PDA

Se fuld version : Skifte Pærer på corsa d

Kim L.
Thu 06 Aug 2009, 12:27
hey... nogle af jer der kender den nemmeste måde at skifte forlygtepærer på? der er jo ikke meget plads at gøre med... skal lygten af, eller?

på forhånd tak...

corsa-opc
Thu 06 Aug 2009, 13:19
Tjek din instruktionsbog der står klart og tydeligt hvordan.

Du kan for det første fjerne studsen til sprinkelervæske ved at vrikke den opad.

Dernæst kan du løsne spændebåndet på luftfilterslangen og trække den til side.

Så er der fri adgang i begge sider 8)

Kim L.
Thu 06 Aug 2009, 13:43
tusind tak

Twinelium
Thu 06 Aug 2009, 14:57
Så er der fri adgang i begge sider 8)

Fri adgang er dog et stort ord :- havde sku svært ved at få mine små fingre derned. Det kan evt. hjælpe lidt at skille sikringskassen ad i højre side..

Morten H
Fri 07 Aug 2009, 16:34
og luftfilter hvis du skal til nærlys i passagersiden ;-)

Twinelium
Wed 06 Jan 2010, 20:21
Åhh, har lige stået i aftenens mulm og mørke og skiftet en pære igen, og må endnu engang spørge mig selv...

HVORFOR OPEL, hvorfor har jeres små ingeniører tænkt at pære ikke sprænger, mine små drenge fingere har sku svært nok ved at gøre det, uden at skulle skille hele bilen ad....

Berre
Wed 06 Jan 2010, 22:17
På to har jeg heldigvis kun skullet skifte en pære én gang (venstre nærlys).
Det tog mig vist 45 min. i dårligt lys.
Mest af tiden gik med at få det skide låg på igen!

Twinelium
Wed 06 Jan 2010, 22:46
Ja det er den anden tvist når man endelig har fået lortet skildt ad, så er det noget pis at samle igen..

De der dæksle er lavet for små med vilje.... Det er jeg sikker på

BuzzFuzz
Thu 07 Jan 2010, 19:56
He he.. Har ikke prøvet at skifte på sådan en men tit er det ikke så slemt at fjerne luftfilterkassen så der er plads..
På corsa Beks. er der spændebåndet og røret ud til fronten begge løsnes med en ligekavet skruetrækker og så hive den ud af gummierne..

Berre
Sun 24 Jan 2010, 15:37
BuzzFuzz: hvordan fjerner man luftfilterkassen? jeg har prøvet at tage slangen til motoren af, og indsugningen til filteret (kan bare trækkes af), men jeg syntes ikke at jeg kan få filteret løs.

BuzzFuzz
Mon 25 Jan 2010, 19:14
BuzzFuzz: hvordan fjerner man luftfilterkassen? jeg har prøvet at tage slangen til motoren af, og indsugningen til filteret (kan bare trækkes af), men jeg syntes ikke at jeg kan få filteret løs.Har ikke prøvet at pille det af på en D model så ved ikke hvordan og om man kan uden værktøj.