PDA

Se fuld version : Corsa A Pickup

FrederikHH
Wed 16 Jul 2003, 16:42
Hey...
Ja, ved ikke helt hvorn' jeg skal starte, men nogen der ved hvor man finder en Corsa A Pickup - i Tyskland? Eller hvor f' finder man sådan en henne og hvad er det for en bil...? Ville frygtelig gerne lave et projekt med sådanne en... men kan hverken finde bil eller info om den...
Håber nogen kan hjælpe... :?: :!: :?:
På forhånd tak...
[/img]

Klaus S
Wed 16 Jul 2003, 17:08
Jeg synes det kunne være alt for fedt. Jeg tænder nemlig selv lidt på måske at kunne ha fundet på at lave en Corsa A Pickup. Det er bare en alm corsa der bliver brugt, som bliver stivet lidt af i vangerne og div steder. Også skære de den bare over i taget, og hen langs under de bagerste sideruder. Og bygger en blade med en rude i, til at være skillevægen bag føresæderne. Nok et stort projekt, men et seriøs fedt projekt :twisted: :twisted: 8) :wink:

FrederikHH
Wed 16 Jul 2003, 23:03
Ok, der kan man bare se... :smile:

Er det et projekt som overhovedet kan lade sig gøre til en fornuftig pris her i DK - hvad ville I tro, det ville rende op i sådanne en ombygning?
Med lidt finger snilde og et par gode venner med hænderne rigtig skruet på og maskin erfaring, kan man så selv udføre det, tror I - eller skal man have prof hjælp? Det har jo også meget med prisen at gøre...

Kan den så indregistreres på gule plader, når det er en pickup - eller skal den stadig kunne have en euro palle i bund areal bag i...?!?

Håber der sidder nogle kloge hoveder der ude som ved lidt om det...
På forhånd tak...

Martin GSI_16V
Thu 17 Jul 2003, 08:16
[8] HMMMM [8]

Skummelt projekt i har gang i der 8) 8)
Det bedste at gøre er at finde en et eller andet sted i verden der har fået sin godkendt så i kan købe en kopi af hans godkendelse og bygge en magen bil magen til hans 8)
Ellers er der ikk andet at gøre end at bygge to fuldstændig ens biler så teknisk institut kan lave en Crash test med den ene det koster vist omkring 25K så vidt jeg husker :x :x
Så hvis i kan finde en der har gjort det så er det langt det billgste hvis i kan købt hans papirer :smile: :smile:

Martin GSI_16V
Thu 17 Jul 2003, 08:17
8) Håber ikk jeg tog modet helt fra jer for det er helt sikkert et fedt 8) projekt

FrederikHH
Thu 17 Jul 2003, 09:04
Det er jo netop fordi jeg har set sådanne en på nettet op til flere gange, så vidt jeg husker, så også under galleriet her på corsasport.dk - men ellers er der slet ikke andre muligheder...?!? Jeg kunne sagtens finde andet at bruge de 25K på nemlig... :?

Hvis ikke der kommer andre forslag eller andre erfaringer eller anden viden - så må projektet nok meldes for afsluttet, da jeg ikke lige har mod på at bygge to modeller, og crash teste... Og det med at finde en af dem ude i verden som har lavet sådanne et projekt før, det er bok ikke så let...

Men andre forslag, så kom endelig med dem... 8-[

Klaus S
Thu 17 Jul 2003, 09:24
Jeg vil nok synes det ville være en go ide at køre ud til din lokale synshal, og høre hvad de siger. Og så få en snak med Told&Skat.

Men hvad angår tid og penge på projektet, så tager det nok lidt tid og en del penge, og nok en del erfaring med en svejser, for at kunne føre det gejle projekt ud, her i lille SKOD danmark.. :sad: :?

Men hvis du ikke er bange for en udfordring, og har tid / stedet / penge, så ville jeg sku springe ud i det.... 8)

Klaus S
Thu 17 Jul 2003, 09:32
Er det den her Corsa A pickup du tænker på. Det er desværre en der er ændret via computer, fra en alm corsa..

www.corsasport.dk/forum/album_page.php?pic_id=529

Martin GSI_16V
Thu 17 Jul 2003, 09:35
Her er lidt inspiration :roll:
Jeg syntes at du skal prøve at kontakte den hjemmeside og høre om du kan komme i kontakt med ham der har lavet den her 8)

http://www.corsasport.dk/forum/album_pic.php?pic_id=529

FrederikHH
Thu 17 Jul 2003, 10:12
Hold da k' - nu du siger det, så kan man tydeligt se på billedet at det er lavet ved computer hjælp, se bare på stakittet bag ved bilen... Andre der har billeder liggende - det røde computer billede, det er her fra galleriet på siden... ikke...?!?

Ellers tak for hjælpen...

