PDA

Se fuld version : papierer til corsa 2.0 16V

Mrix
Thu 15 Nov 2007, 20:33
Hey Cp

Har besluttet mig for at ville have en corsa a 2.0 16v inporteret fra tyskland.
Og ved det er svært at få dem synet og godkendt.

Men arbejder sammen med en synsmand, han sagde at han ville syne den, hvis jeg kunne skaffe noget merkblatt 751 på den. Altså en tüv godkendelse.

Nogen der ved hvor jeg kan få fat i sådan en henne af, han sagde at det ikke gjorde noget hvis det var en kopi eller en anden jeg lånte, bare han kunne se en godkendelse.

Liget et spørgsmål til:

Hvordan har i selv fået jeres synet og godkendt. hvs i ikke vil svare her på siden kan i bare sende en besked til mig.

Håber i vil hjælpe

/MriX

TeddaH
Thu 15 Nov 2007, 20:55
Først og fremmest, så velkommen her til :)

Jeg syntes det lyder som en flink synsmand, og hvis jeg var dig ville jeg skynde mig ind på nogle tyske sider og finde en 2,0'er dernede, og få fat i ejeren.. Fordi mange gange kan de i tyskland få lavet den merkblatt/TüV godkendelse, som du søger.. Så kan du jo evt. få sælger til at give dig papiret med, når du henter den..

Tyskerne har det en hel del nemmere end os, og vil gerne hjælpe os små forkølede danskere med sådanne ting..

Så fat knoglen og frem med noget skoletysk og spørg om sælger ikke har papiret på den, eller kan fremskaffe det på en eller anden måde (så virker du også mere interesseret).. ;)

Held og lykke med det, skriv endelig en tråd i projekt eller fortsæt den her, om hvordan status er med at få indført og synet og gjort alt det, der nu skal gøres!

//Teddah / Lars

Ps: Håber det hjalp en lille smule

Mrix
Thu 15 Nov 2007, 20:58
Det hjalp da lidt.. Men hvilke slags godkendelser over bilen er det helt præcis jeg skal bruge?

/MriX

TeddaH
Sun 18 Nov 2007, 23:48
Nu må du ikke hænge mig op på det her..

Men der må foreligge nogle papirer på skift af selve motoren, og på bremser osv.. At alt er lavet på den "rigtige" måde på et autoriseret værksted - og er blevet godkendt.. Dvs. du skal have papirer på alle nye dele, og de skal alle være TÜV godkendte..

Ellers så tag ned og snak med din synsmand om det, hvad han helt specifikt vil se, for at godkende? :)