Se fuld version : 15"
Maul
Sun 27 Apr 2003, 19:54
har lige fået 15" med 195-50 på min corsa B GSI og de går på skærmkanterne hvis der sidder mere end en bagi. hvad er den billegste og nemmeste løsning på dette problem?
-= GJ =-
Sun 27 Apr 2003, 19:57
Det er nok fordi din fælge har et for lavt ET nummer, men du kan købe nogle gummi-klodser til at sætte i mellem din fjeder.. Jeg ved ikke om det er lovligt, men kan jo også være skidelige meget, det er der jo så meget der..
jlj
Sun 27 Apr 2003, 21:57
du skulle have valgt et sæt alu fælge som havde et ET-mål som var tæt på det originale. på corsa b er det 49, men ca 40 kan også gå
Christian Breum
Mon 28 Apr 2003, 07:18
det er ikke lovlig med gummi klodser. man kan i hvert fald ikke få den synet med dem i!!!
Du kan også vælge et dreje lidt af fælgene, så laver man jo også ET målet om!!!
krede
Mon 28 Apr 2003, 08:33
Jeg har samme prob ...
Det R bare dækket der går på .... :(
Men Det Blev klaret ved at få bestilt nogle 16" 200/40 :D
Men ellers gør som jeg har gjordt ...
Fjern den uderste skærmkant / gummieliste eller hvad fanden det R ... så R det også så'n lidt løst ... Men det går ...
Men Det R jo op til dig ....
Gik også og mukkede over at min gik på... men det gør den ikke mere ... :D
Maul
Mon 28 Apr 2003, 22:40
har lige fundet ud af mine felger er med ET 35 hvor det er ET 49 som er standard på en corsa og at det er de går på skærmkanten, det burde de have vidst på det opel værksted hvor jeg har købt fælgene, det kommer de til at betale for.
CorsaGSI
Mon 28 Apr 2003, 22:50
Det er (IMO) MEGET ringe af værkstedet, hvis de har solgt dig nogle fælge med ET35 til din Corsa!!! De er jo faktisk ulovlige!!! da man ikke må ændre ET med mere end 10. Hvis vækstedet ikke kender til disse regler (og ET på Corsa og dine fælge), så ville jeg klage og finde et andet sted at købe dem. Jeg synes, det er meget ringe, hvis de ikke kan give bedre service.
Mvh.
-= GJ =-
Tue 29 Apr 2003, 08:25
Jeg synes skal ta' fælge af og så kører ned med dem igen, for de er som CorsaGSI siger ulovlig, og det kan da kun være en "fejl" at du har fået sådan nogen.. :evil: Hvad for en Opel har du købt det ved, det kunne være rart nok hvis vi kunne få hængt dem lidt ud for det her.. :twisted:
krede
Tue 29 Apr 2003, 10:12
Mener ikke mine R ulovlige ... de går kun lige ud til skræmen .. :D
Men hvad Fanden Det går jo nok ... :twisted:
CorsaGSI
Tue 29 Apr 2003, 11:17
Det har ikke noget at gøre med, om de går ud til kanden eller ej. Man må forøge sporvidden (formindste ET) med 10 mm i hver side. Ergo må du køre med fælge der har en indpresning fra 49 ned til 39. Alt under ET 39 er derfor ulovlige. Sådant er loven bare...
Mvh.
krede
Tue 29 Apr 2003, 11:19
Okay .. men aner sku ikke lige hvad de mål på mine R .. men de går nok lige til grænsen ... ville jeg tro ...
-= GJ =-
Tue 29 Apr 2003, 14:52
Hvad man ikke ved, har man ikke ondt af... :D
krede
Tue 29 Apr 2003, 14:55
Det R jo det ... Det R jo det samme med Panserne ...
Hvad de slet ikke aner om .. Har de slet ikke brug for at vide.... :twisted:
Eske
Tue 29 Apr 2003, 16:17
Jeg har det samme problem med de fælge der fulgte med min da jeg købte den hos forhandleren..... 2 mand og en kasse bajere, så går den på hvis vejen har lidt buler..... Det er skide træls at høre på, men det ser nu godt ud når fælgene går helt ud til skærmkanterne 8)
Jeg har sat tre gummiklodser i hver af de bagerste fjedre... så nu går de ik på ................................................så ofte [:D]
Er der forresten nogen regler for udbygning af skærmene??
hilsen Thomas
Maul
Tue 29 Apr 2003, 16:48
har lige fået tre gummiklodser på i hver side, så skulle den ikke ku gå på.
ps. får fælgene byttet til nogle andre, det var ellers AEZ Icon 5 jeg havde på :shock:
-= GJ =-
Tue 29 Apr 2003, 20:28
Det var da en skam at de ikke passede, de er ellers mega fede.. Men hovedesagen er du får et par andre.. 8)
Corsa16v
Wed 30 Apr 2003, 08:32
Nå må dere gi dere!
