PDA

Se fuld version : 2 hurtige omkring min corsa 1,7 diesel.

dsshaft
Wed 12 Mar 2008, 19:52
Første spørgsmål:
Hvor langt går jeres på literen?
For har lige målt min til kun og kører 13 km/l, hvilket jeg syntes er alt for lidt.
Det skal sige, at jeg ikke har køret mormor kørelse, men jeg har bestemt heller ikke givet den maks gas, har kørt almindelig. min kørelse har primæt været by kørelse.

Andet spørgsmål:
Kan man ikke slå den BIP tone fra som kommer hvis man ikke har sele på?
(Gider ikke hører nogen komme med et indlæg om at man skal kører med sele og det er for ens egen skyld)

Mvh Hilsen Danny

Twin
Wed 12 Mar 2008, 21:32
Altsa jeg har jo en 1,2 16V og jeg kører 14 ved by kørsel og en 15-17 stk. ved motorvej/landevej,,,, Men ved ikke om det er sammenligneligt med en diesel...

Tror ikke bib tonen kan fjernes,,, tyskerne er jo næsten lige så tossede som svenskerne på det punkt...

BuzzFuzz
Thu 13 Mar 2008, 10:49
Har set et gammelt trick et sted hvor man finder højtaleren eller hvad der nu sider der fylder den med silicon og så skulle den klappe kaje.. he he.. (y)

CDTi
Sun 16 Mar 2008, 09:30
1. Min CDTi 90 Sport går altid over 20 km/L (Jeg køre meget på landevej)
Rekorden er 26,7 km/l fordel over en tankfuld.
Men, men den turbo den har kan man også få den ned på 4 km/L ^^)
Det er mit indtryk at fartpilot og 17-1800 o/min er vejen til god brandstoføkonomi.

2. Nej, det er ikke for din skyld du skal kører med sele. For ½ år siden var jeg ud og samle to smarte fyre op, som kørte uden sele - og havde tagen den frontalt ind i en lastbil, hvorved de blev kastet ud af bilen - så gør det, for vi andres skyld!

Luki
Sun 16 Mar 2008, 11:55
1. Min går indtil videre ca. 16 km/l ved normal blandet kørsel.

2. Hvis du har lidt tålmodighed, stopper bipperiet efter et nogle minutter, også er det kun advarselslampen der lyser.

dsshaft
Sun 16 Mar 2008, 18:04
Ja tror måske også bare lige den skal køres lidt til, den har gået 4000 km nu og nu er vi oppe på ca 15 km literen :)

Jeg kører faktisk altid med sele med mindre jeg lige skal rykke rundt på bilen ude på vejen så de andre biler kan komme op eller ned ad indkørlsen. syntes bare det en skide kedelig lyd (hvilket jo er meningen) men kunne godt bare leve med den blinkede :)

Bart
Mon 23 Jun 2008, 13:43
Ang. bippen..

Nu er jeg selv udlært opel Mekaniker, og det KAN slås fra..

Hvor fra i landet kommer du fra?? Fordi jeg ved godt hvordan dette kan slås fra..

Du kan vælge om du vil slå det hele fra eller kun lyden eller kun lampen..:) Alt er muligt

Opel er en Genial bil..:)

Send mig en PB

-Bart