PDA

Se fuld version : Ændring i styreboksen på en GSI???

CorsaBGSI
Sun 26 Jan 2003, 23:27
Jeg har en GSI fra 98, og savner som altid lidt ekstra skub. Jeg har set at man via div. modifikationer i styreboksen, har ændret "kraftigt" på bilens ydelse. Eksempelvis på en 106GTI, hvor det har givet min. 10hk.

Hvis der er nogen der har erfaringer med ovenstående, må i meget gerne sige til..... Nogle kontakter ville da heller ikke være dårligt, altså et værksted el.lign. som laver disse ting!!! 8)

Håber i kan hjælpe :lol:

CorsaGSI
Mon 27 Jan 2003, 00:40
Howdy.

Der er flere firma'er, der forlyster sig med chiptuning af biler. Som regel får man ikke meget ud af det på en alm. sugemotor. Derimod er det som oftest ganske effektivt på trykladede motorer.

Hvis man vil forsøge sig på en sugemotor, er der mest at hente, hvis blandingen ikke er optimal (for mager) ved høje omdr. Hvis der er optimal blandingsforhold, ja så er der ikke mere at hente. Det man kan være mest heldig med er, at man kan få flyttet drejningsmomentet lidt længere ned og derved opnå lidt bedre bundtræk.

Jeg har hørt meget godt om: http://www.rh-motorsport.dk/forside.html --> links ---> chipliste i bunden af siden.

Et andet firma der ligger lidt tættere på er: http://plrtuning.dk/chip.asp

Lad os køre ud og få det lavet på din. Virker det, så får jeg det også lavet ;-)

-------------------------------------------------------------------------
En rigtig GSI er en sort GSI 8)

Martin GSI_16V
Mon 10 Feb 2003, 11:24
Hejza 8)

Har i fået ændret jeres Styrebox :?: :?:
Hvor meget har det givet :?:
For jeg vil da oz gerne ha noget mere Krudt i min 8)

--------------------------------
En rigtig GSI er en 94'er GSI
--------------------------------

CorsaGSI
Mon 10 Feb 2003, 14:16
Nix!

Der er ingen af os, der endnu har fået det gjort. Jeg er MEGET skeptisk hvad angår chipning af sugemotorer!!! Men kan jeg få en garanti, hvor de feks. lover 6-8 HK. og det viser sig den kun giver 2 HK. så må de pille l*rtet ud igen. Jeg vil se en test før og efter chipning på samme rullefelt.

Mvh.

Martin GSI_16V
Mon 10 Feb 2003, 15:18
Forstår dig godt!!

Jeg tror heller ikk rigtig på at det gi'r noget uden tryk

Men du må endelig sige til hvis i får det gjort :wink:

CorsaGSI
Mon 10 Feb 2003, 15:59
Hej.

Jeg har da overvejet at få det gjort hos RH-motorsport til sommer. Jeg har hørt flere positive tilkendegivelser fra folk om dette firma. Hvis de vil stille en garanti på X antal HK og det efter chipning viser sig, at chippen ikke leverer varen, at de så uden beregning vil sætte den org. i igen, så kunne jeg godt finde på at prøve. Ellers ikke. Jeg gider ikke betale 5000 kr. for så bagefter at høre på en masse undskyldning om hvorfor den ikke helt giver som lovet og alligevel skal betale!

Mvh.