PDA

Se fuld version : SYN!!!

irmscher
Thu 19 Jun 2003, 09:48
Jeg har lige idag den 19. juni været til syn!! :|
2 anmærkninger!! Men godkendt!
1. Ingen reflekser i baglygte! 8)
2. dækkene rager ud over skærmkanten (synes jeg nu ikke lige, men hvad) :sad:

Jeg har 195/50 15 på med korrekt ET mål, men det er åbenbart lige nøjagtigt for meget og kan så konstatere at jeg næste gang skal have 195/45 på istedetfor!! Det må sgu da hjælpe, eller hvad??

Er der nogen der har erfaringer med dette mht. til syn??? Altså det med dækkene, jeg er sgu godt klar over at det med reflekserne, det vidste jeg jo godt!!! :D

krede
Thu 19 Jun 2003, 10:19
Erhmm det med Dækene kan jeg kun give dig ret i ...

det kommer an på hvilket humør syns manden er i .. mine er ikke for brede og jeg har 195/50 R15 på oz ... de går lige ud til Kanten .. men hvis han har målt fra siden af, i stedet for oppe fra... såå er det sku da klart at de er uden for :P

Men det er da altid noget du ikke ska til syn igen så :)

Thu 19 Jun 2003, 10:49
har nu kun kørt til syn med mine 13" standart dæk ;) og kan da se at det også var godt nok at jeg gjorde det :o og det med reflekser så satte jeg også lige dem som fulgte med og så kom de også af igen så snart jeg kom hjem igen :smile:

CorsaGSI
Thu 19 Jun 2003, 13:48
Hejsa.

Tillykke med synet.

For det første, så ændrer det jo intet på at skifte fra 195/50 til 195/45, da 195 er bredden af dækket og 50/45 den procentvise højde af dækket. Hvis du vil have smallere dæk på, så vælg 185 profil istedet.

Jeg kører selv med 195/50 og de er 2-3 mm for at nå ud til kanten, så han må da have været halv-fuld ham synsmanden?

Det problem med reflekserne får jeg nok også. Jeg gik bare ikke ud fra, at de gik så nøje til værks. Jeg håbede lidt på, at de ville tro, at det røde felt til tågebaglygten var med refleks! Render de rundt med en lygter for at se efter reflekser?

Mvh.

Thu 19 Jun 2003, 14:20
gjorde de ikke da jeg var til syn med min.. han gik bare om bag på og kigget og det var det... :)

irmscher
Thu 19 Jun 2003, 18:40
Hejsa.

Tillykke med synet.

For det første, så ændrer det jo intet på at skifte fra 195/50 til 195/45, da 195 er bredden af dækket og 50/45 den procentvise højde af dækket. Hvis du vil have smallere dæk på, så vælg 185 profil istedet.

Jeg kører selv med 195/50 og de er 2-3 mm for at nå ud til kanten, så han må da have været halv-fuld ham synsmanden?

Det problem med reflekserne får jeg nok også. Jeg gik bare ikke ud fra, at de gik så nøje til værks. Jeg håbede lidt på, at de ville tro, at det røde felt til tågebaglygten var med refleks! Render de rundt med en lygter for at se efter reflekser?

Mvh.

Det med dækkene er kun fordi, at det jeg kan se der rager ud over kanten! Det er "bulen" i dækket!! Den må da alt andet lige blive mere, ja lige???? Eller hvad!!
Jeg er godt klar over at 185 er smallere, men et 185 dæk til 15", koster jo en million!! Hvis det overhovedet findes???

I tror det er løgn, men han stod med en kraftig lampe og lyste på bagenden!! Jeg gloede sgu godt nok lidt!!

Han nævnte også at der kunne ikke sidde stænklapper bagpå pga dækkene????????? Ja, jeg sagde det ikke til ham, men jeg har nu set indtil flere også med størrere dæk på , men hvad.....nu var han jo igang med at spille franks klovn!!
Da de så skulle tjekke lyset foran , blev de (lød de næsten til) lidt skuffede over at alt var iorden!! He he!!

Men hvad, vi kører sgu videre!! :D

CorsaGSI
Thu 19 Jun 2003, 20:16
Hej.

