PDA

Se fuld version : piper udstødning.

henrik002
Fri 05 Jun 2009, 08:09
Jeg lige læst på piper`s hjemmeside at de nu laver komplette udstødninger til corsa D, er der nogen der kender en forhandler herhjemme eller helst i Sverige da det nok er væsentligt billigere derovre. Prisen i UK er under 7000 kr for komplet rustfrit kit inkl. bananmanifold og sports kat. til en 1,4 syntes det lyder billigt, men kan ikke finde en forhandler der har det til corsa D endnu, da det er et rimeligt nyt produkt.

BuzzFuzz
Fri 05 Jun 2009, 21:27
Syntes da bare du skal bestille fra UK det lyder til at være en super pris og tror ikke det kan gøres billigere...

henrik002
Tue 23 Jun 2009, 09:50
så er udstd. kommet hjem fra England, pris 6600 kr inkl. fragt for komplet udstd. plus bananmanifold med sports kat(alt i rustfrit stål). glæder mig helt vildt til at få den mont. og høre og mærke effekten, vender selvfølgelig tilbage og skriver hvad jeg syntes. For nysgerrige check www.pipercams.co.uk

BuzzFuzz
Wed 24 Jun 2009, 16:37
så er udstd. kommet hjem fra England, pris 6600 kr inkl. fragt for komplet udstd. plus bananmanifold med sports kat(alt i rustfrit stål). glæder mig helt vildt til at få den mont. og høre og mærke effekten, vender selvfølgelig tilbage og skriver hvad jeg syntes. For nysgerrige check www.pipercams.co.uk (http://www.pipercams.co.uk)
Lyder nice.. du må gerne smide nogle billeder op også.. :)

henrik002
Sat 04 Jul 2009, 07:04
så er udstødningen og manifold mont.(y) og selv om det tog lidt lidt tid var det alt den sveden værd. lyden er nu som en fuldblods racer uden overdrivelse:roll: så er du til en tys tys bil er dette IKKE noget for dig, men kan du godt lide en afgrundsdyb buldren og lyden af race så skulle du overveje at købe en. effekten vil jeg gætte til at være ca. 20hk, bundtrækket er forbedret og over 3000 omdr. tager den for alvor fat. jeg lægger billeder ind lidt senere, så hold øje i forummet for bil projekter.

BuzzFuzz
Mon 06 Jul 2009, 00:10
så er udstødningen og manifold mont.(y) og selv om det tog lidt lidt tid var det alt den sveden værd. lyden er nu som en fuldblods racer uden overdrivelse:roll: så er du til en tys tys bil er dette IKKE noget for dig, men kan du godt lide en afgrundsdyb buldren og lyden af race så skulle du overveje at købe en. effekten vil jeg gætte til at være ca. 20hk, bundtrækket er forbedret og over 3000 omdr. tager den for alvor fat. jeg lægger billeder ind lidt senere, så hold øje i forummet for bil projekter.
lyder super men 20 HK?? det skal da testes... håber du kommer til træffet så vi kan se og høre det..
(y)

henrik002
Mon 06 Jul 2009, 10:17
desværre er jeg på arbejde d.11/7 men jeg lover lidt billeder så snart jeg har skaffet et kabel til overførsel af billeder på computeren ( de er taget )med hensyn til effekten er jeg da selv lidt i tvivl men mærke forskel DET kan man tydeligt, ifølge piper selv siger de, at det er testet på en 1,2 og gik fra 75 hk til 109 hk målt på svinghjulet ( min er en 1,4 ) så jeg syntes selv jeg har været konservativ i effekt opgivelsen, ydermere er der monteret pipercross luftfilter.

A M B
Mon 06 Jul 2009, 19:05
Det lyder rigtig spændende, men jeg ville nu ikke gå og fortælle folk at det har givet 20 hk. Pipers angivelse kan du ikke bruge til en dart og din egen "fornemmelse" er i høj grad påvirket af den voldsomme lyd.

Jeg ville blive forbløffet hvis det setup har givet 10-15 hk, 20 lyder helt ekstremt. Du har givet lidt mere flow, men så længe motoren ikke får mere saft er der grænser for, hvad dette kan gøre.

En chipning ville derimod kunne gøre meget, når der er kommet lidt nye rør på.

