Se fuld version : GID med CD30 MP3, kan ikke tilgå indstillinger
Berre
Tue 15 Jul 2008, 22:51
Hej,
Jeg har i dag fået indstalleret et GID display i min corsa, for at kunne få en board computer.
Board Computeren virker fint, men nu kan jeg ikke rette i indstillingerne for radioen.
Når jeg trykker på "Settings" knappen får jeg to menu punkter frem (mener det er Audio og System). Jeg kan så skifte imellem disse to med radioens pil taster, hvor jeg så i højre side af displayet kan se hvilke indstillinger der er under hver menu, men jeg kan ikke finde en knap som "vælger" den enkelte menu!
Når jeg trykker på betjeningsknappen i ventstre side af rettet åbner den bare board computeren. Volumen knappen virker heller ikke, den tænder bare for radioen.
Er der nogen der har erfaring med dette?
Jeg tror muligvis det er en opsætningsfejl fra værkstedet, så jeg ringer til forhandleren i morgen.
irmscher
Wed 16 Jul 2008, 18:09
Har samme "oplevelse"....Så vil godt lige høre hvad du finder ud af!!
Berre
Wed 16 Jul 2008, 18:16
Har snakket med værkstedet i dag. De kunne ikke helt forstå problemet, og spurgte om jeg havde læst manualen (det har jeg indtil flere gange :) )
Jeg tager derud forbi i morgen tidligt, så må vi se om de kan løse det.
Berre
Thu 17 Jul 2008, 10:29
Så brugte jeg en time på værkstedet.
De fandt frem til at der sandsynligvis skulle en CD40 i for at det kunne virke.
Den er efter sigende 1700 kr dyrere. Bilen er solgt med radio og eftermonteret Board Computer, så det skal lige forbi sælgeren. Han kommer først tilbage fra ferie om 2 uger.
Er der nogen der kender forskellen på CD30 og CD40?
Kasper
Thu 17 Jul 2008, 15:48
Hej,
Jeg har i dag fået indstalleret et GID display i min corsa, for at kunne få en board computer.
Board Computeren virker fint, men nu kan jeg ikke rette i indstillingerne for radioen.
Når jeg trykker på "Settings" knappen får jeg to menu punkter frem (mener det er Audio og System). Jeg kan så skifte imellem disse to med radioens pil taster, hvor jeg så i højre side af displayet kan se hvilke indstillinger der er under hver menu, men jeg kan ikke finde en knap som "vælger" den enkelte menu!
Når jeg trykker på betjeningsknappen i ventstre side af rettet åbner den bare board computeren. Volumen knappen virker heller ikke, den tænder bare for radioen.
Er der nogen der har erfaring med dette?
Jeg tror muligvis det er en opsætningsfejl fra værkstedet, så jeg ringer til forhandleren i morgen.
Jeg har CD30 og stor board comp. i min tigra, og det virker fint... Men det er så fabriksmont.
Mvh Kasper
Berre
Thu 17 Jul 2008, 20:51
har din CD30 en "BC" og "OK" tast?
Hos forhandleren sagde de at radioen plejede at have disse to ekstra knapper, men de er åbenbart ikke på de nye CD30.
jeg har fundet et billede: http://s3.bilder-hosting.de/img/9FLMF.jpg
min radio har ikke de to knapper for oven.
Kasper
Fri 18 Jul 2008, 14:46
Nej, dem har den ikke - cd sættes ind for oven, og ikke for neden som på den viste - BC knappen er der hvor "piletasten" til højre sidder på den viste....
irmscher
Fri 18 Jul 2008, 14:51
Det har min heller ikke! Nu ved jeg ikek om min radio/boardcomputer er eftermonteret, har dog imidlertid eet stort display og ikke det smalle, så jeg forudsætter bilen er fabriksmonteret med boradcomuteren. Min radio er en CD30 MP3 og ligner den CD30 fuldstændig. Har også "kun" Sound knappen og Settings knappen. Kan styre alt med sound men ikke "Settings". Den manual du har, hvilke radioer dækker den....er der virkeligt ikke eet eller andet sted beskrevet hvordan man indstiller divers ting i "settings" menuen...Ville nu gerne studere den manual lidt (har nemlig ikke den til min)??? En CDC40 Opera har flere watt, en ekstra kanal og 7 bånds EQ. Og hvad nytte skulle det virke....Når man på Sound menuen kan ændre noget, burde man også kunne i settings....?? Kan ikke helt se hvad boardcomp. har med radioen at gøre....??