Hmm...jeg synes nu ikke der er noget der rager ud over med mine dæk!

Jeg er meget spændt på, når jeg skal til syn. Med twin square udstødning, Lexus-baglygter, anden front, klarglas-forlygter samt lidt anden gejl, så må det lige være en, de kunne tænke sig at dumpe...selvom den ikke er "overgejlet".

Før jeg fik Corsa havde jeg en Fiesta fra 78!!! Jeg var til syn med den 2 gange, og det tog mindre end 9 min. begge gange. De åbnede bare ned til motoren og samme "mmmmm". Så blev den kørt på lift og banket 2 steder i vangen (som var som nye) og så blev bremserne prøvet. De gad sq ikke engang kigge efter lyset (den ene gang var der sprunget en blink-pære :-) ) og de har aldrig prøvet horn osv. Ren "fadæse". Jeg vidste den havde et par steder, hvor den var gennemtæret (og som var pænt lappet...dog ikke helt lovligt) men som ikke havde sikkerhedsmæssige konsekvenser. Alligevel blev den godkendt uden videre. Med Corsa'en voldtæsker de den sikkert i bunden med en kæmpe hammer og klager over larm osv. Jeg er godt nok spændt på, hvordan det går om ca. 1 år :? Én ting er sikkert...jeg skal eddermagme med ud på deres "prøvetur", for jeg skal ikke have nogen til at tæske rundt i den!!!

Mvh.

irmscher
Thu 19 Jun 2003, 20:33
Mht. at kigge nedenunder!? Jo det tog ca. 20 sek.!!!?????
Ja den fejler ikke noget, men han hverken bankede eller næsten kiggede!!
Og ja, jeg åbnede hjelmen og så kom det legendariske "hhhmmm"!!!
Men hvad, den er jo standard!!
Men vores dæk støder ikke på selvom vi har bagage og 2 ekstra bagi!!
Heller ikke når vi drejer lidt voldsomt om hjørnet!! Såeehh???? :-k
Men det med dækkene undrede jeg mig meget over, men som sagt!
Jeg ville meget gerne have mindre end 195 på, men jeg har endnu ikke fundet noget dæk til 15" i 185 ????
Men jeg undrer mig stadig, hertil aften!!

Sidst jeg var til syn, var det een der var hamrende ligeglad med styling, bare bilen bremsede lige!! Det gik han så tilgængald meget op i, hvilket jeg også synes er MEGET vigtigere!! At der ingen refleks er og at hjulene rager ud over kanten??? Det skal siges, at stiller man sig lige over dækket og kigger ned, så er dækket indenfor skærmen. Men når hjulkanten ned langs dækket nærmer sig vejen rager det ud over skærmkanten, men den går jo også indad!!! Så jeg forstår sgu ikke helt manden!!
Sådan at forstå! Skal hjulet være HELT inden for skærmkanten skal jeg jo ud og lede efter et par dæk og fælge fra en 2cv, eller hvad!!!!??? :lol:

Er der nogen der har kendskab til smallere (slidstærke) dæk til 15" end 195???????

Nu har jeg siddet og gransket lidt i det her på nettet!! Engang havde jeg såden en udregning af dækdimensioner, men kan ikke finde den!!
Hvis man kigger på www-hjulcenteret.dk , kan man "klikke" sig igennem bredde, højde og størrelse på fælg. !!??
Men man skal jo vide hvad de erstatter hvad????
Jeg er klar over at:
165/70-13 næsten erstatter 165/65-14 og videre 185/60-14 og igen 195/45 eller 50 -15.................

Men hvis nu man vil "ned" i en 185 eller 175 på 15"????

Nogen tænker så!!! "hvorfor f..... vil han derned??" Jooohh, med 60 Hk, der kan man sgu godt mærke at man har monteret 195 istedetfor de der originale på 165/70-13!!!

Så når man nu har et par flotte 15", ville et par gode 175 eller 185 være guldet!!!

:?: Men med hvilken profil i hhv. 185 og 175????? Hjælp søges!! :?:

Undskyld det lidt lange indlæg, men er du nået hertil må du jo have lidt interesse i det samme som jeg!