Se fuld version : Hvordan Shiner jeg mine sorte lister op?? HJÆLP!!
CorsaBGSI
Tue 03 Dec 2002, 09:04
Jeg har en GSI fra 98 men synes allerede, at listerne på siden og på hjulkasserne er begyndt at falme. :( :?:
DET SER SKU IKKE SÅ GODT UD :!: :!: :!: :!:
Hvad kan jeg gøre?? Jeg vil helst undgå at male dem, da jeg synes den sorte farve passer meget godt 8)
ICEMAN--DK
Tue 03 Dec 2002, 15:15
Hejsa...
det kan godt være det lyder lidt mærkelig, men brug rå lindolie, hvis det er sådan det staves... Det Virker...
Det Leth
Back 2 Black kan også bruges.. koster ca. 70-80 kr og kan købes i alle bilistbutikker :)
jlj
Tue 03 Dec 2002, 23:22
hvis plastic`en begynder at blive grå-hvid kan man næsten aldrig redde den .Det er især plastic-hjulbuerne der begynder først med at "blegne".
Hvis man skal redde plastic`en Skal man rigtig nok bruge rå linolie, men også lugtfri petrolium. Blandingsforholdet skal være 50-50.
Det bedste resultat får man hvis man regelmæssigt bruger det.
Det skal lige siges at jeg er klargøringsmand hos en opel- forhandler, og har været det i snart 9 år. Så hvis der ellers er nogle spørgsmål i gerne vil have besvaret så spørg endelig.......... :D
CorsaBGSI
Wed 04 Dec 2002, 09:32
[Tusind tak for jeres svar!!! Jeg vil gå hjem og lege "Det LETH", ja han ved sku hvordan det skal gøres :lol: :lol:
Hvor kan man købe sådan noget henne????! :oops:
Corsa A Driver
Sun 04 May 2003, 12:22
STOP!!!!!!!!!
Der behøves ikke at bruges linolie. Det kommer igen allerede efter en sommer. Så er de hvide igen. MAn kan gøre noget helt andet. Brug istedet en hårtørrer eller en varmepistol og hold den ca 20 cm fra plasticen. Så trækker den farven ud igen og HOLDER den... Er en meget bedre løsning og så får man nogen der er nøjagtig ligeså gode som nye....
lyder spændende.... :) må jeg lige ud og prøve.. mine er nemlig begyndt at falme lidt IGEN..
Klaus S
Mon 05 May 2003, 09:48
Ja jeg har også en kammi der er klargøringsmand, og han plejer også at gøre samme nummer med at varme. Det virker sku fint. Men på nogen andre bil mærker virker det slet ikke. :D
Mr. GSI
Mon 05 May 2003, 19:48
den billigste løsning er nok almindelig olie som man bruger i husholdingen!
eks. majs, raps og solsikke kerne olie!
Det leth...
skal gøres en kan om ugen, men er stadig en billig løsning!
Held & lykke
Christian Breum
Mon 05 May 2003, 22:41
Det lyder da rimelig godt alt det der olie varme osv. jeg bruger selv noget sort smadder fra Turtels (eller hvordan det nu staves!!!) det virker rimelig godt, så kan man lige friske det lidt op med lidt venyl maikop det gider et rimeligt resultat, men hvis de er helt hvede så er det varme der skal til!!!
Det der olie, det synes jeg ikke er så godt, for olie er fedt, altså det klister, og støv og aldet skidt sætter sig bare i det, og det ser ikke så smart ud!!!
CorsaGSI
Tue 06 May 2003, 00:07
Hej.
Den eneste rigtige løsning hedder ½ koldpresset linolie og ½ terpentin. Hvis man forsøger med noget tyndt sprøjt a la div. madolier, så skal man smøre det på hver uge. Hvis man bruger ½ linolie og ½ terpentin, så virker det som en gang "maling". Det hærdner op og ser flot ud i flere måneder. Jeg gav mine lister en tur før jul, og de er stadig flotte.
Mvh.
Corsa A Driver
Tue 06 May 2003, 22:10
Nu skriver jeg det lige igen.. Brug en varmepistol. Det er det eneste der holder. Havde selv en corsa B for et år siden hvor jeg lavede tricket med at varme og den er solgt til min nabo nu. Og gær hvad...... De er STADIG sorte. Og det er 1 år siden nu... Det med rå linolie og mange andre gode ting holder som regel kun 3 måneders tid. Tro mig. Er selv klargøringsmand.. og arbejder til daglig også som mekaniker hos opel så jeg har set diverse tricks og min erfaring er at det kun er varme der holder. Men det er jo op til en selv at bedømme. God arbejdslyst med det...
irmscher
Tue 06 May 2003, 22:36
Vi fik tippet med linolie og petrolium!! 50/50 af hver!!
Vores holder også længe!!!! Men det med varme pistolen!!!! PAS PÅ!!!!
Det er ikke for børn, det kan gå meget galt!!
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.