Til Kasper: Lyder jo godt at dit virker....hvilken "knap" trykker du på for at komme ind i "settings" menuen....???
Kasper
Fri 18 Jul 2008, 15:47
Det har min heller ikke! Nu ved jeg ikek om min radio/boardcomputer er eftermonteret, har dog imidlertid eet stort display og ikke det smalle, så jeg forudsætter bilen er fabriksmonteret med boradcomuteren. Min radio er en CD30 MP3 og ligner den CD30 fuldstændig. Har også "kun" Sound knappen og Settings knappen. Kan styre alt med sound men ikke "Settings". Den manual du har, hvilke radioer dækker den....er der virkeligt ikke eet eller andet sted beskrevet hvordan man indstiller divers ting i "settings" menuen...Ville nu gerne studere den manual lidt (har nemlig ikke den til min)??? En CDC40 Opera har flere watt, en ekstra kanal og 7 bånds EQ. Og hvad nytte skulle det virke....Når man på Sound menuen kan ændre noget, burde man også kunne i settings....?? Kan ikke helt se hvad boardcomp. har med radioen at gøre....??
Til Kasper: Lyder jo godt at dit virker....hvilken "knap" trykker du på for at komme ind i "settings" menuen....???
For at komme ind i "settings" trykker jeg på den knap der hedder "settings". Derefter får du to muligheder frem til venstre, som du skifter mellem med pil op/ned - for at komme ud under punkterne i højre side bruger du pil til venstre / højre, og så pil op/ned for at justere de enkelte punkter... Håber det kan hjælpe!
irmscher
Sat 19 Jul 2008, 15:50
"Pil op og ned"....lyder som om man bliver nødt til at have en CDC40....for jeg har ikke de knapper....kun pil til højre og venstre...??? Men det lyder underligt at man ikke selv kan indstille tid og date etc....+ meget andet som ligger under Steeings menuen.??!!
Kasper
Sun 20 Jul 2008, 21:11
"Pil op og ned"....lyder som om man bliver nødt til at have en CDC40....for jeg har ikke de knapper....kun pil til højre og venstre...??? Men det lyder underligt at man ikke selv kan indstille tid og date etc....+ meget andet som ligger under Steeings menuen.??!!
Her er den jeg har....
http://www.opelaccdb.com/index.php# (vælg tigra + audiosystemer + radioer)
Berre
Sun 20 Jul 2008, 21:21
går ud fra at du mener denne: http://www.opelaccdb.com/scripts/getDetail.php?catno=67%2080%20366
Den er der vist også et billede af i min manual. Der er sjovt nok ikke et billede af min egen i den.
Kasper
Sun 20 Jul 2008, 21:33
går ud fra at du mener denne: http://www.opelaccdb.com/scripts/getDetail.php?catno=67%2080%20366
Den er der vist også et billede af i min manual. Der er sjovt nok ikke et billede af min egen i den.
Nemli ja ! - det er den jeg har, og der er det lige ud af landevejen.....
Men så er jeg jo ikke til meget hjælp....
irmscher
Wed 23 Jul 2008, 11:04
Nej desværre....for den jeg har mangler pil op og ned samt BC knap....Men da vi har købt bilen privat, bliver det lidt svært at klage..... Og ham vi har købt bilen af købte den i Middelfart (som ny)....hvor jeg har mistanke om at de har sat den forkerte radio i. Hvis man kigger i prislisten, så står der, at hvis man har Klimaanlæg så kan man ikke have CD30 MP3. Så jeg har skrevet til Opel Danmark....og venter svar. Må så se om jeg kan vriste en radio ud eet eller andet sted....Nu er klokken/dato dog korrekt og sproget er dansk, så eet eller andet sted må det jo kunne lade sig gøre at "korrigere" i det....med mindre de har gjort det via software/computer...????
irmscher
Wed 23 Jul 2008, 17:26
Nu har jeg fået svar fra Opel Danmark:
Hvis man har elektronisk klimanlæg (dvs. stort GID) skal der bruges en CD30 Mp3 MED en ok knap og piletaster op og ned. Eller en CD40.
Har nu talt med Opel i Middelfart! Skal bare kigge ned til dem, så skifter de radioen U/B. ;-)
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.