Se fuld version : Lav din egen can-box
chrisfreddie
Wed 13 Feb 2008, 22:43
Har haft nogle problemer med mit Xenon lys som jeg har spurgt til i forumet. Fik at vide at jeg skulle invisterer i en can box. Men hvorfor bruge 200 kr når man kan klare det for næsten igen penge...
Efter at have læst lidt om can-bus på nettet fandt jeg frem til at den indeholder en modstand som erstatning for pæren, således at can-bus'en "tror" der sidder en pære i systemet.
Det man kan gøre istedet er at sætte en modstand parallelt med relæet.
Jeg har brugt en på 500 ohm. Men kan evt. prøve at sætte en mindre på.
Har uploaded et par billeder, samt en tegning så man kan se hvordan jeg har gjort.
Håber det kan hjælpe.
BuzzFuzz
Thu 14 Feb 2008, 08:30
nice lad os høre om det virker i længden...
Man skal vel bare måle modstanden i de orginale pære osv og trække Xenon lysets modstand fra men hvor meget på den vige fra den org. modstand osv.. tænker på at når en pære bliver varm bliver modstanden jo størrere..
chrisfreddie
Thu 14 Feb 2008, 12:13
Jeg har ikke så meget styr på alt det el. Min far var engang elektriker så han forklarede mig en masse jeg ikke helt forstod. Men du har nok ret hvad angår ændring af modstand i en pære når den bliver varm. Det virker ihvert fald i min bil.
BuzzFuzz
Thu 14 Feb 2008, 19:53
Jeg har ikke så meget styr på alt det el. Min far var engang elektriker så han forklarede mig en masse jeg ikke helt forstod. Men du har nok ret hvad angår ændring af modstand i en pære når den bliver varm. Det virker ihvert fald i min bil.Det er ok men lad os høre hvis der bliver noget du skal have ros for guiden.. (y)
Lokkeblomst
Tue 19 Feb 2008, 17:44
Hmm can bus er et digitalt signal som computer bruger til at snakke sammen over. det er dybestset 2 ledninger der er snoget for at forstærkesignalet. det vil sige at hver gang der kommmer et positivt signal i den ene ledning så kommer der en præsis efterligning bare i et negativt signal. på biler i dag kan der være mange computere i en bil. jeg ved i nolge WV'er køres der canbus signal ud til lygterne. så sakl man kun trække 4 ledninger ud til hver lygte. 2 canbus en stel og en plus.
så jeg ved ikke om man kan kalde den canbus?
A M B
Tue 19 Feb 2008, 18:55
Tror du har misforstået noget. Corsa D kører med canbus til lygterne og det spiller ikke 100% med eftermonteret xenon. Det Chrisfreddie har konstrueret er så en måde at løse dette problem.
Lokkeblomst
Tue 19 Feb 2008, 19:11
ja det har jeg så! troede nemlig det var gennerel man kunne bruge det der.. så har vi vist alle med :)
Lokkeblomst
Tue 19 Feb 2008, 19:53
ja det har jeg så! troede nemlig det var gennerel man kunne bruge det der.. så har vi vist alle med :)
BuzzFuzz
Mon 23 Nov 2009, 18:24
Så fik jeg indkøbt lidt af det fornødne grej, det er faktisk ikke ligetil at opdrive en MP3-afspillere, med en line-in, det lykkedes dog at finde enCreative zen. Derefter ind til Brinck elektronik og hente lidt modstande mm. Så skal det bare loddes sammen med en gammel cykelcomputer, når jeg får lidt tid. Er der nogen der har fået det til at fungere????SesW00T..!!!! :?
tror det her er spam men lad os nu lige se..
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.