PDA

Se fuld version : Tonede ruder. Skal man selv eller skal man bruge en prof.

Box
Mon 10 Feb 2003, 00:18
Hejsa. Lige et lille spørgsmål

Kan det betale sig at gå i gang med at tone sine ruder selv eller bliver det bare noget lort :?:

Hvor meget er det endelig lovligt at tone sine ruder og hvilke må man tone. Jeg håber der er en der virkelig har forstand på det for jeg har spurgt mange og jeg har fået lige så mange forskellige svar.

Der hvor jeg arbejder har vi en firmabil med tonede ruder det er helt umuligt at se ind af dem, men indefra kan man sagtens se ud, det er faktisk ikke rat meget mindre man kan se ud igennem dem.
Så er midt sidste spørgsmål er om man kan få noget toningsfilm der er lige mørkt ude fra men slipper forskellige mængder lys igennem :?:

Andreas

CorsaGSI
Mon 10 Feb 2003, 00:27
Hej.

I en personbil med hvide plader må du tone bagrude samt bagerste sideruder. Forrude og forreste sideruder må IKKE tones. Dem du toner skal have mindst 40% lysgennemstrømning.

Det er svært at gøre det selv, men har man tålmodighed, så skulle det nok kunne lade sig gøre. Det bedste resultat fås selvfølgelig, hvis man gider pille ruderne ud :-)

Mvh.

Christian Breum
Mon 10 Feb 2003, 08:27
Hej
Jeg har tonet mine de 3 bagerste ruder, det fik jeg gjort i Grindsted og det gav jeg 900kr for og der er ingen bobler eller sådan noget!!! ville ikke selv prøve når det ikke koster mere!!! ruderne sad i mens det blev gjort!!!

Mon 10 Feb 2003, 09:09
Jeg fik en glarmester til at tone alle ruderne dog på nær forruden, de 3 bagereste er lovlig så det er kun sideruderne som er knap så lovlig men hva der er jo alligevel så meget som ikke er lovlig i dag så.. [:P] gav 2000 med moms og alt det der kedelig noget [:P] [;)] så er det 3M film som også er ridse fri, har ruldet mine ruder op og ned MANGE gange og man kan ikke se noget på dem at de har taget skade af det [:D] men hvis jeg var dig så vil jeg nok snart få det gjort hvis du skal have de foreste side ruder med så der ikke bliver alt for varmt uden for, fordi man ikke må åbne dem i de første 14 dage efter de er monteret og vil lige hilse og sige at det er MEGET træls ikke at kunne åbne dem når der varmt inde i EL Corsa [;)]

Martin GSI_16V
Mon 10 Feb 2003, 10:25
Du skal passe på med at tone for meget

Har to kamier der er blevet kaldet til syn pga for mørke ruder

Så hvis det var mig ville jeg nok holde mig til de 3 bagerste ruder og stadig ha de 40% lysgennemgang

Har snakket med den lokale skiltemaler han skulle ha 1300 jyske$ for at montere det i min så det skal nok gøres når det bliver lidt varmere i vejret

Lige en anden ting.. Til dem der har planer om at skal ha noget skrevet i forruden Corsasport.dk måske. Du skal lige tænke på reglerne der oz. Max 100mm fra overkant rude og max 200mm på hver side af indvendig spejl

Lazz
Mon 10 Feb 2003, 14:19
Den firmabil du snakker om er vel på gule plader og der må du mørklægge alle ruder bagved førersædet... Det er også helt korrekt med de 40% gennemgang, jeg har dog fået monteret noget fra 3M med 35% det har der ikke været problemer med til syn... Men prøv og kig på denne hjemmeside og få lidt inspiration, det er dem har monteret for mig, gav 1200 kr... http://www.trimline-vamdrup.dk

Twister
Mon 10 Feb 2003, 17:16
Hey.... jeg har selv tonet mine.... og du skal gi dig meget go til hvis du vil ha et perfekt resultat.... men det kan godt lade sig gøre hvis man er lige fingernem :D

Corsa-Roadrunner
Mon 10 Feb 2003, 17:23
jeg har fået en prof til at lave det i alle fem ruder med 3m film. det er lidt mørkere end det må være og med en lille smule spejlreflex, er aldrig blevet kalt til syn ennu selv om jeg er blevet stoppet flere gange,og hold så lige godt fast jeg gav 1500,- for det hele og det ser bare rap ud