PDA

Se fuld version : Erfaringer med skarp knast ?? i Corsa B C14NZ

christian
Thu 24 Apr 2003, 20:33
Er der nogen som har erfaringer med montering af 270* knast i en Corsa B 1.4I 8V 60Hp.?
Jeg har købt Knast og "slæbe sko" hos Mantzel i tyskland og den skulle efter deres data give +8Hp ved ca 6000 omdr.
Har fået den monteret og har "testkørt" i et par dage nu.
Mit første indtryk er at bundtrækket / accelaration ved lave omdrejninger er faldet rigtig meget. Accelerationen i 2 og 3 gear er nogenlunde hvis man kører den helt ud til omdrejningsbegrænser.
Min vurdering er at den har mistet mange NM fra 2000 - 4500 Omdr. og så har den de normale NM fra 4500 - 6400 Omdr.
Jeg har ikke rigtig kunne finde ud af hvor de 8 Hp skulle gemme sig, da den ikke føles det hurtigere.
Er meget interesseret i at høre fra andre der har skiftet knast på deres motor og hvilken effekt det har givet.

Jeg vil nu prøve at montere en Bananmanifold i håb om bedre ellers ryger knasten ud igen og bliver erstatet med den gode gamle originale knast.
Udover 270* knast er der monteret KN 57I Injectionkit og sportsudstødning. Motoren har kørt 130.000

Snehvide
Fri 25 Apr 2003, 14:00
først vil jeg starte med at sige at det med de 8 hk er ikke noget der er sikkert den gir din bil. Endvidere skal du jo lige huske at når du sætter en anden knast i, ændres mange ting i din motorstyring, den chip der sidder i styreboksen standard passer jo ikke til din knast, så du skal få dig lavet en ny chip hvor det hele blir indstillet så det passer med din knast, og så vil en bananmanifold da kun gi lidt ekstra, men hvis du vil ha den på så vent med at få lavet chippen indtil du har fået den på.

christian
Fri 25 Apr 2003, 15:22
Jeg takker for dit svar. jeg ved også godt at man ikke kan regne med 8 HK når det står, men det er også derfor jeg ville høre om andre med skarp knast i denne motor har oplevet det samme som mig. Jeg har talt med flere som tuner motorer og de siger at med denne knast skulle den beholde sit moment i de lave omdrejninger og så have lidt ekstra i toppen. Overvejer at tage en test på rullefelt, for den trækker også ret ujævnt, ved acceleration i 3 gear er det som om den falder ud ved 90 - 100 km/h og så trækker den rent igen op til 115 km/h