Se fuld version : Er Opel snart på vej i graven?
Pennywise79
Fri 20 Feb 2009, 10:47
Hej med jer.
Hvad tror I der sker med Opel som bilmærke, nu hvor Saab med stor sandsynlighed er en saga blot?
Bliver Opel reddet på vej med det ene ben i graven eller går de planken ud?
Hvad sker med garanti på en ny Opel og hvad med brugtprisen hvis worst-case indtræffer?
GM er nogle røvhuller.
http://epn.dk/brancher/industri/bil/article1608410.ece
A M B
Fri 20 Feb 2009, 10:52
Opel/Vauxhall er utroligt stærkt brand der helt ubetinget overlever erhvervskrisen. Det vil blive dyrere for GM at skaffe sig af med mærket end det er at bibeholde det.
Saab er en umoderne niche-producent, der ikke har nær så store markedsandele som Opel/Vauxhall.
Og hvorfor er GM nogle røvhuller?
Pennywise79
Fri 20 Feb 2009, 13:59
Jeg synes bare ikke GM har tilført Opel brandet noget godt de senere år. Alt for meget er blevet indskærpet og sparet og spinket væk. Desuden var jeg af opfattelsen, at Opel var en af GM's eneste "cash-cows" set ud fra et aktiver/passiver perspektiv.
BuzzFuzz
Fri 20 Feb 2009, 15:06
Tror at Opel vil overleve og det samme Saab men måske Saab med ny ejer. Hvis ikke Saab ikke overler nu vil brandet opstå igen..
GM er ikke nogle røvhuller hvad vil du have de skal gøre??? Hvis man kan se at pengetanken synker i standen må man jo gøre noget inden den er helt tom. Hvis først den bliver helt tom ryger alle medarbejdere osv. jo og ikke kun en stor del som nu..
At GM ikke har tilført Opel noget godt de sidste år vil jeg sige er noget vrøvl. Syntes at kunne se/høre Opel er ved at komme op af graven igen efter lang tids dårligt rygte. De vil helt sikkert blive sat lidt tilbage igen pga. den her krise. GM er jo kæmpe stort og har jo hovedsæde over there og Sikkert også et kæmpe marked derovre som vi slet ikke kender til herhjemme.:-k med henhold til garantien så vil det jo nok kunne løses uanset men nok en del sværere.. Brugtværdien kan du skyde en laaang pil efter tror jeg uanset hvad der sker og det gælder alle mærker for der står et hav af brugte nyere biler rundt ved forhandlerne pga. rigtigt mange har købt nyt inden for de sidste år..:-k
Twinelium
Fri 20 Feb 2009, 21:00
Tvivler nu også stærk på at branded Saab dør, der er stadigvæk en flok ældrer herre rundt omkring i verdenen som aldrig vil røre andet, og så længe de laver biler af den kvalitet og rustik som de gør i dag, så skal de nok kunne rejse sig igen..
Og hva Opel angår, så får det sku ikke kniven, danner jo platform for hele GM's fremtid, idet de kæmper kasser amerikanerne førhen kørte i, skal erstates med mindre og mere økonomiske biler. Og det kommer Opel jo netop ind i billedet. Og tror på den anden side, at den tyske stat er noget mere villig, når de skal rede en stor fabrik.. Sverige ser jo stadig andre udveje end statsstøtte. Det gør tyskland ikke, så mon ikke den gode Angela Merkel kommer med en pose penge hvis det bliver aktuelt og overtager den tyske del af GM...
Og hva Cash-Cow angår, så menere jeg det er en forkert fortolking, da en definitionen er et produkt som man ikke piller ved, og som du har lav bruttofortjeneste på, men tilgengæld høj omsætning.
http://www.gomarketingmaven.com/products/images/cash-cow.jpg
Og hvis vi skal blive i BGC modellen, så vil jeg da mene at vi ser en lille stjerne :-) Med knap så stor markedsvækst for tiden, men som har en stor fremtid.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.