Se fuld version : Direkte på potten
-= GJ =-
Thu 22 May 2003, 22:09
Er der nogen der kender et sted, hvor man kan købe et rør der går fra manifolden og ned til bagpotten(altså uden mellempot og kat.)? Og hvor meget gir det? :smile:
Corsa Gsi
Thu 22 May 2003, 23:42
Du kan få delene seperat hos Supersprint. (Rustfrit)
Partech importerer det !
Bananmanifold: ca 3900,-
Kat.erstatning: ca 1000,-
Mellemrør med eller uden flammepot: ca 1100,-
Bagpotte: ca 1500,-
Det kommer meget an på hvilken motor du har og hvor god stand den er i !!!
På en Gsi ville det nok kunne give 3-5 hk, måske mere ??
Jeg har et sæt liggende som skal monteres en gang i næste uge, så kan jeg jo fortælle om det har givet noget !!
Mvh
Carsten
-= GJ =-
Fri 23 May 2003, 00:10
Okay, har mantzel ikke noget tilsvarende.. Jeg hørt at de havde en kat.erstatning for 71 euro.. Det antal HK du skrev, er det ikke unden bananmanifolden.. :roll:
kien
Fri 23 May 2003, 08:21
Okay, har mantzel ikke noget tilsvarende.. Jeg hørt at de havde en kat.erstatning for 71 euro.. Det antal HK du skrev, er det ikke unden bananmanifolden.. :roll:
Øhh.. bananmanifol giver altså ikke noget ved en insprøjtningsmotor, kun ved kaburator.... men måske giver det en federe lyd.. :smile:
-= GJ =-
Fri 23 May 2003, 08:27
hmmm.. Så gider jeg sgu ikke købe en banan.. Det skulle da kun være fordi at det ser godt ud.. :sad:
CorsaGSI
Fri 23 May 2003, 17:08
Hej.
Det I kalder en banan-manifold...er det ikke en 4-2-1 manifold? Hvis det er det, vi snakker om, så giver det selvfølgelig også noget. Se bare på 1,6 liters motoren i en Astra. Den yder 100 hk. I en Corsa 1,6 er der 4-2-1 manifold på, og den motor yder 106 hk.
Mvh.
-= GJ =-
Fri 23 May 2003, 22:57
Tak CorsaGSI.. Jeg mente sgu også at den skulle give noget.. Det er nemlig en 4-2-1 jeg tænkte på, har du nogen anelser om hvad den gir på en 1,4Si m. 82 hk.. Jeg har hørt at hvis man får en bananmanifold, direkte rør til bagpotten og en chip skulle det give cirka 21-23 hk, lyder det totalt urealistisk. :o
Altså:
Bananmanifold = 5 hk
Direkte rør = 3-4 hk
Chip = 13-14 hk
CorsaGSI
Sat 24 May 2003, 02:46
Hejsa.
Tja...mine bud er:
Banan ~3-5 hk
Direkte rør (uden kat) ~ 5-7 hk.
Chip ~ 7-10 hk.
MEN! De heste kommer til at ligge fra 5500 rpm. til 7000 rpm. Og hvor fedt er det??? Det lyder så flot, når nogle snakker om 10 hk. mere med en chip, men de ligger som regel omkring 6.000 rpm, og hvor tit kører man den derop? Det fedeste er helt klart at få nogle flere NM (hk.) ved lave omdrejninger! Hvis man virkelig skal have noget ud af motoren, så skal man have ny indsugningsmanifold, nye knaster, ny udstødningsmanifold, og så skal man have flyttet omdrejningsbegrænseren (chip). For at det kommer til at virke ordentligt, så skal man have nogle andre strækbolte/topbolte samt ny toppakning, så man kan spænde hele toppen bedre fast. Det er mine erfaringer for hvad jeg har læst "profferne" skriver/anbefaler.
Mvh.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.