Orginalt innpress på Corsa er 49, det er riktig.
Du får ikke endre innpresset med mer enn 10mm på hver side , det er riktig.
MEN når man kjøper alu felger til Corsa , eller opel generelt, så får man ET35! Dette er fullstendig vanlig. MEN det skal da også medfølge ett TuV papir som sier at dette er lovlig! GARANTERT!
Regelen sier at du ikke har lov å forandre sporvidden med meir enn 10mm på hver side, OM DET IKKE MEDFØLGER ANNEN GODKJENNING
... eller noe slikt, hvertfall lovlig!
Jeg hadde 7.25x15" felger på min corsa i fjor, med ET35.
Mine subbet også inni hjulbuen, men dette gir seg etterhvert!
MEN, jeg stusser over at Opel har solgt deg 195/50-15 dekk, det er nemlig ikke helt gunstik. Jeg ville heller ha valgt 195/45-15.. de er riktignok dobbelt så dyre, men det ser 4 dobbelt så pent ut.
Her er min bil med 195/45-15, 7.25x15" med ET35.
Fullstendig lovlig!
http://www.home.no/supertimmy/corsa_bilder/corsa_bilder_036.jpg
krede
Wed 30 Apr 2003, 08:51
Men hvis du har 195/45-R15 på .. R dine dæk så ikke meget faste i det?? i forhold til 195/50-R15 ??
Det var i hvert i fald hvad min dæk mand sagde ... :?:
Men ved sku ike helt .. Hvis politiet ikke ved det ... rør det mig ikke .. :D
Klaus S
Wed 30 Apr 2003, 09:13
Så vidt jeg ved er det ikke ulovligt at udbygge skærme, bare der ingen skarpe kanter er.. jeg er selv ved at lave nogen seriøs udbyggede forskærme med gæller og hele svineriet, og jeg kendte en syns mand han sagde det er flot arbejde, som jeg ikke vil få problemer med til syn næste gang. :D
Corsa16v
Wed 30 Apr 2003, 10:57
skjønner ikke alt som blir skrevet på dansk , hva mener du med faste?
Jeg jeg er norsk :wink:
Om du mener at bilen vil føles stiver , så er det ganske korekt, samt at den vil spore (prøve å følge ujevnheter i veien osv).
Kort og godt : det er mindre komfertabelt å kjøre på 195/45-15 enn 195/50-15.. hvertfall om det er to like dekk merker.
Men ett par knall gode 195/45-15 kan være bedre enn noen dårlige 195/50-15 f.eks.
Jeg hadde Goodyear Eagle F1 195/45-15, de kostet 1500 NOK kroner dekket... og med tanke på at de slites fort, er det ikke noe gunstig.
Problemet med at min corsa skrapet i hjulbuen når jeg hadde folk bak, løste jeg veldig enkelt ved å fjerne baksetene 8)
følg med på min post om "Corsa B - Norway", der vil det komme bilder av hvordan jeg gjorde det baki
krede
Wed 30 Apr 2003, 11:20
Jaa men skal have min Corsa B solgt og købt en Corsa C i stedet for ... håber ikke der R samme problem med den som med B....
Men har ikke en skid forstand på det ... Det lader jeg min Dæk mand om ... :D
men Corsa16v
Din Corsa ser sku godt ud ... :)
Corsa16v
Wed 30 Apr 2003, 12:39
takk for det, men skal love deg at den blir federe over helgen.
Blir sannsynligvis lakket i kveld, og får begynne å montere interiøret igjen i helgen.
Kommer nok til å bli ganske så bra!
stay tuned, more to come :wink:
Eske
Wed 30 Apr 2003, 16:58
Hey... så har de aber sgu da solgt dig en Corsa med fælge magen til dem jeg fik med...... jeg kører stadig med mine......
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.