PDA

Se fuld version : MERE KRAFT!!!!

Eske
Sun 12 Jan 2003, 23:08
Hey.
Jeg ville bare lige høre om der er nogen der har erfaringer med turbo eller kompresser modifikationer på deres Corsa........ [:D]

Hvis der er vil jeg meget gerne have lidt info om det, såsom hvilket firma delene er fra og hvilken prisklasse sådan noget udstyr ligger i.........
Det kunne jo være sjovt med lidt mere kraft :twisted:

hilsen Thomas

TT Corsa
Mon 13 Jan 2003, 16:10
Hej Thomas.

Jeg har monteret turbo på min 1.4 16v,og så vidt jeg ved er der ikke nogen firmaer der laver kit til corsa, så jeg har selv fremstillet mit kit.

Jeg ved ikke hvad for en motor du kører med og hvilken efekt du tænker på at få, så det er lidt svært at at sige præcis hvad du skal bruge.

Det kit jeg kører med er nr. to jeg har lavet, med det første brændte jeg motoren af :cry:
180HK, for lidt benzin og alt for lille køler ver ik en go blanding.

Det kit jeg kører med nu består af: Turbo, tilpasset manifold, intercooler, store dyser, stor køler, 2 toppakninger komp. 9,2:1, ny motorstyrring, komplet 2,5" udstødning, blow off ventil, 200 Kpa. map sensor og div. rør og slanger.

Ved et ladetryk på 0,6 bar giver denne blanding 165 hk og 200 nm.

Prisen på et sådan et kit afhænger meget af hvor meget du selv kan lave.

Hilsen Tobias.

Eske
Mon 13 Jan 2003, 21:05
Hej Tobias.
Jeg har også en 1,4 16v......... men de 90 heste er efterhånden blevet lidt kedeligt... :cry:

Har du nogen anelse om en ca pris på det sæt du har på?? Jeg har i forvejen en 2" udstødning, men de andre dele har jeg ikke haft held til at lokalisere. Hvilket fabrikat er turboen??

hilsen Thomas

Nu mangler jeg efterhånden bare lidt flere penge og en fantastisk forklaring til min forsikrings mand :lol:

Lazz
Mon 13 Jan 2003, 21:32
Hejsa Thomas...

Jeg er ikke helt 100 % sikker på det jeg siger nu, men jeg har tidligere fået tilbudt en turbo der havde siddet på en uno-turbo, ham der ville sælge mig den har selv bygget en golf med turbo intercooler med ca 550 hk, han fortalte at flancen passede direkte over på... Turboen var nyrenoveret og den fik jeg tilbudt for 4000 inc. flance... Ved ikke om det bare er prisen...

Hilsen Lasse...

RHV
Tue 14 Jan 2003, 09:36
hvor hurtigt kan du få corsaen til 100 km/t når du har 160 hk at gøre med?

Og kom så med en ca. pris på dit KIT! hehe :lol:

Rasmus

Tue 14 Jan 2003, 09:57
Vi skal da hvis snart se nogle billeder af den Corsa [;)]

TT Corsa
Thu 16 Jan 2003, 17:51
Hej Igen

Jeg tror ik mit kit er til salg, så vil jeg hellere lave et sæt mere og så sælge det, men en ca. pris på sættet så det er lige lil at montere vil nok ligge på omkring 15000.

Hvis man køber alle løsdelene skal man nok regne med priser på ca...

Turbo: 3-4000 kr.
Manifold: skal tilpasses efter turboladeren.
intercooler: 1200 - 2000kr.
store dyser brugte: ca. 1500kr.
stor køler: 1000kr.
2,5" udstødning: ????? min er hjemmelavet.
blow off ventil: 350kr.
200 kpa. map sensor: 1500-2000kr.
motorstyrring: 4500kr.
div rør og slanger: 1000kr.

Din forsikringsmand er ligeglad med at du montere turbo men den kan ikke synes uden en TÜV godkendelse, så når den tid kommer må man jo lige pille sættet af.

Hvis du vil ha meget mere end 130 hk dur en 2" udstødning ikke, der er for meget modstand i, og vil derfor bremse turboen.
Med org. udstødning fik jeg kun 115 hk så det er en rimelig vigtig del.

Min turbo er en Mitsubishi T04 lader. den passer rigtig godt i størelsen.
Den er fysisk lille og giver max. ladetryk ved 2000 omd, og holder trykket hele vejen op til 7000omd.

Ang. turboen fra Uno'en så kan jeg fortælle at den passer ikke lige på.
Jeg har nemlig sådan en liggende.

Fra 0 - 100 ved jeg ikke helt hvor hurtig den er men jeg var ude og race med en ven så sent som i dag, han har en FIAT Coupé med 225 hk
han kom først forbi ved 190 km/t.

Jeg ved godt det er for dårligt med de billeder, jeg lovede vist også at tage nogen for et år siden, så næste gang solen kigger frem må jeg nok helere knipse lidt med kameraet.

TT Corsa
Tobias

Eske
Thu 16 Jan 2003, 18:56
Hej Tobias.

Nu sidder jeg og funderer over den pris, du mener, et tilsvarende sæt vil koste..... nu kan det godt være at det bare er mig, men med de priser må der da være tale om godt brugte dele.... :?

Hvad med bremser og kobling, kan de godt holde til de ekstra heste, eller har du også været i gang der???

Det lyder da forresten til at være en ret vild lille opel du har dig..... :D

hilsen Thomas

TT Corsa
Sun 19 Jan 2003, 17:13
Hej

Priserne jeg har skrevet er på en ok turbo, ny køler, ny intercooler, og ny blow off ventil resten af delene er brugte og tilpassede.

Jeg kører med racer skiver foran ellers er bremserne standart.
Koblingen er standart og det går fint nok bare man ikke slipper den når der er ladetryk, det kan den ikke holde til.

Hilsen Tobias

kivtuning
Mon 27 Jan 2003, 01:00
hei, tt corsa. Har du noe bilde av monteringen i bilen din? Har snart bygd ferdig en corsa b nå men mangler motor. har world cup`n. Hva skal du ha for å lage en manifoild til meg?