PDA

Se fuld version : Varmemåler

Kim L.
Sun 19 Jul 2009, 11:06
Kom sådan til at tænke på, er der slet ikke nogen varmemåler i en corsa d? og hvad er årsagen til dette egentlig? synes ikke rigtigt at jeg kan finde en i min nemlig...

henrik002
Sun 19 Jul 2009, 11:32
nej Kim du har ret der er ingen varme måler i en corsa D, jeg tror de har lagt en begrænsning ind i computeren istedet, så man ikke kommer til at skade den når den er kold.Grunden til at jeg tror dette, er man tydeligt kan mærke når den er helt kold, så er den ikke meget for at gå over 3000 omdr. men det skal siges at den bliver rimelig hurtig driftvarm i forhold til ældre biler, sådan oplever jeg det ihvertfald, håber du kunne bruge svaret til noget.

Kim L.
Sun 19 Jul 2009, 13:21
kunne jeg helt sikkert... nu er min godt nok en 1,3 cdti og synes også først der er fuld power når den er blevet driftsvarm... men synes nu stadig det er lidt spøjst ikke og have en varmemåler... hehe

Twinelium
Sun 19 Jul 2009, 15:42
TJa, tror vi får en rød lampe når den nærmere sig faren... Så skal man bare reagere hurtigt, og tror nu ikke der sidder nogen begrænser på motoren, min tager nu omdrejninger som jeg beder dem om, kold eller varm..

irmscher
Mon 20 Jul 2009, 11:28
Har aldrig set den røde lampe endnu, men jeg kan ikke tvinge vores så vildt i omdr. når den er kold, eftersom automatgearet selv betemmer skifte intervallet. kan dog godt komme over 3500, men ikke de ca. 6200 den selv skifter ved, ved "kick-down" og med speederen nede i gulvtæppet.....;-) Iøvrigt er "vandtemp måler" mere og mere sjælden, det er også mest på sportsbiler og iøvrigt oftere en olietemp. måler....

henrik002
Mon 20 Jul 2009, 20:58
må hellere forklare nærmere.... det skal ikke forstås som en desideret omdr. begrænser men blot at motoren på min (1,4) bliver meget træg over 3000 omdr. når den er meget kold. Kunne så iøvrigt aldrig finde på at køre råddent med kold motor da jeg godt kan lide min bil.

Twinelium
Tue 21 Jul 2009, 09:51
Har aldrig set den røde lampe endnu

Det er vel i sig selv meget positivt :-

irmscher
Tue 21 Jul 2009, 17:34
Var også det jeg mente....;-) Og presser den iøvrigt heller ikke når den er kold.