Se fuld version : Tomgang ???
Corsa Gsi
Tue 18 Mar 2003, 23:24
Min Corsa Gsi fra 6/1994 står alt for højt i tomgang (konstant mellem 1200 og 1600 omdr, selv ved varm motor) Er der nogen som har oplevet samme symptom ?
Hvad kan der gøres ?
Er det en tomgangsregulator der er defekt ?
Det er kun en gang i mellem den gør det !
Mvh
Carsten
krede
Wed 19 Mar 2003, 08:39
har du prøvet at få den justeret ned ?? Ellers snak med Opel ... det er gratis .. :D
niller007
Wed 19 Mar 2003, 18:30
hey
jeg har nået af det samme problem. når jeg har gasset op på de 4000 omdr. bliver den der oppe i 2-3 sek. selv om jeg har slåbet speerden???
Mr. Smith
Wed 19 Mar 2003, 18:59
Min er også vildt langsom til at slippe gassen, når den er varm :?
irmscher
Wed 19 Mar 2003, 19:22
Min er også vildt langsom til at slippe gassen, når den er varm :?
Er det ikke generelt for Corsa?????
For: Vores har det også svært ved at "tabe" omdr. når man gaser op!!
Min bror har engang fortalt mig at det er noget med elektronikken!!
Men hvis man har en 8 ventilet (måske andre) så er der ikke ret meget at gøre!!???
Ved det ikke, men en test af en Omega engang i Jyllands børgen skrev det samme, "omdr. er længe om at falde"
Er det et generelt Opel problem???????????
CorsaGSI
Wed 19 Mar 2003, 21:24
så vidt jeg er orienteret, så har det til dels noget med elektronikken at gøre. For selvfølgelig har det også noget med mekanikken at gøre. Hvis Corsa'en har et forholdsvis tungt svinghjul, så er der jo en del enerti i sådant et ved 4000 rpm. Og det stopper man selvfølgelig ikke "bare" sådant.
Men nu tilbage til elektronikken. Jeg har ladet mig fortælle, at man har valgt at lade elektronikken "holde" omdrejninger oppe i X/10 dele sekunder for derved lettere at holde motoren oppe i omdrejninger, når der skiftes gear. Does that make any sense? Ja, for så skal man ikke have motoren op i omdrejninger igen, når der er skiftet gear.
Mvh.
Phantasy
Thu 20 Mar 2003, 00:47
Som Carsten skriver er det konstant, at bilen ligger på 12 - 1600 omdr. når den står stille, så det er ikke noget den skal, og da det også kun er nogle gange den gør det vil det ikke hjælpe at justere den ned, hvad så de gange hvor den ligger fint på 800 omdr.????????? Det må være en fejl!!! Jeg har selv set bilen gøre det, det er også blevet tjekket at den ikke suge falsk luft nogen steder, så det er også udelukket. Og temperatur føleren er lige skiftet uden forbedring på tomgangen.
Preben
Thu 20 Mar 2003, 17:32
Kør ind på et opel-værksted, de har en tester ( TECH 1) som kan fortælle
lidt om hvad der er galt .
Det kan godt være tomgangstrinmotoren.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.