PDA

Se fuld version : Corsa motorproblemer

PeterBao
Tue 19 May 2009, 12:56
Goddag alle sammen,
Jeg har en Corsa 1.3 cdti fra 2007. Har et lille motorproblem hvor den hopper over på safemode når jeg kører på motorvejen. dvs. når den er omkring 2,5-3 tusind omdrejninger på sjette gear.
Bilen har været til reperation 5 gange nu for fejlen og de har skiftet luftryksmåler, ladetryksmåler og et eller andet med udstødning. Men det har ikke hjulpet. Nogen der har oplevet det samme problem? og nogen der har en løsning på problemet?

BuzzFuzz
Tue 19 May 2009, 17:23
Har ikke hørt om dette problem men der har været problemer med opstart på 3 cylindre og noget gearkasse/turbo mislyd. Velkommen til forumet og lad os endelig høre om det videre forløb.
Andre der har været ude for samme problem???

irmscher
Tue 19 May 2009, 23:38
Er det en 90 Hk´s eller 75?? Den med 90 har haft "Mange" problemer...og det er nævnt i FDM bladet Motor samt flere steder. Men der skulle vist være en løsning på dit problem!! Men det kræver at du finder et autoriseret værksted der GIDER at tjekke de "kampagner" der er og har været...for kommer ALLE ændringerne med skulle det afhjælpe alle fejlene!! Igen...VI bruger Opel i Hobro...de er alletiders...har STYR på det...Johnny, vækrføreren kører selv i en Corsa D....Han er super flink....Men ja, der er forskel på de autoriserede ..... Har brugt dem i Viborg...men ak og ve...de ved ingennting....og slet ikek med en bil med automatgear....!!

PeterBao
Wed 20 May 2009, 10:24
Den skal afsted på autoriseret værksted hos tegllund igen nu. 5. gang og 4 gang indenfor 2 måneder. Det er en 90 hk's. Hm.. nogen der ved specifikt hvad der skal skiftes/repereres for at problemet ikk opstår igen?
Og mange tak for velkomsten:D

BuzzFuzz
Wed 20 May 2009, 19:39
Da du bruger tegllund kan jeg regne ud du bor i mit område et sted.. hvad afdeling bruger du?? Vil anbefale Kolding som den bedste..

PeterBao
Sat 23 May 2009, 00:03
Jeg Bor i Vejle, men er regelmæssigt i kolding. Er Tegllund Kolding meget bedre? Har lige fået at vide at de nu vil skifte min turbo. De mener det er den der er problemet. Men jeg er lidt i tvivl. Bilen, som tidligere beskrevet, har allerede fået skiftet, lufttryksmåler, ladetryksmåler og et eller andet med udstødning. Og nu turbo også. Nogen der har Artiklen fra fdm angående De problemer den skulle have som kan give et referat af det?

BuzzFuzz
Sat 23 May 2009, 18:34
Ved ikke om de er bedre i Kolding eller Vejle men fakta er at hvis du skal have reservedele kan det næsten svare sig at køre til kolding frem for at vente i Vejle man er ca. tilbage på samme tid he he... Nu er det godtnok noget tid siden jeg har været i Kolding men de har i mange år haft nogle folk som har haft interesse i opel og ikke ligeså godt kunne have været ved VW eller Toyota..:)

PeterBao
Mon 01 Jun 2009, 22:51
Så er min bil næsten fejlfri tror jeg.. De har lige skiftet min turbo og bilen kører nogenlunde fint nu. trækker bare ikk så godt lige nu. men nok fordi den skal køres til først. hvis der er andre der ved hvad der eventuelt skal skiftes mere så må i endelig sige til:D

budsted
Fri 14 May 2010, 19:18
Vi har haft meget dårlige erfaringer med Tegllund i Kolding. Da vi købte bilen lovede sælgeren os fri lånebil ved service og når bilen var på værksted. Den aftale nægtede de at overholde da blækket var blevet tørt på slutsedlen.

Blæseren var defekt og larmede meget. Tegllund nægtede at der var et problem og ville ikke gøre noget ved det. Opel i Esbjerg fik chancen dagen efter og kunne høre det med det samme. De skiftede blæseren på garantien uden problemer og med et smil.

Tegllund måtte give op i forhold til at installere en P-watch i bilen. Den hænger kun halvt fast i forruden. Manualen til P-watchen kom de oveni købet til at smide væk under installationen. De er nogle amatører.

Jeg har en kollega som har haft nogle mærkelige oplevelser med Tegllund i Vejle. Vores bil ser ikke et Tegllund værksted igen.

