PDA

Se fuld version : Rens af sæder?

Pennywise79
Mon 24 Aug 2009, 12:54
Hej med jer Corsa-freaks.

Min Corsa 1,7'er har nogle forbandede sarte sæder. Nu hænder det ret ofte, at jeg indtager kaffe/sodavand mens jeg kører og da jeg kan være fumlefingret er det indtil videre lykkedes mig at spilde nogle gange på førersædet.

Hidtil har jeg valgt den dyre løsning og betalt for en gang rensning hos Opel, der vist nok bruger en tæpperenser til formålet. Jeg har et par gange forsøgt mig med Sonax sæderens, men jeg får sgu bare skjolder på sædet i stedet. Jeg er så blevet reddet af Opel og deres tæpperenser.

Nu er det lige, at jeg ikke selv ejer sådan et monstrum og har lyst til at have den stående eller anskaffe mig den.

Er det bare mig eller er sædeindtrækket i den nye Corsa bare megasart? I mine forrige biler har jeg spildt alt muligt skummelt på sæderne og det gav altså ikke pletter/skjolder i samme grad.

Hvad gør I andre og er det bare der ikke kan hitte ud af at bruge Sonax ordentligt?

BuzzFuzz
Mon 24 Aug 2009, 15:24
Har ikke selv prøvet det endnu og har heller ikke en corsa D men har hørt fra Dyja at turtlewax har noget der virker med sådan en gul plastikbørste på...

henrik002
Mon 24 Aug 2009, 22:01
:cry2: syntes også indtrækket i de nye corsaér er sart, både sæder og dørbeklædning. Men man kunne jo vælge den billigste løsning og lade være med at drikke kaffe, spise pizza etc. da det jo hellere ikke lige, er fremmende for trafik sikkerheden :-k

Twinelium
Tue 25 Aug 2009, 10:17
Enig, mit føresæder er allerede godt slidt, og det er ikke fordi jeg spilder alt muligt, det er sku bare alm. slittage, og tro sku desværre de har sparet lidt der..

Tiboume09
Wed 09 Dec 2009, 11:26
Det må prøves ved lejlighed.

Ved I om det også har løst problemet med at teksten i nogle cachesbeskrivelser blev skrevet oven i sig slev, så den blev ulæselig ?

Bo

BuzzFuzz
Thu 10 Dec 2009, 22:43
Det må prøves ved lejlighed.

Ved I om det også har løst problemet med at teksten i nogle cachesbeskrivelser blev skrevet oven i sig slev, så den blev ulæselig ?

BoNej men jeg kan kraftedme give dig en Olfert hvis du kommer til danmark din NAR..!!!
Fuck af fra vores forum...!!!!!!!!!! :mrgreen:

Pennywise79
Sat 06 Feb 2010, 16:54
Hvis I andre gerne vil have et tip til rens af Corsa bilsæder:

Brug Sonax og vask hele sædet ind i det - hvis man kun tager en "plet" efterlader det skjolder! Bagefter når det er tørt står sædet som nyt igen ;-)

BuzzFuzz
Sat 06 Feb 2010, 18:53
Hvis I andre gerne vil have et tip til rens af Corsa bilsæder:

Brug Sonax og vask hele sædet ind i det - hvis man kun tager en "plet" efterlader det skjolder! Bagefter når det er tørt står sædet som nyt igen ;-)Hvad heder den sonax du har brugt?? bare sæde rens??

henrik002
Sun 07 Feb 2010, 15:43
Nej men jeg kan kraftedme give dig en Olfert hvis du kommer til danmark din NAR..!!!
Fuck af fra vores forum...!!!!!!!!!! :mrgreen: :rofl:HAHA længe siden jeg har grint så meget.... BuzzFuzz RULES (y)

irmscher
Sun 07 Feb 2010, 18:50
Synes ikke de er mere sarte end andre, men helt korrekt mht. at rense. Tag hele sædet/ryggen, da det kan give skjolder. Men ellers kan helt almindeligt opvaskemiddel bruges, brug godt med vand og dup/tryk det ned i stoffet. Gennemvæd det fornuftigt, ikke lad det sejle i vand. Lad det tørre "af natur"....så burde det gå af og uden skjolder.

Mht. slitage, så blev vores føresædestof skiftet på garanti, fordi der var ved at gå hul i det ude ved airbaggen. Ellers virker det ikek spc. slidt andre steder og vi har nu rundet 75000.