PDA

Se fuld version : Blæser i motorrum

Pennywise79
Fri 31 Jul 2009, 09:29
Hej med jer Corsa-freaks!

Henover sommeren har jeg bemærket, at min blæser i motorrummet har kørt noget hyppigere end den plejer - den er også mærkbar mere støjende eller arbejder mere intenst end hvad jeg førhen har bemærket.

Det hænger selvfølgelig sammen med brugen af AC - er den slet ikke tændt, hvilken den jo næsten altid er starter den stort set aldrig.

Jeg har dog bemærket, at en dag som i dag starter den med få minutters mellemrum - kører 20-25 sek - og slukker igen. Få minutter efter starter den så igen og kører i denne cyklus.

Det er dog kun ved tomgang eller meget langsom kørsel. Det lyder sgu nogle gange som en Airbus når bilen står i tomgang et par minutter. Er det normalt eller hvad oplever I andre? ;-)

henrik002
Fri 31 Jul 2009, 10:59
hmm lyder da meget normalt, men da ikke hvis du siger den larmer meget mere end den plejer, jeg forstår det sådan at blæseren kører oftere når din a/c kører, dette hænger sammen med at din motor bliver mere belastet da den skal trække den. Grunden til at den kører oftere i tomgang er jo fordi køleren ikke har fart vinden til at hjælpe med at køle. Håber du kunne bruge mit svar ;-)

Pennywise79
Fri 31 Jul 2009, 11:47
Hej Henrik002.

Jeg er ikke skråsikker på, at den larmer mere end den "plejer". Synes dog godt støjen kan variere, men i hvert fald tak for dit svar ;-)

Kim L.
Sat 01 Aug 2009, 14:37
jeg kan kun nikke genkendende til hvad du skriver... min blæser siger også en del når den kører... men hvad jeg ved af, så er det fuldt ud normalt... specielt med AC tændt...