PDA

Se fuld version : Ipod og orig. AUX-stik

JAW
Thu 27 Mar 2008, 09:18
Hey,

jeg har fået min diesel Sport'er, og den har bl.a. også et AUX stik til Ipod'en. Jeg har så købt en kabel med jackstik i begge ender, men det virker ikke helt overbevisende.

Jeg kan godt høre musikken, men kan ikke skifte sang via rattet eller læse sangtitel i det store display. Har jeg fået et forkert stik eller er det bare sådan, det fungerer? ;(

Mvh Jesper

A M B
Thu 27 Mar 2008, 11:11
Et jack stick overfører kun lyd, intet andet.

Skal du kunne bruge ratfjernbetjening og display, så skal iPoden tilsluttes digitalt. Det må du ned og høre din Opel mand om radioen understøtter, men det ville overaske mig meget hvis dette er tilfældet.

CDTi
Thu 27 Mar 2008, 11:39
Der findes flere IPod "Add-on" produkter til Blaupunkt (som din CDXX XXX er).

Bla. Bluetooth, USB etc. Det er nok vejen frem...

JAW
Thu 27 Mar 2008, 11:40
Okay, så vil jeg da lige tage fat i Opel og høre, om de har kendskab hertil.

Takker!

Adaptech.dk
Tue 28 Jul 2009, 10:49
Så er der ''langt om længe'' kommet nye Can-Bus styrede adaptere til Opel's CD30 MP3 radioer. Der kan vælges mellem 2 typer adaptere

Gateway 100 med iPod + AUX tilslutning
Gateway 300 med iPod + USB + AUX tilslutning

begge adaptere er kompatible med alle CD30 MP3 radioer som er forberedt for AUX tilslutning (radioer produceret efter 07/2007) - Begge adaptere understøtter styring af iPod/iPhone fra radio og ratbetjening, med fuld ID3 tekst i radioens display og understøtter opladning af alle iPod modeller inkl. nyeste iPhone, iTouch og Nano 4G. Gateway 300 understøtter desuden USB enheder som memory sticks, 2,5'' harddisk o.lign.

Plug & Play tilslutning.

Kan indtil videre bestilles via...
http://www.ipodyourcar.dk/icelink/icelink_valg.asp?bvalg=Opel#

Billeder fra installation hos Opel kan ses her...
http://www.ipodyourcar.dk/opel/

henrik002
Tue 28 Jul 2009, 15:18
hmmm ville have interesse hvis jeg var pjattet med at få dårligere lyd i bilen ! jeg holder mig til CDèr, komprimeret lyd sucks\\o/ps vær meget opmærksom på at du ved mont/afmont af Ipod/mp3 mv. skruer helt ned på vol. eller skifter kanal,ellers da du risikerer at sprænge dine højt.

henrik002
Tue 28 Jul 2009, 18:00
man sprænger højtalere ved at hive jackstik ud mens forstærkeren er tændt på source. hvis den står på for høj vol. Ellers ingen problemer, er bare ikke fan af komprimeret lyd !