PDA

Se fuld version : Xenon lys

chrisfreddie
Mon 04 Feb 2008, 15:28
Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at få noget xenon lys på corsa'en. Jeg ved ikke rigtig noget om det, så mit spørgsmål gå på hvordan det fungerer.

Skal det installeres specielt eller kan man genbruge de gamle fatninger(eller hvad det nu hedder)?
Er der specielle kits til hvert bil mærke og hvad betyder 10000k og 6000k?

Er det lovligt?

Håber i kan hjælpe.

Twinelium
Mon 04 Feb 2008, 18:24
Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at få noget xenon lys på corsa'en. Jeg ved ikke rigtig noget om det, så mit spørgsmål gå på hvordan det fungerer.

Skal det installeres specielt eller kan man genbruge de gamle fatninger(eller hvad det nu hedder)?
Er der specielle kits til hvert bil mærke og hvad betyder 10000k og 6000k?

Er det lovligt?

Håber i kan hjælpe.
Hej,

inden du kaster dig ud i xenon eventyret, så vil jeg anbefale at læse inde under midt projekt.. JEg har nemlig pillet mit xenon af igen, da jeg ikke kunne få det til at virke ordentligt, da xenon ikke kan arbejde sammen med bilens can-bus.

Jeg har dog efterfølgende set, at der er nogen som er begyndt at sælge can-bus styringsboxe til eftermonteret xenon, men lige på stående fod kan jeg ikke huske hvor at jeg så det.. Men prøv at søg lidt rundt efter det..

Og til dine andre spørgsmål, så nej, det er ikke lovligt, og bliver det aldrig nogensinde - men jeg kørte med det i et halv års tid, og 1,5 år på min gamle bil, og blev aldrig stoppet, da politiet ikke ved at corsa ikke kommer orginalt med xenon.. Og af farver ville jeg personligt vælge 6.000K, da det giver den mest klarer farve, men det kommer jo an på hvilken farve du vil have det.. Da Kelvin antallet er et udtryk for farvetemperaturen.

Du skal undersøge hvilken fatning din bil har (H7) også bestille et sæt med den fatning, så passer det lige i lampen...

Håber dette hjalp dig lidt videre, ellers må du spørge igen..

Kim L.
Tue 05 Feb 2008, 22:49
can-bus adapter kan købes ved www.hifispeed.dk til den nette sum af 200 kroner...

chrisfreddie
Thu 07 Feb 2008, 08:53
Så har jeg installeret xenon, men der er et problem med relæ'et der styrer lyset. Det er sat på den gamle ledning til lyset og fungerer fint med moteren slukket. Men når den er tændt summer relæet hele tiden, som om det slår til og fra hele tiden. Men der er dog konstant lys på.

Hvad kan jeg gøre?

Twinelium
Thu 07 Feb 2008, 09:44
Så har jeg installeret xenon, men der er et problem med relæ'et der styrer lyset. Det er sat på den gamle ledning til lyset og fungerer fint med moteren slukket. Men når den er tændt summer relæet hele tiden, som om det slår til og fra hele tiden. Men der er dog konstant lys på.

Hvad kan jeg gøre?
Start med at læse hva mig og Kim har skrevet, og prøv så at investere i et par can-bus bokse til at styre det emd, jeg tror det vil løse dit problem, men ved det ikke, da jeg aldrig selv nåede at eksperimentere med det..

Hva farve valgte du så? Og må vi snart se nogle bilelder af dit vogntøj??

chrisfreddie
Thu 07 Feb 2008, 11:21
Jeg ligger gerne billeder ind, men synes ikke det er det værd når bilen stadig næsten er standart.
Når jeg har fået monteret min Irmsher front grill, Remus udstødning og K&N 57i Performance kit så kommer der billeder.

Det er nok nogle dumme spørgsmål jeg stiller, men jeg er helt ny inden for biler.

Jeg har valgt 10000k Xenon

Twinelium
Thu 07 Feb 2008, 12:56
Jeg ligger gerne billeder ind, men synes ikke det er det værd når bilen stadig næsten er standart.
Når jeg har fået monteret min Irmsher front grill, Remus udstødning og K&N 57i Performance kit så kommer der billeder.

Det er nok nogle dumme spørgsmål jeg stiller, men jeg er helt ny inden for biler.

