PDA

Se fuld version : Fælge størrelse

chrisfreddie
Thu 07 Feb 2008, 11:47
Hej, igen

Hvis i helst er fri for mine mange spørgsmål må i endelig skrive det.

Men spørgsmålet går på hvor store fælge jeg kan sætte på corsa'en. Jeg har bestemt mig for OZ Ultraleggera Cup som fås i 15-18''. Jeg kunne godt tænke mig 17'' eller 18'', men vil de så kunne passe med nogle lavprofil dæk på? Vil de evt støde på særmen eller støddæmper?

Er klar over at det varierer fra fælg til fælg, men hvis i har nogen ide om det kan lade sig gøre så skriv endelig.

A M B
Thu 07 Feb 2008, 11:55
Du kan sætte 19" på din Corsa D og stadig sænke den uden problemer. Så skal du nok også bare forvente at køre med nyrebælte for at holde dine organer på plads.

Bare husk at få købt fælgene i den rette indpresning, det er næsten mere afgørende end diameteren.

BuzzFuzz
Thu 07 Feb 2008, 12:07
Hej, igen

Hvis i helst er fri for mine mange spørgsmål må i endelig skrive det.

Forumet er til for spørgsmål....

Men brug gerne søgefunktionen inden i poster måske er svaret herinde i forvejen... (y)

chrisfreddie
Thu 07 Feb 2008, 12:13
Hvad er det nu lige det er og hvordan kan jeg se om det er den rette?

Twinelium
Thu 07 Feb 2008, 12:54
Se super linket her: http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp

Det burde forklarer det meste, men grundlæggende så er det hvor på navet at fælgen bliver monteret, i forhold til fælgens center (i breden)

Men 18" kan sagtens gå, kører jeg selv på, og sænket 50/40 giver det ikke problemer, men 19" og mere sænknig kan sagtens lade sig gøre...

Se evt. under mit projekt for billeder af bilen med 18" (jeg vil ikke anbefale mindre, da det godt kan komme til at se for småt ud)