PDA

Se fuld version : Går i stå når jeg kobler ud !

sami
Mon 10 Mar 2003, 11:24
Kære Corsa-entutiaster!

Jeg har et problem med min Opel Corsa fra 1998. Nemlig det at jeg går i stå, når jeg har kørt ca. 200 m, og kobler ud..f.eks. ved en vigepligt / vejkryds mv. Jeg har ingen start problemer, og heller ingen problemer med at starte bilen igen efter at have været gået i stå.
Er der nogle af jer som aner hvad der kan være i vejen med min Corsa?

Venlig hilsen og på forhånd tak for hjælpen
Per Samuelsen

krede
Tue 11 Mar 2003, 09:03
Tror den står forkert i tomgang ....Eller noget i den stil ...

irmscher
Tue 11 Mar 2003, 20:07
Kære Corsa-entutiaster!

Jeg har et problem med min Opel Corsa fra 1998. Nemlig det at jeg går i stå, når jeg har kørt ca. 200 m, og kobler ud..f.eks. ved en vigepligt / vejkryds mv. Jeg har ingen start problemer, og heller ingen problemer med at starte bilen igen efter at have været gået i stå.
Er der nogle af jer som aner hvad der kan være i vejen med min Corsa?

Venlig hilsen og på forhånd tak for hjælpen
Per Samuelsen

Kører du korte ture???
Er det en 8V???
Jeg har haft samme problem , men vil lige høre til lidt statistik!!

Twinelium
Wed 12 Mar 2003, 10:33
Hej....

Min 1,2 8v har samme problem, men det opstår kun om vinteren og hvis jeg har kørt mange korte ture.. og det forsvinder ligeså snart jeg har kørt en lang tur...

TWINELIUM

Lazz
Mon 24 Mar 2003, 15:40
Typisk opel problem, har ladet mig fortælle at det sandsynligvis er EGR ventilen der er sodet til. Det kan afhjælpes lidt ved lige og blæse den igennem i 1. og 2. gear afhjælper dog kun midlertidigt, du kan også købe noget additiv og komme i benzinen... Årsagen siger de kloge er at bilen bliver kørt for pænt, den skal lige have et spark engang imellem...