Jeg har valgt 10000k Xenon
Det var blåt, men også en rigtig fed farve ;-)

Men sig lige til når du har monteret det hele, vil godt vide om det Giver noget lyd med K&N filter (hvilken motor har du) og hva garantien siger til det, da det jo er et oliebaseret filter. For overvejer selv at montere et her til sommer nemlig...

chrisfreddie
Thu 07 Feb 2008, 14:47
Det er en 1.2. Har ikke lige tænkt på det med garantien må jeg indrømme. Håber da ikke min motor tager skade af det? Der står på dot-e.dk at :

"Garantien på bilen kan ikke bortfalde, fordi du bruger et uoriginalt luftfilter. Særligt ikke, da K&N Filteret opfylder alle fabrikkers krav til filtreringsevne, og dermed beskytter din motor lige så godt, eller bedre, end det originale filter"...osv.

Twinelium
Thu 07 Feb 2008, 16:32
Ja ja, men én ting er hvad dot-e skriver, noget andet er praksis..

Tror forresten også kun det er deres indlægsfiltre, som den der sætning hentyder til, men 57i som du vil montere er jo et keglefilter, og eftersom det er oliebaseret, så kan det godt skabe lidt problemer med luftmassemåleren - men igen, det er bare ting jeg har hørt rundt omkring - så ved ikke om det har hold i sandheden.

En ting er da bare sikkert, det ville da være øv at gå glip af garantien, bare fordi man sætter et filter på...

n0Rb
Thu 07 Feb 2008, 18:02
www.xenonkits.dk sælger som de eneste Xenonsæt til biler med Can-bus, så det ville klart være at foretrække istedet for at installere en 2.parts genstand.

Og jo Xenon kan godt være lovligt, hvis bilen i forvejen er monteret med lygtespulere og automatisk højdejustering, hvis ikke som på en Corsa B, ja så er svaret nej!

Har selv haft 10000k & 8000k, men ville pt. hellere vælge at købe PT thunder pære. Det er en halogen pære der lyser op "næsten" som Xenon, med det blå hvide skær, og så koster det kun 200kr. Fås både som 55w & 100w, hvor sidste ikke er at anbefale da det kan smelte dit originale ledningsnet.

BuzzFuzz
Thu 07 Feb 2008, 19:24
Ja ja, men én ting er hvad dot-e skriver, noget andet er praksis..

Tror forresten også kun det er deres indlægsfiltre, som den der sætning hentyder til, men 57i som du vil montere er jo et keglefilter, og eftersom det er oliebaseret, så kan det godt skabe lidt problemer med luftmassemåleren - men igen, det er bare ting jeg har hørt rundt omkring - så ved ikke om det har hold i sandheden.

En ting er da bare sikkert, det ville da være øv at gå glip af garantien, bare fordi man sætter et filter på...Vil sige det sådan at der bliver ingen problemer med din motor med et KN filter nægter jeg at tro og skulle der ske noget sætter man da bare det orginale filter i igen og kører den til opel.. (y)

Twinelium
Thu 07 Feb 2008, 19:44
www.xenonkits.dk sælger som de eneste Xenonsæt til biler med Can-bus, så det ville klart være at foretrække istedet for at installere en 2.parts genstand.
Det var sjovt nok deres sæt som ikke fungerede sammen med min can bus - da deres svar er en lille kondensator som holder på strømmen - og det virker desværre ikke i længden. Det var derfor at jeg dengang købte deres dyre sæt, men nej det virkede ikke.

n0Rb
Thu 07 Feb 2008, 22:54
Skuffende :(

thenotorious
Sat 12 Jul 2008, 22:14
Ingen problem at montere det. i hvertfald ikke i min. har ikke haft noget problem med mit . jeg har det i kort og lang lys og tågelys. men i tågelys skal man have lavet noget specielt for pærene bliver så varme at de smelter din tågelygt.
men ellers funger det. og ser lækkert ud.
håber du kan bruge det.

Corsacosmo
Wed 22 Oct 2008, 13:06
Cartrends har også xenonkits liggende som er special udviklet med digital indmad i forhold til gammeldags analog xenonkits derved undgåes bla canbus adaptere og sikre mod fejlkoder i bilens kørecomputer
http://www.cartrends.dk/shop/xenonkits-4c1.html