PDA

Se fuld version : Færre hk med remus bagpotte

chrisfreddie
Fri 29 Feb 2008, 16:31
Har monteret en remus power sound bagpotte på min 1,2. Det føles som om at bilen trækker dårligere end før. Går ud fra det er noget med modstanden der er blevet for lille? Kan jeg gøre noget ved potten eller skal jeg skifte tilbage til den gamle? Det ville jeg helst undgå med de mange penge jeg har brugt...

Kim L.
Fri 29 Feb 2008, 21:00
det kan være fordi den ikke kan komme af med luften hvis du ikke har åbnet spjældet helt... så er der jo næsten for meget modstand i udstødningen og kan ikke komme af med det hele...

Thomasc
Fri 29 Feb 2008, 21:58
(y) Hej det er kan være at der er forlille modtryk i din nye potte dvs.
At der ikke er nok modstand i din udstødning :roll:

Mvh Thomas

chrisfreddie
Sat 01 Mar 2008, 00:36
Spjældet er helt åbent. Har også prøvet at lukke det helt men hjalp ikke. Kan jeg gøre modstanden større på en eller anden måde?

Dengang jeg rodede med scootere kunne man komme ståluld i udstødningen for at skabe modstand, måske kan man også på biler?

A M B
Sat 01 Mar 2008, 01:22
Tror nærmere det skyldes dit luftfilter end din udstødning.

Jeg ville ikke mene at en ny bagpotte kan påvirke ydelsen i nogen retning, medmindre den ligefrem er helt tillukket.
For lidt modtryk kunne jeg forstå med et komplet 2,5" system uden kat. Men det opstår altså ikke pga en ny afgang.

Så på med din originale filterkasse igen og se om ikke det ændrer sig til det positive.

Og mht. ståluld i udstødningen... tjah, som tidligere nævnt har jeg aldrig været imponeret over Remus, men at man ligefrem skulle kunne forbedre deres potter med ståluld synes jeg er en ret grov tilsvinning. Foruden at være en pænt søgt løsning.

Husk også på at en ny udstødning jo skal brændes godt igennem før den yder sit bedste.

chrisfreddie
Sat 01 Mar 2008, 02:05
Jeg prøver at skifte til originalt luftfilter. Har ellers hørt så mange steder at et k&n skulle give lidt ekstra?

BuzzFuzz
Sat 01 Mar 2008, 19:58
Jeg prøver at skifte til originalt luftfilter. Har ellers hørt så mange steder at et k&n skulle give lidt ekstra?I nogle tilfælde er det også muligt men i andre tilfælde kan det også virke modsat dette gælder også for udstødningen..

henrik002
Fri 23 Jan 2009, 08:51
en firtakts motor skal ikke bruge modtryg tværdigmod jo nemmere den kommer af med udstødningen jo bedre, det, forholder sig helt anderledes med en totakts motor så det har intet med modtryg at gøre, jeg tror også det er fordi dit spjæld på remus potten står på min. og derved ikke kan komme af med udstødnings gasserne. ps ville aldrig selv montere k&n da mange har oplevet at det ødelægger luftmængde måleren til trods for de siger det ikke gør, og det er en større videnskab at få ledt den kolde luft til filteret men prøv evt. med power blanket og sørg for at undersøge hvordan man montere det korekt da du ellers mister flere hk end du har opnået med k&n pga. varm luft.

banditten78
Fri 23 Jan 2009, 20:00
Modtryk en ganske fin forklaring:
http://www.miata.net/garage/KnowYourCar/S4_Back.html

BuzzFuzz
Sat 24 Jan 2009, 00:07
en firtakts motor skal ikke bruge modtryg tværdigmod jo nemmere den kommer af med udstødningen jo bedre, det, forholder sig helt anderledes med en totakts motor så det har intet med modtryg at gøre, jeg tror også det er fordi dit spjæld på remus potten står på min. og derved ikke kan komme af med udstødnings gasserne. ps ville aldrig selv montere k&n da mange har oplevet at det ødelægger luftmængde måleren til trods for de siger det ikke gør, og det er en større videnskab at få ledt den kolde luft til filteret men prøv evt. med power blanket og sørg for at undersøge hvordan man montere det korekt da du ellers mister flere hk end du har opnået med k&n pga. varm luft.Kan kun sige at dette ikke er helt korekt.....

banditten78
Sat 24 Jan 2009, 16:29
BuzzFuzz: Det er for billigt sluppet :D så sakl du lige uddybbe...

BuzzFuzz
Sun 25 Jan 2009, 12:22
BuzzFuzz: Det er for billigt sluppet :D så sakl du lige uddybbe...Det er sku svært at forklare men vil da prøve.. starter sikkert en diskotion med div. kloge hoveder men så tager jeg den med..
eehhmmm.. prøver.. uforbrændt blanding vil blive trykket tilbage gennem udstødningsventilen inden den når at lukke og du får bedre udnyttelse af blandingen faktisk det samme som en 2 takt.