PDA

Se fuld version : Map sensor

cskott
Thu 06 Feb 2003, 23:44
Hej!

Er der nogen der ved hvor meget den der map sencor egentlig styre :?:

Jeg har et problem med, at min corsa kommer med en klirende lyd fra motoren når jeg træder sømmet i bund. Og det skal siges at det ikke er tændningsbanken - bilen er målt igennem og den fejler ingen ting.

Men jeg har fået at vide at fejlen kan komme fra map sensoren, men at det ikke er sikkert. Så inden jeg evt investere i sådan en fyr, ville jeg da lige høre jer.

TT Corsa
Tue 11 Feb 2003, 15:06
Map sensoren er en af de ting der er med til at styre benzin blandingen, den måler vacuum i indsugningsmanifolden
Den org. går fra -1 bar til 0 bar og giver et signal fra 0 til 5 volt som styreboksen bruger sammen med andre signaler til at stille tænding og benzin blanding.
Jeg kan ikke se at den skulle være årsag til at motoren laver klirre-lyde.

Tobias.

cskott
Tue 11 Feb 2003, 19:56
Hej! :D

Den der klirende lyd afhænger af hvordan mit oktanstik sidder.
Normalt har jeg det til at stå på 95, men hvis jeg så vender det om til 91 forsvinder lyden næsten, men så mister bilen også en del yde evne altså hk. og det er der jo ikke megen sjov ved 8)

Men jeg fik bare at vide at han simpelthen ikke kunne sige hvor den lyd skulle komme fra, for bilen fejler ingen ting :?: :?:

TT Corsa
Wed 12 Feb 2003, 09:15
Det lyder som om at det er tændingsbanken alligevel.

Når du vender stikket justerer du tændingen en smule tilbage,

Har du prøvet at vende stikket til 91 og så prøve at køre på oktan 91 eller 92. Vær opmærksom på at det er ikke alle stationer der har 92 selv om de skriver det, i mange tilfælde er det 95 der kommer ud af slangen.

Du kan også prøve at fylde 98 på og så hælde oktan- boost i benzinen og se om det hjælper.

CorsaGSI
Wed 12 Feb 2003, 10:36
Hej.

Det lyder meget som tændingsbanken! Hvis det er, skulle det gerne være mest udbredt ved sejtræk...altså lave omdrejninger og godt åbent for gasspjældet :-) Som TT Corsa skriver...har du prøvet med 98 oktan?

cskott
Wed 12 Feb 2003, 20:10
Jeg har ikke kunne finde 98 blyfri nogensteder. Men jeg har kørt med additivet "bell add" i ½ år nu, samtidig har jeg prøvet vpower og nitro 3000.

Men iføgle bosch centeret, tændningsbanker den faktisk mindre end andre bilmærker.

Men jeg ved at -= GJ =- som også er medlem her på siden har, samme problem, det er også samme model :!: