PDA

Se fuld version : Tågelygter

Vangsted
Mon 11 May 2009, 00:34
Hej

Jeg har lige købt en 1,3 CDTI.
Jeg vil gerne have sat nogle tågelygter i fordi jeg synes det ser lidt tomt ud uden, jeg har prøvet at google det men det lader til at sådan et par lygter ikke er sådan lige til at finde nogle steder, mit spørgsmål er så om nogen af jer kender et sted hvor man kan få dem, eller om man SKAL købe dem igennem opel..
:-k

Kim L.
Mon 11 May 2009, 18:54
jeg kender ikke andre steder end hos Opel hvor de har dem desværre...

Vangsted
Mon 11 May 2009, 22:31
Nogen anelse om hvad sådan et par lygter løber op i ?

Kim L.
Tue 12 May 2009, 18:13
det kender jeg desværre ikke svaret på...

irmscher
Tue 12 May 2009, 19:39
Fat knoglen og ring til dem....de bider ikke hos Opel ;-)
Personligt ville jeg aldrig montere andet end originalt, så go for it :-)

A M B
Tue 12 May 2009, 23:09
Tjek ebay.co.uk og ebay.de. Det ville være mit bedste bud.

Vangsted
Tue 19 May 2009, 09:58
Okay... tak for svarene må jo prøve lige at tage ud til Opel en dag så :)

Sorte Bisse
Thu 28 May 2009, 22:57
Hvis man bestiller tågelygter fra fabrikken koster de 3.500 kr. Hvis du så lægger timeløn til, så har du nok et godt bud på hvad de vil koste dig. Og så giver det iøvrigt bøde at bruge tågelygter, medmindre der er tåge. Jeg har en kollega der lige har måtte slippe 500 kr. Men smarte er de :o)

Twinelium
Fri 29 May 2009, 10:05
Hvis du fører korrekt lygteførring vil du aldrig få en bøde :-)

I dagslys må du slukke for dit nærlys, og tænde for tågelygterne, så er det fuldt lovligt... Og aldrig begge lygter tændt samtidigt...

Og lygterne koster en formue, tror jeg skulle give omkring 3 kilo for at få dem skiftet da mine har flækket glassene..

A M B
Fri 29 May 2009, 23:38
Og så giver det iøvrigt bøde at bruge tågelygter, medmindre der er tåge. Jeg har en kollega der lige har måtte slippe 500 kr.

Så har din kollega haft tågelygter på efter gadelygterne blev tændt eller sammen med kørelyset (eller begge dele).

I dagslys, uden for lygtetænding, er det skam helt lovligt at køre med tågelygter + positionslys!

Ved kørsel uden for lygtetændingstiden skal nærlys (kort lys) anvendes på motordrevne køretøjer. Ved kørsel med motorredskab gælder dette dog kun, såfremt motorredskabet er forsynet med nærlyslygter. I stedet for nærlys kan anvendes tågeforlygter eller særligt kørelys.

janning
Mon 13 Jul 2009, 11:32
De koster 495 + moms hos opel og hvis du har lidt snilde, kan du selv sætte dem i :)

Jeg måtte skifte den ene tågeforlygte, da den gik i stykker, så det kan sagtens lade sig gøre. Ellers kan jeg gøre det for dig :)

Vangsted
Sat 25 Jul 2009, 21:50
jo tak for tilbuddet... giver et kald hvis det bliver aktuelt :)

janning
Tue 28 Jul 2009, 23:52
Det gør du bare :)