PDA

Se fuld version : Corsaen hakker i det...

Thu 24 Jul 2003, 09:46
Hej alle

Vil nogen af jer give et bud på, hvad min Corsa fejler.

Ved moderat accelation ved lavere omdrejninger hakker bilen, som om motorstyringen ikke rigtigt kan dosere benzinen rigtigt. Giver man lidt mere gas, går det bedre. Kender nogen problemet? Er der noget galt eller har bilen blot svært ved at dosere benzinen. Den er jo sikkert programmeret til en så mager blanding som muligt. Kan der gøres noget?

Der er tale om en ´98 model 1,4 NZ (60HK), der har kørt 100.000. Jeg har lige købt den brugt. Jeg kører meget benzinøkonomisk, ca. 18-19 km/l. Kan det have noget at sige, at benzincomputeren dermed det meste af tiden giver en meget forsigtig dosering, og derfor har svært ved at give benzin, når man beder den om det.

På forhånd tak

Jens

Martin GSI_16V
Thu 24 Jul 2003, 10:35
Tryk lidt hårdere på speederen
Eller få nogen tungere sko :lol: :lol:

cskott
Thu 24 Jul 2003, 10:52
Hej!

Sådan gør min også engang imellem, faktisk igår....men jeg har tænkt på om det kan være varmen. :?: :?: For det er ikke så lang tid siden at jeg fik styreboksen tjekket igennem for fejl og der var udmiddelbart igen...

Min er en Corsa Sport 1,4 SI fra 1994

mvh
Christian

irmscher
Thu 24 Jul 2003, 12:25
Hvis det er bedstefar eller mor, der har kørt iden! Stille og roligt hen til købmanden og tilbage! Hvor de har tilbagelagt max 5 km. Eller på længere ture kun lige har kørt 75 i 5. gear!!
Så kan det faktisk være det! Den trænger måske til at blive blæst lidt igennem!!!

Kom ud på en længere tur og tryk pedalen lidt længere ned mod gulvet!

krede
Thu 24 Jul 2003, 12:50
Rent ud sagt ... den ska bare have nogle TÆSK !!!