CorsaGSI
Tue 07 Jul 2009, 00:07
ifølge piper selv siger de, at det er testet på en 1,2 og gik fra 75 hk til 109 hk målt på svinghjulet

En effektforøgelse på 34 hk (~ 45% forøgelse) ved at skifte udstødning.

PIS!!! Hvorfor har jeg brugt 50.000 kr på smedet stempler, spjælhuse, knaster, turbo og andet gejl, når jeg kunne have fået samme effekt ved at skifte udstødningen?

Ved lidt synergieffekt må man vel kunne regne med 100% effektforøgelse, hvis man får systemet med afgangsrør i BEGGE sider? :)

Mvh.

Ps. Hvis ikke alle er klar over det, er ovenstående ment meget ironisk!

BuzzFuzz
Tue 07 Jul 2009, 17:45
En effektforøgelse på 34 hk (~ 45% forøgelse) ved at skifte udstødning.

PIS!!! Hvorfor har jeg brugt 50.000 kr på smedet stempler, spjælhuse, knaster, turbo og andet gejl, når jeg kunne have fået samme effekt ved at skifte udstødningen?

Ved lidt synergieffekt må man vel kunne regne med 100% effektforøgelse, hvis man får systemet med afgangsrør i BEGGE sider? :)

Mvh.

Ps. Hvis ikke alle er klar over det, er ovenstående ment meget ironisk!
føler mig sku også lidt snydt men må jo have fat i piper de kan åbenbart mere end de fleste andre..:mrgreen:

Dessuden kan lexmaul og mantzel også det med at pynte på effektforøgelsen...

henrik002
Thu 09 Jul 2009, 09:44
hellere overdrive end at være kedelig<-o) har altid været mit motto ! nej spøj til side 10-15 hk er nok det mest realistiske, men den både lyder og køre sku godt, før trak den først ved ca. 4000 omdr. nu trækker den allerede fra 3000 omdr. og med kraftigere træk, med hensyn til chip tuning har jeg overvejet det og har fundet www.landberg.dk. koster 3000 kr. for sugemotor og vil kunne give MAX. 10 % det vil sige 5-10 hk mere er der nogle der kender dem? eller kan anbefale andre? ps. jeg håber dit tastatur overlevede og du ikke fik et slagtilfælde corsa gsi:P

CorsaGSI
Fri 10 Jul 2009, 01:32
Både jeg og mit tastatur har overlevet. Jeg har været i dette "game" i mange år, så der skal en del til at chokere mig efterhånden...

Min erfaring stammer fra Corsa B motorer, og her er det set mange gange, at en 1,4 16V med modificeret indsugning (Mantzel) efter chipning giver i omegnen af +20 hk. De 15 hk hentes ved at flytte omdrejningsbegrænseren! Og det er trods alt en rimelig stor ændring af hele motorens indsugningssystem.

Mit bud er derfor, at du henter 10-15 hk med udstødningen EFTER en chipning. Jeg anser det dog for værende spildt at chippe motoren, når der ikke er foretaget flere ændringer end der er (andre har sikkert en anden mening...).

Nyd kvaliteten (synet + lyden)...den kan man ikke diskutere.

Mvh.

BuzzFuzz
Sat 11 Jul 2009, 09:24
Jeg anser det dog for værende spildt at chippe motoren, når der ikke er foretaget flere ændringer end der er (andre har sikkert en anden mening...).

Nyd kvaliteten (synet + lyden)...den kan man ikke diskutere.

Mvh.
Vil jeg også mene det er jo ikke en som så ændring af motoren så tror faktisk ikke du henter en skid der..

janning
Mon 13 Jul 2009, 11:34
Jeg har planer om et sætte ovenstående sæt på fra manifolden og komplet udstødning, samt nye og skarpere knastaksler. Når de fysiske ændringer er lavet skal den chippes og så ender jeg vel med +20-25 hk? Det skal lige siges, at jeg også kører 1.4 :)

BuzzFuzz
Mon 13 Jul 2009, 19:33
Jeg har planer om et sætte ovenstående sæt på fra manifolden og komplet udstødning, samt nye og skarpere knastaksler. Når de fysiske ændringer er lavet skal den chippes og så ender jeg vel med +20-25 hk? Det skal lige siges, at jeg også kører 1.4 :)Lyder også rigtigt fornuftigt.. har du en ´ca. pris hvad det ville komme til at koste??

janning
Mon 13 Jul 2009, 21:03
Lyder også rigtigt fornuftigt.. har du en ´ca. pris hvad det ville komme til at koste??