BuzzFuzz
Fri 14 May 2010, 20:44
Vi har haft meget dårlige erfaringer med Tegllund i Kolding. Da vi købte bilen lovede sælgeren os fri lånebil ved service og når bilen var på værksted. Den aftale nægtede de at overholde da blækket var blevet tørt på slutsedlen.

Blæseren var defekt og larmede meget. Tegllund nægtede at der var et problem og ville ikke gøre noget ved det. Opel i Esbjerg fik chancen dagen efter og kunne høre det med det samme. De skiftede blæseren på garantien uden problemer og med et smil.

Tegllund måtte give op i forhold til at installere en P-watch i bilen. Den hænger kun halvt fast i forruden. Manualen til P-watchen kom de oveni købet til at smide væk under installationen. De er nogle amatører.

Jeg har en kollega som har haft nogle mærkelige oplevelser med Tegllund i Vejle. Vores bil ser ikke et Tegllund værksted igen.Det er første gang jeg hører om uheldig/dårlig behandling i Kolding Men er enig i at standarden er faldet en del efter teglund har overtaget den afdeling også. Men fortrækker til hver en tid frem for Vejle på trods af jeg bor der. Med henhold til P-watchén må de jo fremskaffe en ny manual og få den monteret ordentligt. Limbrikkerne kan købes løst.

Pennywise79
Mon 17 May 2010, 13:21
Damn. Jeg har lige afleveret min bil hos Opel i Haderslev. Guess what. De er også blevet overtaget af Tegllund.

Nu bliver jeg da rigtig nervøs.

nwinther
Mon 07 Nov 2011, 11:59
Goddag alle sammen,
Jeg har en Corsa 1.3 cdti fra 2007. Har et lille motorproblem hvor den hopper over på safemode når jeg kører på motorvejen. dvs. når den er omkring 2,5-3 tusind omdrejninger på sjette gear.
Bilen har været til reperation 5 gange nu for fejlen og de har skiftet luftryksmåler, ladetryksmåler og et eller andet med udstødning. Men det har ikke hjulpet. Nogen der har oplevet det samme problem? og nogen der har en løsning på problemet?

Hmm...

Jeg tror jeg oplever (har oplevet) samme problem. Jeg har tre gange oplevet, at bilen pludselig slår turboen fra, og safety/service-lampen lyser.

1. gang kører jeg på motorvej, men har ikke presset bilen - den har ikke været over 3000 rpm. og jeg kører i 6. gear. Da det er midt på motorvejen, vil jeg ikke holde og da bilen stadig er kørende, beslutter jeg at fortsætte til min destination. Kort efter fejlen kører jeg ind for at få diesel på, da jeg tænder bilen igen, er fejlen væk og turbo trækker fint.

2. gang er nogle uger senere. Igen motorvejskørsel, og det opstår pludseligt, ved 2100 rpm. i 6. gear. Fra tidligere erfaring skal bilen bare genstartes, så jeg kører af motorvejen og slukker og tænder igen øjeblikkeligt. Fejlen er der stadig. Slukker igen, venter 10 sekunder, tænder - fejlen er væk. Efter 1 times yderligere motorvejskørsel er fejlen ikke genopstået.

3. gang er igen et par uger senere. På motorvej, 2200 rpm. i 6. Pludselig bemærker jeg, at lampen er tændt og turboen er slået fra. Holder ind, slukker 10 sekunder, fejl væk, men opstår igen efter et par minutter. Holder længere pause (45 min) fejlen er væk og er ikke set siden, til trods for identisk kørselsmønster.

Jeg vil have den til mekaniker og høre, hvad problemet er, men når bilen virker er det lidt svært at "komme krybende". Sidst jeg havde den på værksted konstaterede de en mislyd som de var sikker på var noget med indsugningen. Efter to dage havde de ikke kunnet konstatere fejl, så jeg er lidt nervøs for at komme med et problem som kan koste en ny turbo "på en formodning". Men det virker umiddelbare som noget elektronik, der ikke virker.

P.S. Jeg kører i 2008 Corsa D 1,7.

Pennywise79
Wed 16 Nov 2011, 18:29
nwinther >> Corsa 1,7 D årg 2008 er den mest fejlbehæftede bil, der nogensinde er rullet ud fra Opels fabrikker :(

Jeg havde fornylig samme problem - kørte forbi Opel, hvor det viste sig, at efter de udlæste fejlloggen via computeren var tale om for meget tryk i turboladeren. Det blev korrigeret med et par hotfixes og problemet var løst.

Det kan også ske ifm. regenerering på partikelfiltret, hvor det går galt og bilen går på nødprogram. Opel siger, at Corsa D typisk regenererer omtrent for 700-800km. Måske det passer på dit mønster?

henningv
Thu 17 Nov 2011, 04:04
desværre er tegllund nok blevet for stor, i vejle er der ingen hjælp at hente,