PDA

Se fuld version : Skørter m.m.

Eske
Wed 04 Dec 2002, 21:42
Er der nogen som kan fortælle mig hvor jeg kan få fingrene i:
-Et par sideskørter ala dem der sidder på Christian´s Corsa????
-Dobbelte runde forlygter.
-En front der ikke virker som sneskraber om vinteren.
-Et værksted der kan lave en indsugning i motorhjælmen i stil med den på en Mitsubitsi EVO. :twisted:

Hilsen Thomas

p.s. Hvorfor fanden er mine 15" 195 for brede til min Corsa.... de går på yderst i skærmkassen :(

CorsaBNor
Wed 04 Dec 2002, 21:55
Dobbelt runde frontlykter er det et firma som heter morette som lager. Sjekk denne link og bestill fra england. :) http://www.prosport.uk.com/catalog/about.php

der kan man også få tak combat panser eller motorhjelm ;)

Sjekk dine felger. Det skal stå et nr med bokstavene ET foran. Er dette nr lavere enn 42 vil dine felger muligens ta borti skjerm. Orginalt på slik bil er ET 49. Her i norge kan man bare bruke ned til 42. det er 7 mm lengre ut felgene bygger i forhold til orginalt. jeg hadde 215/40-16 på min med ET 42 gikk bra det. nå har jeg 205/40-17.
mvh Frode Hjelmervik

Eske
Thu 05 Dec 2002, 11:35
hmm....
Jeg må vidst hellere få gravet sommerfælgene frem, så jeg kan få undersøgt det med ET-nummeret...

Tak for hjælpen Frode :D

Henrik
Thu 05 Dec 2002, 16:39
det skal være et 38 for corsa

CorsaBNor
Thu 05 Dec 2002, 19:29
ikkje i norge. her er orginalt 49

CorsaGSI
Thu 05 Dec 2002, 23:08
ET 49 er originalt om Corsa'en så kører i Norge, Danmark, Tyskland, England, Australien, Brazilien etc.

I Danmark er det kun tilladt at FORØGE sporvidden (formindske ET) med 10 mm pr. side. ALT under ET på 39 er derfor ulovligt! At en del så kører med ET mindre end 39 er en helt anden sag :-)

Man kan godt købe fælge med ET mindre end 39, hvis der følger TÜV godkendte spacere med. Hvis der ingen TÜV er med er det ulovligt.

CorsaBNor
Fri 06 Dec 2002, 16:02
her er det bare 7 mm opp og 7 mm ned fra ET 49. AAAAAAAArrrgghh jeg må komme meg til danmark ;)

CorsaGSI
Fri 06 Dec 2002, 19:07
Til gengæld har vi den regel, at dækkene IKKE må rage ud over skærmkanterne. Jeg ved ikke, om I har den regel i Norge?

I Tyskland må man godt køre med dækkene ragende ud over kanten. Jeg kender dog ikke de generelle regler vedr. ændring af sporvidden samt brugen af spacers i Tyskland.

CorsaBNor
Fri 06 Dec 2002, 20:47
regler vi har i norge.

Det er ikke lov å ha skrift eller lignende i frem rute
Det er ikke lov at dekkene er utenfor øvre skjermkant
Man får ikke køre med kurve tåke lys om kvelden
Man kan ikke legge sote film på frem dør ruter
det er ganske mange fler også

Christian Breum
Sat 07 Dec 2002, 15:26
Hej
Det var sku da lige godt utrolig, der er nok en halv milliart der gerne vil have mine skørter!!! hvis det er kan i jo skrive hvad i vil give for dem (altså et sæt magen til der ikke er malet og i glasfiber) så kan jeg jo se om jeg kan skaffe flere sæt!!!
Alt det der du gerne vil have til din corsa kan du købe hos http://www.scanstyling.dk/ (næsten alt!!!) de har i hvert fald både runde lygter skørter og kofanger eller front spoiler!!! angående indsugningen i hjælmen så kan jeg måske også klare den!!!
Hilsen Christian