Se fuld version : Varmen stiger!!!
Christian Breum
Wed 18 Jun 2003, 23:04
Hej
Har lidt problemer med min corsa, håber i kan hjælpe!!!
Når jeg køre i min corsa bliver den rimelig hurtig varm, ca. 96-97grader og hvis jeg holder stille et kort øjeblik bliver den hurtig 100grader og så går blæseren igeng. En corsa skulle egentlig ikke gerne blive mere end 90grader varm, når man kører ud af almindelig vej (det har min i hvert fald aldrig blevet før når jeg køre almindelig ud af vejen, og det siger de også hos opel)
Jeg har skiftet termostaten, og den føler der sidder i køleren (den der giver signal til blæseren om at gå igeng) ´Jeg har også haft kølerrens i, og spulet det hele igennem!!! men der er ikke rigtig noget af det der har virket. Mit næste forsøg går ud på at blænde varmeaparatet af for at finde ug af om den er stoppet til, så det håber jeg faktisk at den er!!!
Det kan selvfølgelig også være vandpumpen, eller toppakningen, men toppakningen fik jeg skiftet sidste år, og den taber ikke vand, eller noget så....
Er der nogen der har prøvet noget ligninde??? eller har en ide om hvad der kunne være galt, så skriv lige et indlæg!!!
Det skal lige siges at min Corsa er en 1.4 8v (60Hk) fra 97
Hilsen Christian
CorsaGSI
Wed 18 Jun 2003, 23:47
Hej Christian.
Nu siger du, at du har skiftet føleren der giver signal til blæseren. Men hvad med den føler der giver signal til selve viseren i dit instrument??? Dengang jeg kørte Fiesta (en flot guldfarvet fra 78 :-) ) erfarede jeg, at i hvert fald Ford biler var gode til at "ødelægge" denne føler til instrumentet. En ny i og instrumentet viste korrekt igen.
Det kunne jo være, at det er "synsbedrag" og at det er føleren til selve instrumentet der er defekt - og derved intet galt med motor temperaturen.
Mvh.
Christian Breum
Thu 19 Jun 2003, 07:39
Hej
Ja det har faktisk også tænkt på. og jeg har også fået en bestilt, men den er bare ikke lige blevet skiftet endnu.
Men når viseren viser 100grader så går blæseren igang, og det har den altid gjort så.... men den bliver hurtig ca. 95grader så det kunne måske godt tyde på at det var den!!! men det må jeg jo prøve mig lidt frem med!!!
krede
Thu 19 Jun 2003, 08:00
Jeg har noget alla det samme problem, men det er kun hvis jeg ligger og køre 160 km/t over en længere afstand at den sniger sig op på 100 grader, eller hvis jeg holder stille efter en lille tur stiger temperatuen oz helt vild ...
Men efter hvad min Far siger, så er det fordi at Opel ikke kan lide at holde stille og helst gerne sku have luft ind hele tiden...
ved ikke om i kender til det samme problem ...
irmscher
Thu 19 Jun 2003, 08:39
VI har haft præcis det samme problem!! Fik også skiftet alle dimserne!! Hjalp ikke!!! MEN!!!! Vandpumpen var årsag til problemet!!!
krede
Thu 19 Jun 2003, 08:53
Hmm okai, det må jeg jo lige høre nærmere om når jeg kommer hjem..
Men hva plejer sådan en sag at ligge i af pris ??? den der VandPumpe ??
Men Det var da rart at man ku få løst problemet ..
men blir den så slet ikek varm mere eller hva .. efter i skiftet den VamdPumpe .. ??
irmscher
Thu 19 Jun 2003, 09:43
Nej! Alt fungerer perfekt derefter!
En vandpumpe (original) koster 579,- + moms, men den blev dengang udskiftet med en masse andet og jeg kan derfor ikke præcis sige hvad det samlede kom op i!!
Men jeg er overbevist om at det er det, for vi havde de samme symptomer!!
Christian Breum
Thu 19 Jun 2003, 10:06
Hmm.... vandpumpen!!! tja det kan sku godt være, det har jeg også tænkt på! hva man kan vel ikke se på nogen måde om den er defekt???
man kan da få en uoriginal til ca. 200kr + (så vidt jeg husker)
Jeg håber i hvert fald snart at finde ud af det, for det er sku temlig trels!!!
Hilsen Christian
krede
Thu 19 Jun 2003, 10:22
Kan da høre på det hele at jeg ska ha lavet bil i Weekenden så :)
.oO( ahh det ka vente til næste ) :P
Men Tak for hjælpen, selvom det ikke var mig der startede det hele :D
Christian Breum
Thu 19 Jun 2003, 22:06
lige en ting mere, når jeg lige starter bilen kan jeg høre noget vand der bobler. det holder op når man har kørt lidt!!!
Fik at vide sidste år hos Opel at det var toppakningen, så skiftede vi den (man kunne også se den var defekt, da der boblede vand ud ved pakningen!!!) og så holdte det op!!! men nu er det så begyndt igen!!!
Hilsen Christian
CorsaGSI
Thu 19 Jun 2003, 22:39
Hey Christian.
Nu ligger du ikke og "kører ræs" før motoren er ordentlig varm? Jeg kører aldrig min over 2500 rpm så længe den er under 25 grader. Derefter stiger jeg gradvist og kører den kun op til 6-6500 rpm. når olien er over 70-75 grader. Corsa'en er desværre kendt for gerne at ville spise toppakniner, hvis man ikke er påpasselig.
Nu kører du ordentligt...ikke din bisse? :P :P :P
Christian Breum
Fri 20 Jun 2003, 07:26
Hmm.... Jo jeg kører da nogen lunde, men når den er varm får den da lidt gas, (når der kun er 60Hk må man jo blive nød til at udnytte dem alle)
Hilsen Christian
Maul
Sun 22 Jun 2003, 18:30
har haft min corsa GSI fra 96 et års tid nu og den gør nøjagtig det samme som Cristians, jeg har dog ikke skiftet noget på den endnu, men skriv lige til mig hvis i finder ud af hvad det er "for det er røv træs" :oops:
Christian Breum
Sun 22 Jun 2003, 19:30
ja lig over Mads!!! Jeg har ikke lige fået fundet ud af så meget i weekenden, for der var sku en fest i vejen!!! Men jeg regner med at jeg lige skal ind på et værksted i næste uge og have dem til at trykprøve min corsa, for at finde ud af om det kunne være toppakningen (jeg tror det ikke med bare for at være sikker) hvis det ikke er det så tror jeg at jeg skal prøve at have skiftet vandpumpen.
Hilsen Christian
Jasber
Tue 22 Jul 2003, 16:39
Hej Christian,
Min Corsa B fra 95 har lige været den samme tur igennem - Den blev 100+ bare ved at køre 6-8 km.
Det viste sig at det var min termostat der var defekt - En termostat kan købes hos f.eks Krogslund for Kr. 70 inkl. moms, men vær opmærksom på at du skal have tandremmen af, for at kunne komme ind til termostaten og vandpumpen.
Jeg fik isat min nye termostat (fra Krogslund), skiftet vandpumpen og fik skiftet min tandrem for Kr. 3200 hos Opel i Lyngby... Og nu bliver min Corsa ikke over 100 g. mere - Nu ligger den på 92-95 g.
CorsaGSI
Wed 23 Jul 2003, 01:03
Hej.
Så er det sq godt, at man kører 16V. Der sidder termostaten kun med 3 stk. torx skruer. Til gengæld koster termostaten så 400 kr. fordi man også skifter hele huset. Men man skal da i det mindste ikke have hele tandremmen af.
Mvh.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.