

Igen var det en meget positiv oplevelse mht værkstedet, for da jeg ankom kl 7:30 stod der en næsten ny Corsa 1,4 (Cosmo) klar til mig, så jeg kunne komme videre på arbejde. Kl. 12:30 ringede værkføreren og sagde at nu var min bil klar igen, så jeg kunne komme forbi, når det passede mig.

Det gjorde jeg så til fyraften, og alt var helt kvit og frit.

DET ER SGU DA SERVICE - ENDDA AF DEN RIGTIGT GODE SLAGS! (y)

BuzzFuzz
Tue 11 May 2010, 12:28
SÅ!....

DEJLIGT! (y)

Igen var det en meget positiv oplevelse mht værkstedet, for da jeg ankom kl 7:30 stod der en næsten ny Corsa 1,4 (Cosmo) klar til mig, så jeg kunne komme videre på arbejde. Kl. 12:30 ringede værkføreren og sagde at nu var min bil klar igen, så jeg kunne komme forbi, når det passede mig.

Sådan..! (y)

Kim L.
Tue 11 May 2010, 17:50
SÅ!....

DEJLIGT! (y)

det er sku da bare rigtig god service... det skal man sku ikke klage over må man sige...