PDA

Se fuld version : Irmscher front grill

chrisfreddie
Tue 05 Feb 2008, 12:46
Hej igen,

Har bestilt en irmscher front grill hos min lokale opel butik. Jeg snakke lidt med dem om montering og de mente at man skulle pille hele fronten af bilen. Har set at de fleste herinde med en d model har skiftet deres grill ud. Er det til at skifte den eller skal man have et værksted til at gøre det?
Hvis der evt. er nogle fif til montering vil jeg meget have dem (y)

På forhånd tak
Christopher

Twinelium
Tue 05 Feb 2008, 17:36
Altså jeg monterede selv min, og du behøver ikke at pille fronten af, du kan sagtens skære ud til fronten når det sidder monteret...

Men der følger en manual med når du får fronten, og hvis du bare følger den, så er der ingen problemer i det...

Monterede min egen på en times tid, og tro vi gjorde det nåede hurtigere da vi lavede min brors... Men jeg vil dog anbefal dig at finde en bajonet sav, inden at du går igang, så er det væsentligt nemmere...

chrisfreddie
Tue 05 Feb 2008, 19:48
Hmm, når du siger skære så bliver jeg lidt nervøs :S Er den ikke skruet fast? Men som du skriver står det vel i medfølgende manual hvordan og hvorledes?

Twinelium
Wed 06 Feb 2008, 08:48
Hmm, når du siger skære så bliver jeg lidt nervøs :S Er den ikke skruet fast? Men som du skriver står det vel i medfølgende manual hvordan og hvorledes?
Intet er skruet fast på Corsa D - du skal selv save/klippe et hul der hvor fronten skal ind og sidde (og ja man føler sig dum når man står og splitter en 3 mdr. gammel bil ad)

Men det er nu ikke noget at være nervøs for, jeg er revisor og er alt andet end Handy, men det var ingen udfordring at sætte grillen i..

Opelfreak
Mon 25 Feb 2008, 01:18
Hvis det stadigvæk har interresse, kan jeg sende dig en monteringsmanual til dig via email.

chrisfreddie
Mon 25 Feb 2008, 10:01
Mange tak for tilbudet, men der fulgte en manual med selve pakken.

Tomcat27
Tue 25 Mar 2008, 16:58
Hej, jeg vil gerne se den maual. for selv leveret min 125 Hk CDTI´er i morgen i sortmetal, og den front vil pynte meget. hvor kan den købes, og hvad koster den ?

Twin
Tue 25 Mar 2008, 22:26
Hvis du vil spare et par hundred og taler tysk så ring til Opel Flensburg, Thompsen GmbH, der købte jeg min nede og hentede den da vi alligevel var i Flensburg og hente proviant.

Tomcat27
Wed 26 Mar 2008, 01:12
og hvad koster den så der ?

Twinelium
Wed 26 Mar 2008, 09:33
se evt. irmscher.de det er jo dem der sælger dem..