PDA

Se fuld version : OPEL Corsa B GSI 1.6 16v til ophug, sælges!!!

Christian Breum
Wed 12 Feb 2003, 18:50
Jeg er ved at købe en Corsa B Gsi 1.6 16v km. 108000Km. den er fra 1995.
Hvis der er nogen der mangler noget fra sådan en så skriv lige til mig, (vil ikke købe den hvis jeg ikke kan komme af med det meste!!!)
Bilen har en bagskade, så motoren er ikke beskadiet, så der er
motor, gearkasse, bremser, kabine døre/kølerhjælm osv.
nogen som mangler noget så mail, skriv gerne lige hvad i ca. vil give. herningvej36@email.dk

Hilsen Christian

OBS: husk nu jeg har ikke købt bilen endnu, da den først kommer til DK om et par uger!!!

Henrik
Thu 13 Feb 2003, 15:02
hvad skal hele bilen koste ?????????????

Christian Breum
Thu 13 Feb 2003, 18:04
hele bilen tja det ved jeg ikke!!! har ikke selv fået en pris på den endnu men vil da tro at det bliver over 10.000kr

Lige en ting mere til dem der køre 1.4 16v så er det jo renfakisk lovlig at lægge en 1.6 16v i en den, da 20% af 90Hk er 18Hk og 90+18 er 108Hk. og en 1.6 16v har 106Hk så det burde jo egentlig at være lovlig nok!!! og den skal vel egentlig også stadig forsikres som en 1.4 16v altså billig GSI forsikring!!! nemt og smart!!!

Mr. Smith
Thu 13 Feb 2003, 19:57
Hvad er det for en front......-tågelys??

Hvad kunne du forestille at motoren skulle koste....??
Incl. gearkasse??

Er der nogen der ved om reglen med de 20% vil gøre sig gældene den givene situation??

Christian Breum
Thu 13 Feb 2003, 22:00
Jeg ved ikke om den er med tågelys!!! ved ikke så meget om bilen anten at det er en Gsi fra 95 108000km og at den er skadet i bag!!!
Jeg ved ikke havd der er rimelig for sådan en motor og gearkasse, har aldrig hørt priser på sådan en før!!! men nu skal vi jo lige se om jeg får bilen eller om der er en anden der får den før mig.
Jeg ville bare lige høre om der var interesse for nogle dele, for hvis der ikke var vil jeg jo ikke købe den, men det lyder det da til at der er!!!
Jeg vil ikke tro at de vil kunne gøre en noget for at lægge motoren i en 1.4 16v ellers ligner motorne jo hinanden, så det lægger synshalden jo nok ikke mærke til!!!

Martin GSI_16V
Thu 13 Feb 2003, 22:03
Reglerne om 20% gælder 8)

Så en 1.4 16v'er må godt få en 1.6 16v'er bare der ikk bliver pillet ved den bagefter så den ryger over 108hk

20% Reglerne er på både motor skift og på tuning standard motor efter en bestemt årgang kan ikk lige huske hvornår men det finder jeg lige ud af imorgen Arbejder sammen med en forhenværende synsmand :wink:

Og den er samdsyndeligvis ikke med tågelygter
Det er kun den RIGTIGE GSI fra 94 der har det :twisted: :twisted:
De nyere ligner bare en Sport

En rigtig GSI er en 94'er GSI

CorsaGSI
Fri 14 Feb 2003, 21:13
Hej.

20% reglen gælder kun for motorskift. Hvis det er std. motoren/blokken, har man lov til at tune alt det man vil.

En ting er om det er lovligt mht. 20% effektforøgelse. Jeg er bange for, at SBI vil kræve en opgraderet undervogn, da GSI'en jo har større bremser. Der ud over er der jo også noget der hedder Told & Skat. Hvis du lægger en GSI motor i en Sport, så har du reelt foretaget et model-skifte. Og så skal der erlægges ny afgift! Noget andet er, hvis man feks. bygger turbo på en 1,4 16V og den får 40 hk. mere. Det er lovligt nok, for her er der tale om tuning på org. motor, som ikke kan forveksles med "model-skifte".

Summa summarum --> Der skal tages hentyn til BÅDE SBI OG TOLD & SKAT. Hvis jeg stod og skulle skifte fra 1,4 til 1,6 i en Sport, så ville jeg personligt ringe til begge instanser og forhøre mig om reglerne, da det er MEGET indviklet!

Mr. Smith
Fri 14 Feb 2003, 22:19
Okay......?? Sådan som jeg har forstået det, vil det først blive aktuelt når de 20% bliver overskredet....!! Men så må jeg jo ha misforstået......

Jeg har jeg hørt noget om at der godt kan blive synsproblemer når man selv monterer turbo....?? Eller hva....?

Men den ku´ellers blive ond så......... :twisted:

CorsaGSI
Fri 14 Feb 2003, 22:57
Hej.

