PDA

Se fuld version : Hjælp!

cskott
Thu 01 Jan 1970, 01:00
Hej!

Jeg har desværre fået et problem med min Corsa Sport 1.4 SI. :(

Problem opstår mest når jeg køre ned af bakke med ca. 70-80 km/T - så begynder den at "nykke" eller hva' man nu skal kalde det.

Mit værksted satte en computer på og fandt ud af, at det var "gaspotensiometeret" der var defekt. Det fik jeg så skiftet og det har også hjulpet lidt, men jeg synes sku' stadig at den ikke køre som den har gjort. :(

Inden corsa'en begyndte med det fis, :!: havde jeg den til stort service eftersyn, hvor jeg fik skiftet tandrem og tændrør osv.

Jeg ved ikke om det kan havde nået med det at gøre :?:

BuzzFuzz
Er det en 16V....?????

Gør den det ved samme hastighed i alle gear...????

eller er det ved et bestemt antal omdrejninger....????

i så fald det er ved en bestemt antal omdrejninger kan det være throttle valve switchén (tomgangsspjæld kontakt) der er justeret forkert.....
der er den sorte boks der sider ved gasspjældet på indsugningen...

Da det er rimeligt svært at forklare hvordan man justerrer den og jeg ikke er 100% sikker på hvordan vil jeg anbefale du får den justeret af en proffesionel.....
er det en 8V tager det ca 5-10 min. men er det en 16V tager det længere tid da den ikke lige er til at komme til......

håber du får det til at virke......

kan måske justere det for dig hvis du ikke bor så langt fr mig....
du kan ringe til mig på TLF: 61407247

cskott
svar til BuzzFuzz

Det er ikke en 16V

For det meste er det i 5 gear ved omkring 70-80 km i timen - ned af bakke :?: hvilket jeg ikke rigtig fatter :?: :?:

Jeg har ikke lige lagt mærke til om det er ved et bestemt antal omdrejninger.

Jeg har fået skiftet "Gasspjæld-Potensiometeret" som skulle være årsagen. - Det har også hjulpet, men jeg kan stadig mærke det engang imellem.

Hvis det er noget du kunne justere ville det bare være SUPER :D

BuzzFuzz
Så giv et kald så finder vi ud af noget.....