Martin GSI_16V
Thu 17 Jul 2003, 10:15
Det er Sgu da rigtig :evil:
Øv Øv :evil:
Ja det er den her fra siden
Var lige inde og finde orginalen :evil:
http://www.corsa.tuning.info.pl/images/cpumods/b009a.jpg

Martin GSI_16V
Thu 17 Jul 2003, 10:37
\:D/ Den her ser mere Ægte ud \:D/

http://www.corsa.tuning.info.pl/images/zdjecia/big211.jpg
http://www.corsa.tuning.info.pl/images/zdjecia/big212.jpghttp://www.corsa.tuning.info.pl/images/zdjecia/big213.jpg

Klaus S
Thu 17 Jul 2003, 10:46
Ja den sorte er ægte nok ser det ud til.
Jeg har læst på et engelsk forum, om et firma i england der laver komplette ombygningskit til både Pickup og Cabrio.. Det sucks bare at jeg ikke kan huske hvad det var for et forum og hvilket firma der var snakke om. :cry:

Martin GSI_16V
Thu 17 Jul 2003, 10:54
Læg så den "HJERNE" i blød :P

Det kunne være sejt at få et kit der var klar til montering og godkendt

FrederikHH
Thu 17 Jul 2003, 11:27
Yaaarh - nice... helt rigtigt, den ser sq' ægte ud... Ja, prøv lige smid hjernen i svingninger, det ville være fedt hvis du kunne huske hvor det var... :smile: :smile: :smile:

FrederikHH
Thu 17 Jul 2003, 11:29
Det må da også være rigtigt nok med at der findes komplette ombygnings kit, da man jo har set en del af disse her på nettet... :?: :!: :?:

Kunne være sjov og vide om der fandtes sådanne en i DK... :lol:

Klaus S
Fri 18 Jul 2003, 09:38
Jeg tror ikke du skal regne med at der kører en pickup rundt her i dk.

Jeg har lige skrevet på et Corsa A / Nova forum i england som jeg også er medlem på, at jeg ledte efter det firma der lavede de Kit's til at lave en alm corsa om til pickup eller cabrio. Så er det bare vente og se hvad der bliver svaret tilbage. :smile:

Klaus S
Fri 18 Jul 2003, 20:35
Jeg har desværre ikke fået nogen positive svar fra det engelske forum endnu.

Men jeg fandt et pic af en engelsk Corsa A Pickup, som jeg har lagt op i albums.. :smile:

FrederikHH
Sat 19 Jul 2003, 12:39
Ok - lækkert du gider prøve... Hvis du vil skrive en gang, hvis du skulle få et svar... :smile:

Så ville jeg da blive møj glad...:-)

På forhånd tak...

Klaus S
Sun 20 Jul 2003, 10:00
Hejsa så lykkedes det mig at huske hvor det var man kunne købe det kit.. Det var ikke i england, men tyskland. Gå ind under katalog, også ned til cabrio umbau, der er der både kit til at lave en corsa om til cabrio og pickup. Og det fede ved det hele, er at et pickup kit koster kun 750 Euro.. :smile:
www.hipo-autotechnik.de

FrederikHH
Sun 20 Jul 2003, 10:11
Overdrevent dejligt.... Det var sq´fedt... Lover at give lyd fra mig, hvis dette projekt bliver til noget i den nærmeste fremtid...
Det er da også forholdvis billigt.... nam nam...

Tak for hjælpen...

Klaus S
Sun 20 Jul 2003, 10:32
Det var sku så lidt du. Håber at det bliver til noget :twisted:

Martin GSI_16V
Mon 21 Jul 2003, 09:51
Nice Nice

Glæder os til at se vidunderet når du bliver færdig :twisted: :twisted: :twisted:

Martin GSI_16V
Mon 21 Jul 2003, 10:51
Nu har vi snakket så meget om A'er Pick up
Så faldt jeg over den her på nettet er det ikk en b'er der har faet samme tur???
http://www.corsasport.dk/forum/album_pic.php?pic_id=930

Klaus S
Mon 21 Jul 2003, 10:54
Ikke helt.. Man kan sku købe en B'er pickup i nogen lande... 8) Der er også lagt en del pics op af nogen B'er pickup's i albummet.. :smile:

Martin GSI_16V
Mon 21 Jul 2003, 10:57
Okay dem har jeg ikk set :oops:
Det kunne da være for sejt med sådan en på danske plader 8)

Klaus S
Mon 21 Jul 2003, 11:04
Ja jeg gad sku også seriøs godt at ha sådan en A'er pickup eller en B'er pickup.. Der er lidt respect over at ha noget som ingen andre har.. 8)

FrederikHH
Mon 21 Jul 2003, 11:50
Ja, nemlig, det er lidt sjovere at have noget alle andre ikke har... :lol:

Og ja, B pickup'er kan købes i udlandet... Er begyndt at regne lidt på hvad sådan en ombygning løber op i... det er altså ikke for sjov, selvom kittet "kun" koster 750 Euro, så er der altså en del udgifter til selve ombygningen, og så er der lige det med papirer på bilen - vi har jo snakket om crash test o.s.v. - hvis projektet overhovedet skal være muligt, så bliver man nok nød til, som I har sagt, at finde en som har lavet det samme og få hans papirer...

Nu må jeg se, det kunne være et sjovt projekt - men hvis det er så dyrt at man kan lave væsentligt federe ting til de samme penge med en alm. corsa A, så skal man nok lige overveje det en ekstra gang... :wink:

Fryguy
Mon 21 Jul 2003, 13:55
Der står på siden at cabrio ombygningen er med TÜV, så jeg tror da egentlig at det er pick-up'en også... Men jeg er ikke helt sikker... Ellers så skriv en mail til dem og hør dem ad... Der må da næsten være det, ellers ville de vel ikke sælge det som et kit?? For så må der jo være andre der har gjort det også... :wink: :?:

Klaus S
Mon 21 Jul 2003, 16:24
Ja du har ret.. Hvis man får en TüV godkendelse med, så skulle der ikke være noget problem med at få den synet som pickup..