Du kan altid blive afkrævet ny afgift, hvis du laver "model-skifte". Lad os antage at der findes to modeller, som kaldes Sport og GSI. Begge biler er med samme motor, men GSI'en har skørtesæt hele vejen rundt. Prisen for GSI'en er 40.000 kr dyrere end Sport udgaven. Hvis du så kører til en hugger og køber skørtesættet fra en totalskadet GSI, og smider dette skørtesæt på din egen Sport, så har du i realiteten lavet et modelskifte. Derfor er Told & Skat interesseret i ny afgift. SBI er selvfølgelig totalt ligeglade, da der motormæssigt/undevognsmæssigt ikke er foretaget ændringer. Derfor: der er forskel på kravene fra SBI og fra Told & SKat. Mange blander de to instanser sammen, men de har hver deres "gulerod" at gå efter!

Når du sætter turbo på, laver du ikke modelskifte, da Corsa'en originalt ikke kan købes med en turbo. Derfor er Told & Skat totalt lige glade med opgraderingen. Det er SBI der i mod ikke. De vil (højst sandsynligt) kræve en optimeret undervogn og helt sikkert en eller anden form for test af turbo'en på netop den type bil. Denne test kan fås fra feks. TÜV. Har TÜV ikke testet den specifikke turbo på den specifikke bil, så bliver den IKKE godkendt hos SBI. Man kan selv få foretaget sådan en test, men den koster i omegnen af 30.000 kr!!!! Derfor sørger man ALTID for at den påmonterede turbo er testet hos TÜV.

Vælger du feks. at smide en turbo på en Calibra 2,0 16V, så er både SBI og Told & Skat interesseret, for så har du både lavet modelskifte (da Calibra leveres ab fabrik med turbo motor) samt lagt flere heste i, som undervognen ikke er optimeret til.

Mvh.

Christian Breum
Sat 15 Feb 2003, 19:26
der er så meget man ikke må!!! hvis det var mig ville jeg jo nok bare gægge den i og så etv sætte bremserne fra en GSI på!!! hvis de så mener man skal betale noget i afgift, må de jo selv lige sige til altså jeg ville nok ikke spørge om lov, da den ikke overskrider 20%!!! kan godt være det er den forkerte måde men hva.....

CorsaGSI
Sat 15 Feb 2003, 20:44
Hejsa.

Christian...du har ret. Der er så meget, man ikke må, men nok gør alligevel. Jeg har feks. Lexus baglygter og jeg har "glemt" at sætte de obligatoriske røde reflekser på. Derved bliver det ulovligt! Men det overlever jeg nu nok.

Skide være med om de 20% er overholdt. Det er Told & Skat der kan kræve ny afgift ved modelskifte (T&T er ligeglade med om du så overskrider med 50%, men det er SBI ikke!).

Jeg forsøger kun at oplyse folk om de generelle regler. Jeg skal ikke være dommer over, hvad folk må og ikke må. Det har vi domstolene til! Jeg gør bare opmærksom på de regler der eksisterer (og som mange af os nok synes er til gene).

Man bør dog også tænke lidt længere frem. Hvad nu hvis man kører galt? Så kommer forsikringsselskabet og finder ud af, at du har puttet en 1,6 liters i en Sport uden at oplyse det. Så vil de hævde, at det ikke er forsvarligt samt at du så har snydt med forsikringspræmien. Resultat? De kan nægte at betale for skaderne. Det er altså - efter min mening - trist at komme til at stå i RKI resten af sit liv fordi man ikke har råd til at betale for den Mercedes S 600 man kørte ind i. Men går den, så går den. Jeg synes bare man bør overveje konsekvenserne (og kende til dem).

Mvh.

Christian Breum
Sun 16 Feb 2003, 10:55
Det har du jo nok ret i!!! altså det med hvis man køre galt, men man burde jo nok at undersøge det lidt nærmere inden man gik i gang!!!

-= GJ =-
Sun 16 Feb 2003, 11:23
http://www.erhverv.toldskat.dk/display.asp?mode=2&o_id=17468&ov_id=17468

Her står at man gerne må lægge en anden motor i, bare den ikke overstiger de 20%.. 8)

CorsaGSI
Sun 16 Feb 2003, 18:16
Hej -= GJ =-

Har du læst det hele på den side du henviser til?

Her er lidt copy/paste fra siden:

Ifølge registreringsafgiftsloven må der i princippet ikke foretages ændringer eller ombygninger på et køretøj. Det betyder, at der skal betales registreringsafgift påny, såfremt et køretøj ombygges e.l. og herefter ikke længere svarer til sine papirer (registreringsattesten).

Modelskifte

Hvis man samtidig med et motorskifte/-tuning (som også kan være UNDER 20 pct.) foretager andre tekniske ændringer f.eks. monterer andet bremsesystem, anden forbro, gearkasse, differentiale, fjedre, støddæmpere, udstødning osv., vil køretøjet som hovedregel miste sin afgiftsmæssige identitet.

Prøv også at læs eksempel 5 (BMW 320 -> 323).

Det er ikke sikkert at T&T vil kræve ny afgift eller SBI vil kræve opgraderet undervogn ved uskiftning fra 1,4 til 1,6 liters. Jeg ville bare personligt ikke gøre det før jeg havde på skrift fra T&T samt SBI at de ikke ville kræve afgift/yderligere modifikationer.