Bananmanifold og udstødning = 7.000
Skarpere knaster = 4.000
Chip = 3.500

Arbejdsløn, diverse osv. = 1.000

I alt = 15.500

Ja, det er en dyr omgang, men jeg synes det er sjovt at gå og rode med og kunne tilpasse sin bil som man vil.

henrik002
Mon 13 Jul 2009, 21:05
godt at se jeg har givet nogle blod på tanden ;-) pipercams har også knastaksler de koster mellem 300 pund og 500 pund så vidt jeg husker,(ca 10 hk siger de) læg dertil ca. 6600 kr. for udstd.plus manifold. og mellem 3000 kr og 5000 kr for chip tuning.Jeg anbefaler også en gang powerwrap til manifold 500-700 kr.(jeg har købt mit hos www.carlab.dk titanium farvet, rigtigt flot). pipercross viper luftfilter 1800kr.(ser flot ud og er effektivt i forhold til original luftfilter.)

janning
Mon 13 Jul 2009, 21:14
Ja, så er man også ved at være godt kørende :)

Jeg har sportsluftfilter på fra Kn, samt coolpipe så det fungerer meget godt. Jeg glæder mig til at høre bæstet, når der er kommet udstødning osv på. :D

BuzzFuzz
Tue 14 Jul 2009, 00:28
Lad os få nogen fremvisninger når i er færdige.. :)

janning
Tue 14 Jul 2009, 00:50
Så gerne :)

Tidsmæssigt tror jeg vi snakker 2-3 måneder, det er jo mange penge ved siden af husleje, billån osv. :)

BuzzFuzz
Wed 15 Jul 2009, 21:16
Så gerne :)

Tidsmæssigt tror jeg vi snakker 2-3 måneder, det er jo mange penge ved siden af husleje, billån osv. :)forståeligt nok.. :)

henrik002
Sun 26 Jul 2009, 17:15
i kan nu høre min udstd. på youtube, linket er på AMB. lynsvar herunder. lyden er ikke den bedste, den er optaget med en tlf.(tv2 nægtede sku at låne mig lidt pro udstyr;() men jeg håber i kan fornemme den forbedrede speeder respons og den dybe lyd. stor tak til AMB.:tak:

A M B
Mon 27 Jul 2009, 12:27
Nu med korrekt link! (http://www.youtube.com/watch?v=FW_cUzxHg5A)

henrik002
Mon 27 Jul 2009, 21:23
laver lige en video med digitalt kamera,forhåbenlig er lyden bedre og filmer også lige udstd. under bilen......coming soon......

Twinelium
Mon 27 Jul 2009, 22:31
tja, lyder da noget bedre end std. må man sige :-) Måske man skulle til at spare op igen :-
Tænkte på hvor ordrup ligger henne af, for om man evt. kunne komme forbi og høre og se det en dag.

Har du fået den rullet efterfølgende? Ikke fordi jeg tror det har givet alverdens, men bare for sjov skyld??

Fedeste kommentar længe, he he

henrik002
Tue 28 Jul 2009, 08:46
Ordrup ligger ca. 12 km uden for københavn, såå der er måske lidt langt fra vejle, men du skal da være velkommen hvis du er her ovre alligevel:beer: nej den er ikke blevet rullet, da der temmelig langt fra hvor jeg bor til det nærmeste rullefelt, men hvis jeg smider knaster i og den skal chippes, ja så kommer den helt sikkert på rullefelt.med hensyn til din overvejelse omkring køb, kan du jo vente til du alligevel skal skifte udstd. og udelade bananmanifoldet,så tror faktisk den er billigere end almindelig udstd. herhjemme og så holde den jo længere(y) PS. det kan jo også være jeg tager til træffet næste år.pps prøv at høre den nye video på youtube bare tryk på more from henrik, meget bedre lyd !

henrik002
Thu 13 Aug 2009, 19:01
kig under, din corsa/tigra for at se billeder af manifold/luftfilter under corsa d projekt. Eller besøg www.youtube.com og søg på 002henrik.

BuzzFuzz
Fri 14 Aug 2009, 00:03
lyder som en god lyd på videoerne men sådan noget skal høres live. (y)