PDA

Se fuld version : Højttalere

martin petersen
Mon 14 Jan 2008, 14:43
Hej.

Jeg skal ud og bestille en corsa 1,7 diesel.

Jeg bestiller med CD30 radio til 5000,-, men er der nogen der ved om der er trukket ledninger til højttalere bagi og den der sidder i midten i instrumentbordet. Tænkte nemlig at bestille med standart 4 højttalere,istedet for med 7 højttalere. Vil så skifte alle 7 højttalere ud til bedre kvalitet. Så var der nemlig ikke nødvendig at betale de ekstra 3000,- for de sidste 3 højttalere.

Mvh
Martin Petersen

A M B
Mon 14 Jan 2008, 15:34
Det kan ikke blive til mere end et gæt fra min side, men jeg kan ikke forestille mig, at de ville trække kabler, hvis ikke der er højtalere sat i.

Jeg spekulerer så på om det kan betale sig for dig, at bestille CD30, hvis du vil skifte højtalerne. Det udvidede system med syv højtalere svarer mig bekendt ca. til hvad den indbyggede forstærker kan yde. Sætter du opgraderede højtalere i ville jeg derfor mene at du skulle ud og investere i forstærkere også.
I mine øre lød det nu også ganske fornuftigt, det højtalersystem jeg lyttede til i en Corsa D i sin tid. Det var også CD30 med syv højtalere.
Da Corsa D heller ikke ligefrem er 100% støjsvag kan jeg ikke se et behov for en renere lyd, da det ikke rigtig kommer til sin ret under kørsel.

Det handler selvfølgelig også meget om personlig preference. :)

Twin
Tue 15 Jan 2008, 18:09
Har selv en Corsa D og samme tanke. Kan ikke finde svaret og har ikke haft tid til at skille bilen ad endnu. Følger dog tæt med på, www.corsa-d.de og satser på at finde svaret en dag..

BuzzFuzz
Wed 16 Jan 2008, 12:12
Ved det ikke men i de fleste tilfælde er der trukket kabler og stik til det meste ekstraudstyr og tror da de har trukket ledninger til højtalere også....

CDTi
Sun 27 Jan 2008, 17:02
Hej,

Jeg har en tråd om samme problem - og jeg har taget bilen fra hinanden.

Der sidder et sort stik, som samles omkring dørpladen.

I dette stik er der to poler (m. ledninger) som ikke bliver brugt. Der er altså ingen poler i det inderste stik, men kun i det yderste. Jeg tror, at de er til højtalere, da jeg ellers ikke kan se hvad de skal bruges til i en dør. Og da DK er det eneste land i verden med så syge afgifter, at folk vil overveje at skippe højtalerne i bagdøren - så tro jeg ikke at GM vil lave et specielt ledningsnet til DK. Når jeg får tid vil jeg spørge Opel. Diagram!

Du kan se i min tråd hvordan man tager døren fra hinanden.

Boerme
Wed 08 Oct 2008, 22:54
Hej,

Når vi efter montere højtalere på værkstedet, så montere vi også et ledningsnet til bagdørene forberet til højtalere. Det vil sige du/i kun skal bruge ledningsnet til dørene. Så skulle de vidst være på plads :)

OBS: Der er forskel på højtaler kvaliteten. De højtalere som du får med hvis du bestiller med 7 Højtalere, er alle opgraderet til nogle som de kalder... ja luxus.

Twin
Thu 09 Oct 2008, 20:52
Hej Boerme
Ved du om det er samme historie i en 3 dørs ?
VH
Nicolai

Boerme
Fri 10 Oct 2008, 18:28
Hej Nicolai

Er faktisk ikke sikker på hvordan det forholder sig med 3 dørs mht. til ledningsnet. Men kan kun forstille mig, man skal udskifte en eller anden form for ledningsnet. Men da der ikke er den samme åbenlyse samling som på en 5 dørs i døren, så ved jeg ikke lige på stående fod hvor fra man skal skifte.

Tjekker lige op på det mandag, så håber jeg at jeg har et bedre bud.

Hekowitz
Mon 19 Jan 2009, 15:35
Jeg har netop adskilt min venstre bagdør, og kan se (og har checket) at højtaler ledningen går ud til stikket i døren, men i det nuværende ledningsnet ikke findes videre ledning fra stikket. Ledningerne til højtaleren er grøn og grøn/sort. Nu mangler jeg at finde de pins, som skal bruges til stikket. Hos opel vil de kun sælge et helt ledningsnet til døren, pris 350 x moms ......... :-(