Mvh.

-= GJ =-
Sun 16 Feb 2003, 21:08
:D Selvfølgelig har jeg det, men der er ikke tale om man skifter så mange ting på den.. Jeg tror ikke de vil brokke sig over noget hvis man skifter motor og gearkasse..

Men som CorsaGSI siger, så skal du have den skiftligt fra dem før du gør det.. :twisted:

CorsaGSI
Sun 16 Feb 2003, 21:17
Er der ikke samme gearkasse på 1,4 og 1,6? Er der nogen der kender betegnelse for de forskellige gearkasser? Det er noget med de har betegnelsen Fxx?

Det er ALTID godt at have en aftale på skrift
:P

Mvh.

Christian Breum
Fri 28 Feb 2003, 18:31
Corsa`en skulle komme til DK i noste uge, hvis jeg er heltig!!! Skal nok skrive når jeg ved lidt mere!!!
Hilsen Christian

irmscher
Fri 28 Feb 2003, 18:51
Corsa`en skulle komme til DK i noste uge, hvis jeg er heltig!!! Skal nok skrive når jeg ved lidt mere!!!
Hilsen Christian

Hej Christian!!
Har du husket os med de der kontakter her og der i kabinen!!!??

Rane
Fri 28 Feb 2003, 21:24
der er en del gear kasser
med både korte og lange gearinger men de hedder
F10
F13
F15
F16
F18
F20
F28
Mvh Rane

irmscher
Fri 28 Feb 2003, 21:26
der er en del gear kasser
med både korte og lange gearinger men de hedder
F10
F13
F15
F16
F18
F20
F28
Mvh Rane

Læs lige det jeg har skrevet om "gearing"!! Er det noget der kan bruges???????
Jeg er IKKE mekaniker, men kunne godt bruge en "billig" accelleration (mindre topfart)!!!!

Christian Breum
Fri 07 Mar 2003, 19:32
Ville bar lige skrive at Bilen desværre ikke er kommet til DK endnu men jeg skal nok rykke de der bønder i røvskæget så de kan se at få fingerne ud!!!

Twinelium
Mon 24 Mar 2003, 11:44
Hey... hvilken farve har bilen... for hvis den er rød så er jeg nok intresseret i forkofangeren, ligemeget hvilken model det er...
Smadrere min egen da der var sne :shock: ... og jeg skal bare have noget kastet på, så jeg kan få den solgt igen :wink: ...

irmscher
Fri 28 Mar 2003, 19:51
Hej Christian!!
Har du snart fået den bil eller hva´!! :D

Du har vel ikke betalt noget endnu???
De der kontakter du ved nok, er det noget der sidder i den???

Christian Breum
Fri 28 Mar 2003, 20:40
Hej
Det går pisse pisse pissi pisse sløvt for dem der skal hente bilen for mig, har rykket for det mange gange, men de mener ikke de har tid lige nu, fordi de kun henter Golf Diesel hjem for tiden, dem er der vidst rimelig meget salg i!!! (ja tumper er der jo nok af!!! GOLF hvad tænker de på??) Jeg skal måske snakke med en af dem som køber mange Opel`er af dem i aften så jeg vil lige høre ham om han har hørt noget fra dem!!! Er selv meget meget træt af det, men nu får vi at se om det bliver til noget for dem eller vi bare skal glemme det, jeg skal i hvert fald nok skrive lige så snart jeg ved noget!!! Og nej jeg har selvfølgelig ikke betalt noget!!!

Angående de der kontakter, så har jeg nogen af dem du spurgte til den anden dag liggende der hjemme, dem må du godt købe, jeg kan etv tage dem med d. 12 du skal bare lige skrive hvad det var for nogen for det har jeg sku glemt helt precis!!!
Hilsen Christian

irmscher
Fri 28 Mar 2003, 21:07
Det var vist dem til tågelygterne foran og højdereg. af forlygterne!!!
Forresten: Vi har en kunde (på arbejdet) det er ham der har himmerlands autoophug, de gør vislt en del i Opel! Måske han kan hjælpe dig lidt?????
Men de andre kontakter vi leder efter er dem til sædevarmen og "pladen" der skal til for at se kan sidde der!!!
Men vi kan jo lige skrives/snakkes ved!!
Vi ses ihvertfald den 12/4!!!

Christian Breum
Sat 29 Mar 2003, 09:58
hej kontakterne til tågelygter forand og til højde justerbar forlygter har jeg liggende, jeg tager dem lige med til træf d. 12!!!
Jeg har snakket med ham fra Him. auto han mente de der 1600 var svære at finde skadet, og så tror jeg sku også han er alt for dyr. han vil da have rimelig meget for de biler han har på hjemmesiden!!!

Christian Breum
Wed 23 Apr 2003, 19:22
I må meget undskylde, men jeg tror altså aldrig at vi får glæde af den der corsa, jeg har opgivet at få den hjem nu, det import firma som skulle tage den med hjem, er sku ikke til at regne med, eller også er de meget langsomme!!!
Så desværre
Hilsen Christian