PDA

Se fuld version : Køb af ny GSI som er optimeret...

corsa-opc
Mon 21 Jul 2008, 09:23
Så har jeg fået købt en sprit ny Corsa GSI optimeret med anden motorstyring fra EDS-Motorsport.de oplyst ydelse på ca 225hk (lad os nu se om de oplyste hk holder) leverings tid ca. 5 uger endnu :(

Der bliver monteret følgende:

Imscher sports udstødning med dobbelt rør
Sorte ruder 5stk
Sænket 40mm
Corsa + GSI mærker fjernet
+ det løse

Twinelium
Tue 22 Jul 2008, 09:16
Nice nok, Burde da nok kunne rende fra det meste....

Men hva siger garantien til at den allerede er motor optimeret??

corsa-opc
Tue 22 Jul 2008, 09:55
Dette er selvfølgelig på plads ellers var det ikke blevet gjort....... :)

BuzzFuzz
Tue 22 Jul 2008, 17:30
Lyder cool nok det der men hvad bliver pris osv. kan det svare sig i forhold til en OPC??? lad os da se og høre når du får den..(y)

A M B
Tue 22 Jul 2008, 22:06
Lyder cool nok det der men hvad bliver pris osv. kan det svare sig i forhold til en OPC???
Merpris for en OPC kontra en GSI = 76.000,-
Tuningsboks fra EDS-Motorsport.de = 3.750,-
Besparelse ved at tune en GSI frem for at købe en OPC = 72.250,-

Ja, det kan svare sig! ;)

irmscher
Wed 23 Jul 2008, 10:56
Lyder da super....Tror helt sikkert det er den rigtige løsning på sigt, da værditabet er mindre på en GSI end på en OPC. Når man som jeg kører Elite super plus . . . etc. etc. Så ville besparelsen i forsikring være ca. 2-2500 om året....Nu giver jeg for vores Sport 1.4 ca 4500 alt inkl. med selvrisiko på 1500.

Men du kan være helt rolig, den skal nok have de 225 Hk. Har i Opel Scene læst om tilsvarende tuningskit til GSI og OPC....(samme kit)...;-)

Og lige et tillykke med den....:-))

Men har du købt den med 5 døre!! og hvilken farve......?????

corsa-opc
Wed 23 Jul 2008, 12:27
Tak for de pæne ord......

Den er med 3døre og Black Saphire så jeg glæder mig lidt meget til den kommer på gaden.

BuzzFuzz
Wed 23 Jul 2008, 16:32
Merpris for en OPC kontra en GSI = 76.000,-
Tuningsboks fra EDS-Motorsport.de = 3.750,-
Besparelse ved at tune en GSI frem for at købe en OPC = 72.250,-

Ja, det kan svare sig! ;)
OK SÅ...!!!!:mrgreen:

Man kan lave meget for de 72.250,- ja det kan man da men vil så også sige man får ikke OPC kabine tonede baglygter OPC kofangere osv. samt den rigtige top model + div. Men kan godt se det er en fornuftig bil til fornuftige penge..
Men syntes standard er en GSI kontra OPC røvsyg at kigge på både kabine og (styling). Syntes ikke GSI kommer til sit es som i de tidligere modeller A,B (C).. :)

corsa-opc
Fri 15 Aug 2008, 19:26
Jep, der er lavet en aftale med 2 års skriftelig garanti på motor incl. motorstyringen ellers var det som før nævnt ikke blevet gjort, styringen er i dette øjeblik i Tyskland og jeg går og venter på at den bliver returneret så jeg snart kan komme ud og rulle...........

corsa-opc
Wed 27 Aug 2008, 07:35
Så skal bilen hentes fredag eftermiddag.........

Boerme
Thu 09 Oct 2008, 18:15
Hey mester :)

Smid lige nogle billeder, kunne sku godt tænke mig at se resultatet med den irmscher potte :P. Umildbart kan jeg ikke se at de producere til GSI´eren (Endnu). Men mon ikke det kan ladse sig gøre alligevel...

Btw, er du ellers tilfreds med den?

corsa-opc
Fri 10 Oct 2008, 07:12
Du har helt ret, Opel kunne ikke skaffe Imscher potten så jeg fik OPC baglygter på istedet for, lidt træls......

Min umildbare kommentar til om EDS virker kan jeg kun klart sige "det kører max" det er noget der kan mærkes helt klart !

Jeg har ikke haft nogle dicideret problemer men der kan mærkes en lille ujævn motorgang ved kold motor et sted mellem 60-80km men det forsvinder ved varm motor (det må man leve med da boksen er modificeret)

Jeg havde en anden oplevelse vedr. min kobling idet jeg var ude og køre lidt ræs med en Mercedes E320 hvor jeg oplevede at min kobling sad et split sekund ved stående start i 1 gear (dette sker kun i 1 gear ved mega tæsk) inden den slap igen, bilen har efter dette været hos Opel og blevet tjekket og det som Opel siger er at koblingen ikke fejler noget og det der er årsagen til problemet er at koblingen ikke er konstrueret til de mange heste kræfter derfor skal den lige følge med når bilen får mega tæsk men det er der ingen fare ved.

Det skal lige siges at Mercedes E320 "fik baghjul"

Alt andet lige så trækker bilen lige som et lokomotiv - har haft bilen oppe på 235km (på speedometeret) og der var mere i den, helt klart men motorvejen var ikke længere så jeg kunne ikke nå at køre den helt ud.

Da jeg købte bilen betingede jeg mig at jeg fik Opel garantien på 2 år til at dække evt. skader på bilen incl. EDS-Mortrsport tuningen hvilket jeg har fået skrifteligt (uden om det oficielle Opel Danmark men gennem forhandleren) så jeg har ingen nervøse trækninger hvad det angår.

Opel forhandleren stod for alt arbejde vedr. af og på montering af styreboksen og forsendelsen til Tyskland men jeg stod så for betalingen, hvilket beløb sig til hold nu fast "519,- EUR" incl forsendelsen, betalingen skete via bank overførelse tiden fra boksen blev sendt til Tyskland og til at boksen var påmonteret igen tog ca. 8 hverdage dage.

Boerme
Fri 10 Oct 2008, 18:22
Det lyder sku som om det er værd, at overveje sådan en EDS fætter :p

Tror bare man må være forberet på, at når man får SÅ mange ekstra HK, så er små fejl som lidt ujævn motor gang nok bare reglen. Mener at have læst et sted (Måske på EDS hjemmeside?) at man også skal overveje at skifte det lille stykke rør mellem turboen og manifolden, da denne lider en ret høj belastning. Mit tyske er ik så godt igen, men mener det stod på deres hjemmeside et sted. Men det er kun det ene sted jeg har læst det, og der jo så mange der levere chip til GSI efterhånden...

Super fedt at høre at en E320 blev sat på plads :)

Ellers noget at mærke på benzin forbruget?

corsa-opc
Mon 13 Oct 2008, 05:51
Jeg vil sige at ved min lidt fresh. kørsel ligge den nok på omkring 10 - 10.5 på literen men det kan nok gøres bedre....