PDA

Se fuld version : PPC Tuning

corsa-opc
Sun 22 Jun 2008, 11:20
Hejsa,

Er der ikke en klog fætter eller andre som kan sætte lidt ord på hvad der er af anfalinger både positivt og negativt vedr. PPC tuning og hvad er der af motor garanti - er der noget overhovedet - giver tuning firmaerne garanti på motor ? virker tuningen efter hensigten ? nogen der køre med denne form for tuning nu og kan vi evt. få en opdatering på hvordan det virker både positivt og negativt, hvad skal man være obs på - andet ?

Jeg tænker på PPC Tuning fra bla. BSR Tuning, Utunu fra Landberg.dk eller Lexmaul.de - måske andre ?

Jeg har en Corsa D GSI 2008 som jeg gerne vil have lidt flere kræfter i men......... er meget usikker på hvad jeg skal give mig i kast med - sådan umiddelbart ser den nemmeste løsning ud til at være PPC tuning både økonomisk og gør det selv.

Ser frem til at høre om ovenstående da jeg tror der er flere som gerne vil høre lidt mere om denne form for tuning.

BuzzFuzz
Sun 22 Jun 2008, 15:57
Uden at skulle gøre mig expert så frafalder den orginale garanti fra opelihvertfald normalvis..
Det burde kunne give helt godt med en chip på en turbo bil som din..
Benzinøkonomien vil somregel kun forøges ved høje omdr. og fuld gas kører man normalt kan man sommetider formindske forbruget med en chip..

Og ja vi ser da gerne folk med erfaringer svare det kunne være nice..:D

henrik002
Tue 23 Dec 2008, 09:49
efter sigende skulle du kunne sætte den originale opc box på gsién og vupti gå fra 150 til 193 hk da det jo er samme motor( opcén er bare en gsi der er pumpet.) og hvis der er probler med motoren skifter du blot tilbage til den gamle hvis den skal på værksted. ved dog ikke hvad sådan en fætter koster men hel billig er den nok ikke, held og lykke med det !

Twinelium
Tue 23 Dec 2008, 14:36
Og anden turbo, hele forskellen ligger ikke kun i motorstyringen... Så ved ike om det kan komme til at gå ordentligt.

BuzzFuzz
Thu 25 Dec 2008, 21:41
Har også læst mig frem til flere steder at der også er en anden turbo på OPC modellen..

A M B
Fri 26 Dec 2008, 11:20
Jeg er forvirret... Kan du kombinere PPC tuning med den boks du allerede har monteret?

Og når du nu har tunet bilen til 225 hk, omfattet af garantien, hvorfor så udfordre skæbnen ved at gå yderligere til den?

Måske kan du presse mere ud af motoren, men da du allerede har set en 50% forøgelse uden at skifte fysiske dele, så tror jeg de fleste eksperter vil se sig enige i min vurdering af, at du skal konsentrere dig om at opgradere motorens interne dele, før du forsøger at få den til at arbejde yderligere.

corsa-opc
Fri 26 Dec 2008, 14:33
Sådan lige for at sætte tingene i rette perspectiv så har jeg ikke startet denne tråd op igen da jeg har den tuning jeg skal bruge på min GSI nemlig EDS-Tuning med 225hk og et momemt på 330nm og dette fungere mere en rigeligt til mig !

http://www.corsa-gsi.dk