PDA

Se fuld version : subwoofer

kien
Thu 16 Jan 2003, 11:23
Er der nogen der har erfaringer med selv at bygge kasse til Sub?? for jeg har købt en 12" lightning Audio enhed... så har jeg tænkt mig selv at bygge kassen... men er der nogen der ved noget om hvor mange liter kasesn skal være..?? eller har andre gode råd??

irmscher
Thu 16 Jan 2003, 18:50
Du skal kende enhedernes udformning, nogen enheder er bygget til lukket kabinet, andre er bygget til refleks!! Det mest normale er refleks!!!
Hvilke enheder er det??
Man kan med en tommelfinger regel bruge det program Hi-Fi Klubben havde/har, ved ikke om de stadig har det!!!
Men det program kunne helt præcis sige hvor magne liter en given enhed , ved en given effekt skulle laves i antal liter og hvordan det evt. skulle udformes!!!
Men der er mange måder at lave det på!!!
Der er fordele/ulemper ved lukket kabinet og ved refleks typen!!!
Men det er en meget lang teknisk historie!!
Men spørg hvis der er mere du vil vide!!

kien
Fri 17 Jan 2003, 10:18
Du skal kende enhedernes udformning, nogen enheder er bygget til lukket kabinet, andre er bygget til refleks!! Det mest normale er refleks!!!
Hvilke enheder er det??
Man kan med en tommelfinger regel bruge det program Hi-Fi Klubben havde/har, ved ikke om de stadig har det!!!
Men det program kunne helt præcis sige hvor magne liter en given enhed , ved en given effekt skulle laves i antal liter og hvordan det evt. skulle udformes!!!
Men der er mange måder at lave det på!!!
Der er fordele/ulemper ved lukket kabinet og ved refleks typen!!!
Men det er en meget lang teknisk historie!!
Men spørg hvis der er mere du vil vide!!

okay.. den her er bygget til refleks.. men det er meget vigtigt at jeg får så meget ud af den som mulig for jeg har givet 8500 spir for den.. tror du jeg kan smide den i en kasse jeg har købt færdiglavet fra carsound.. den er lavet til en mds fan 12" enhed..?

Lazz
Fri 17 Jan 2003, 12:45
Hej Kien...

Gå ind på Bilting.dk, der kan du finde tlf nr til dem spørg efter en der hedder Henrik og forklar ham hvad du har og hvad du gerne vil have, de er meget hjælpsomme og har nogen geniale programmer til udregning af kabinet...

Henrik
Fri 17 Jan 2003, 15:34
man bygger da ikke en sub kasse af krydsfiner men af MDF plade da det en det der er mest lyd dødt ja så der ikke kommer lyd svingninger i sub kassen

niller007
Fri 17 Jan 2003, 18:35
Hey

Det har du fuldstændig ret i Henrik, at man skal lave det i MDF plade. for det første er det dødt som du skrev men det arbejder heller ikke som hivs det var krydfiner. har selv tænkt mig at lave en sub-kasse men som skal fylde helle bag-rummet lige som man ser alle de der syge biler med fem subber el. i den stil. dog ik fem men to.